آموزش نصب کابینت ممبران

به گزارش وبلاگ شخصی من، زیبایی آشپزخانه با نصب کابینت ممبران بسیار چشم نوازتر خواهد شد. کابینت ممبران یا وکیوم یکی از جنس ها و طرح های پر هوادار است که امروزه با سبک های مدرن و کلاسیک عرضه می گردد.

آموزش نصب کابینت ممبران

اگر نصب کابینت ها به طور غیراصولی و غیرحرفه ای انجام گردد، علاوه بر این که هزینه و متریال استفاده شده هدر می رود، به دوام و ظاهر آن نیز ضربه وارد می گردد و شما باید در مدت زمان کمی اقدام به تعویض کابینت آشپزخانه خود کنید. در ادامه به آنالیز نحوه نصب کابینت های ممبران می پردازیم.

نکات کلیدی

  • برای ثابت ماندن کابینت های زمینی لازم است که از پایه های کاملا تراز استفاده گردد.
  • با توجه به مدل کابینت ممبران، ممکن است که نصب تاج صرفا جنبه تزئینی داشته باشد یا این که برای محکم شدن کابینت نصب تاج ضروری باشد.
  • برای محکم شدن روکابینتی ها بهتر است از پیچ استفاده گردد تا علاوه بر استحکام، تعمیر و تعویض آن در آینده امکان پذیر باشد.

آموزش نصب کابینت ممبران آشپزخانه

نحوه نصب کابینت های ممبران ازجمله کارهایی است که به تخصص و مهارت زیادی احتیاج دارد. بهتر است برای نصب آن به سراغ افراد حرفه ای بروید تا جلوه و زیبایی را به آشپزخانه شما ببخشند.

معمولا نجار های ماهر میزان گیری دقیق برای ساخت و نصب کمد های منظم را می دانند که نکته بسیار مهمی در کابینت سازی به شمار می رود. در این بخش مراحل نصب کابینت ممبران را به صورت جز ء به جزء آنالیز خواهیم کرد.

ساخت و تعمیر انواع کابینت را از کارشناسان کاربلد وبلاگ شخصی من بخواهید!

  • طراحی، ساخت و نصب کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت

ساخت و تعمیر کابینت با وبلاگ شخصی من

ساخت و تعمیر انواع کابینت را از کارشناسان کاربلد وبلاگ شخصی من بخواهید!

  • طراحی، ساخت و نصب کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت

ساخت و تعمیر کابینت با وبلاگ شخصی من

1. انتخاب متریال و دیزاین رنگ

با توجه به این که سلیقه افراد فرق دارد، انتخاب متریال خوب و مناسب در محدوده بسیار وسیعی انجام خواهد شد. در ابتدا شما باید سبک مناسب و دلخواه خودتان را انتخاب کنید و بعد از آن انواع کابینت ها را بشناسید.

کابینت ها در انواع مختلفی از جمله (ام دی اف، کابینت انزو، چوبی، کابینت های گلاس، ممبران و غیره) هستند که هر یک از آن ها هواداران خاص خود را دارند؛ اما در میان همه این ها، نصب و اجرای کابینت ممبران از اصول و قواعد خاص خود برخوردار است که نصاب باید آن ها را رعایت کند.

2. علامت گذاری جهت نصب کابینت

هر آشپزخانه ابعاد، میزان ها و هماهنگی کابینت با دکوراسیون داخلی و بعلاوه شیوه نصب ویژه ای را می طلبد. در نتیجه بعد از معین شدن ابعاد و میزان گیری دقیق، محل قرارگیری کابینت را با علامت گذاری معین کنید تا از بروز مشکل در زمان نصب جلوگیری کنید.

3. نصب بدنه کابینت به نگه دارنده ها

برای نصب بدنه کابینت به اتصالات، 2 مرحله وجود دارد. از آنجاکه کابینت های آشپزخانه 2 بخش دیواری و زمینی هستند؛ بنابراین باید این دو قسمت با فاصله مناسب از یکدیگر نصب شوند.

  • نصب کابینت های دیواری

کابینت های دیواری، روی دیوار و در ارتفاع نصب می شوند.

به طوری که می توانند وزن زیادی را تحمل نمایند؛ اما بهتر است از اتصالات قوی برای نصب بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: انواع روکش مصنوعی کابینت [نحوه نصب و آنالیز قیمت!]

  • نصب کابینت زمینی

کابینت های زمینی برای ثابت ماندن، به پایه احتیاج دارند و باید به خوبی روی زمین تراز شوند؛ چراکه امکان اختلاف سطح در کف اغلب آشپزخانه ها؛ مانع از ثابت ماندن کابینت می گردد.

نصاب در زمان نصب کابینت ممبران باید پایه های کابینت را بچرخاند تا بتواند آن را روی سطح تراز کند و سپس با استفاده از اتصالات، کابینت ها را در جای خود ثابت کند. با انجام این کار از جابه جایی و لق زدن کابینت جلوگیری می گردد.

4. میزان گیری صحیح درب ها و قفسه ها

در بعضی موارد نجار پس از نصب کابینت اقدام به میزان گیری و ساخت در ها و قفسه ها می نماید تا هنگام نصب در و جک کابینت با مشکل روبرو نگردد. البته این روش نصب کابینت ممبران است و در نصب کابینت های دیگر نیز کاربرد زیادی دارد.

میزان گیری درب ها و قفسه های کابینت باید با دقت بالا میزان گیری گردد و برای قفسه های داخل کابینت میزان استاندارد را در نظر گرفت. به اینصورت در زمان بازوبسته کردن درب به مشکل بر نمی خورید. به طور معمول میزان قفسه ها مقداری کمتر از عمق در نظر گرفته می گردد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کابینت!

5. نصب روکابینتی یا پیشخوان

روکابینتی یا همان پیشخوان با توجه به سلیقه و احتیاج مشتری ساخته می گردد که جنس آن یا از خود کابینت یا هر نوع جنس دیگری است. فرایند میزان گیری و برش روکابینتی باید با دقت انجام گردد تا در زمان استفاده کوچکی و بزرگی آن مشکل ساز نگردد.

روکابینتی ها باید به وسیله پیچ روی کابینت محکم شوند تا اگر زمانی احتیاج به تعمیر یا تعویض داشتند، شما بتوانید آن ها را به راحتی تعویض کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد آموزش نحوه خش گیری کابینت های گلاس کلیک کنید.

6. نصب لولای کابینت ها

در نصب کابینت ممبران ابتدا باید لولا ها برش کاری شوند و بعد از میزان گیری دقیق آن ها را در قسمتی که علامت گذاری نموده اید، بر روی در و بدنه کابینت نصب کنید.

7. نصب ریل کابینت

در قسمت هایی که علامت گذاری نموده اید می توانید ریل ها را قرار دهید. البته توجه داشته باشید که ریل های با کیفیت و مناسب در فرآیند بازوبسته شدن روان کشوها، نقش به سزایی دارند.

در واقع نصب لولا و ریل ها یکی از مهم ترین مراحل نصب کابینت ممبران به شمار می رود.

8. نصب کشو، طبقات

در این مرحله باید کشوها و طبقات به درستی جایگذاری شوند و کشوهای داخل کابینت که به سختی بازوبسته می شوند را چک کنید و از اتصالات درست آن ها مطمئن شوید تا مشکل حل گردد.

9. نصب درب

مرحله بعدی در نصب کابینت ممبران نصب درب به لولا های کابینت و رگلاژ کردن درب کابینت هاست. درها باید به درستی و با فاصله مساوی به لولا ها متصل شوند.

اگر در فرآیند نصب و تنظیم لولاها دقت به خرج دهید، باعث بی نقص بودن کابینت و بازوبسته شدن راحت آن خواهد شد.

10. نصب دستگیره ها

در این مرحله دستگیره ها را روی درب کابینت وصل کنید و در این حالت کابینت قابل استفاده است و می توانید وسایل داخل آن را بچینید.

طراحی، ساخت و نصب انواع کابینت با تیم وبلاگ شخصی من

11. نصب تاج کابینت

نصب تاج کابینت ممبران بیشتر جنبه تزیینی دارد؛ اما در بعضی از مدل ها این تاج لازم و لازم است. با نصب تاج روی کابینت شما می توانید فاصله خالی بین کابینت و دیوار را به خوبی بپوشانید.

درواقع طرح های متنوع و زیادی برای تاج کابینت وجود دارد که هر مشتری با توجه به سلیقه خود، نمونه ای از آن ها را انتخاب می نماید.

نصب تاج برای کابینت های قدیمی کار چندان سختی نیست؛ اما برای کابینت های تازه مثل ممبران، نصب تاج زمان بر و سخت تر است.

برخلاف بدنه کابینت، تاج با دیوار ارتباطی ندارد و شما باید تاج کابینت ممبران را روی کابینت نصب کنید. البته برای نصب باید مراحل گفته شده را رعایت کنید.

  1. میزان گیری نوارهای چوبی میخ
  2. میزان گیری لبه پایین کابینت
  3. برش نوارهای چوبی
  4. قرار دادن نوارهای میخ در مکان های مشخص شده
  5. میزان گیری و برس قسمت های جانبی تاج
  6. در مرحله آخر می توانید رنگ آمیزی را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام اجرای نور مخفی کابینت + عکس انواع مدل ها

جمع بندی

امروزه به جای استفاده از چوب در کابینت های کلاسیک که هزینه نسبتا بالایی دارند، می توانید از ممبران بهره ببرید که جایگزین خوبی برای چوب است.

نصب کابینت ممبران مزایای بی شماری نسبت به دیگر کابینت ها دارد و گزینه بسیار خوب برای کابینت های کلاسیک است. اگر شما می خواهید کابینت ممبران را برای آشپزخانه خودتان انتخاب کنید، بهتر است ابتدا درباره نحوه نصب و ساخت این کابینت تحقیق کنید تا نتیجه نهایی کار برای شما مطلوب باشد.

به همین منظور می توانید به وسیله ثبت سفارش ساخت و نصب کابینت در وبلاگ شخصی من با طراحان و نصابان کابینت ممتاز شهر مشاوره نمایید و در صورت توافق، ساخت و نصب کابینت ممبران خانه خود را به متخصصان وبلاگ شخصی من واگذار کنید.

سؤالات متداول

قطعات کابینت ممبران شامل چه چیزی است؟

قطعات تشکیل دهنده کابینت شامل (بدنه کابینت، پایه، دستگیره، صفحه رو کابینتی، لولا و ریل ها وغیره) است که در متریال های مختلفی نظیر سنگ، شیشه و چوب هستند.

ساخت کابینت ممبران شامل چه مراحلی می گردد؟

1- کنده کاری و خراطی چوب

2- کنده کاری با استفاده از دستگاه cnc

3- طراحی با جزئیات بالا در کابینت ممبران

4- چسب زدن و محکم کاری روی سطح MDF

در نصب کابینت ممبران چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای ساخت و نصب کابینت حتما از یک فرد باتجربه و متخصص یاری بخواهید که دوره آموزش نصب کابینت ممبران آشپزخانه را گذرانده و توانایی داشته باشد که به طور صحیح کابینت را نصب کند.

منبع: آچاره

به "آموزش نصب کابینت ممبران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش نصب کابینت ممبران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید