آیا سیگار الکتریکی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، تحقیقات نو نشان می دهد قرار گرفتن در معرض بخار سیگار الکتریکی، اندازه گیرنده کروناویروس را در ریه موش های نر افزایش می دهد.

آیا سیگار الکتریکی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، تحقیقات بعلاوه نشان می دهد مقدار مرگ و میر ناشی از کووید 19 در مردان در مقایسه با زنان بیشتر است.

تحقیقات تازه نشان می دهد قرار گرفتن در معرض بخار سیگار الکتریکی، مقدار گیرنده کروناویروس را در ریه موش های نر افزایش می دهد، به ویژه هنگامی که نیکوتین در بخار وجود دارد. این شرایط می تواند قدرت آلایندگی ویروس را بیشتر کند.

کروناویروس تازه با استفاده از یک پروتئین مانند سنبله در سطح خود مانند یک کلید، به گیرنده تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 (ACE-2) موجود در پوشش مجاری تنفسی متصل می گردد و راستا خود را به سلول های ریه باز می نماید.

محققان موش های ماده یا نر را در یک جعبه متصل به یک سیستم اتوماتیک که مقادیر کنترل شده بخار سیگار الکتریکی را با نیکوتین یا بدون آن، به مدت 30 دقیقه، دو بار در روز و به مدت 21 روز وارد می کردند، نگه داشتند.

در مقایسه با موش های گروه کنترل که هوای اتاق را تنفس می کردند، موش هایی که در معرض بخار سیگار الکتریکی قرار داشتند، دارای التهاب در بافت ریه و کاهش عملکرد ریه شأن بودند که خطرات ناشی از سیگار الکتریکی را تأیید می نماید.

بعلاوه معین شد که وجود نیکوتین در بخار این نوع سیگارها باعث افزایش بیشتر ACE-2، مخصوصاً در موش های نر می گردد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "آیا سیگار الکتریکی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سیگار الکتریکی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید