منابع ذخیره آب در منطقه ها عشایری گچساران نیازمند ترمیم

به گزارش وبلاگ شخصی من، رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: بیش از 200 منبع ذخیره آب در منطقه ها عشایری این شهرستان احتیاج به ترمیم دارند.

منابع ذخیره آب در منطقه ها عشایری گچساران نیازمند ترمیم

علی عباس سعادت پور تعداد منابع ذخیره آب ساخته شده در منطقه ها عشایری گچساران را بیش از 800 منبع گفت و گفت: بیش از 200 مورد آن باید ترمیم شوند.

او با بیان اینکه منطقه ها عشایری این شهرستان به ساخت بیش از 100 منبع ذخیره آب آشامیدنی با ظرفیت هر یک 12 هزار لیتر آب احتیاج دارند، اضافه نمود: منطقه ها باباکلان، دریلا، چک بزپا، آب گندی، تنک زالی، دشت گازال، دشت گل و کوه سرخ، پاکو و ... احتیاجمند منبع هستند.

به گفته سعادت پور؛ برای ساخت این تعداد منابع ذخیره آب آشامیدنی عشایر بیش20 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است و تا به امروز

رئیس اداره امور عشایر گچساران با بیان اینکه بیش از 2 هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از 12 هزار نفر در منطقه ها عشایری گچساران سکونت دارند، اضافه نمود: این عشایر در منطقه ها دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی زندگی می نمایند.

بازگشایی راه های عشایری گچساران

این مقام مسئول می گوید: یک هزار و 100 کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که عملیات بازگشایی 900 کیلومتر این راه ها هم اکنون شروع شده و بیش از 30 میلیارد ریال برای بازگشایی و بازسازی و بازسازی ابنیه های فنی منطقه ها عشایری احتیاج است.

وبلاگ شخصی من کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "منابع ذخیره آب در منطقه ها عشایری گچساران نیازمند ترمیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع ذخیره آب در منطقه ها عشایری گچساران نیازمند ترمیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید