انتقاد شدید جمهوریخواهان از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه

به گزارش وبلاگ شخصی من، نمایندگان ارشد جمهوریخواه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در اقدامی کم سابقه تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه را محکوم کردند.

انتقاد شدید جمهوریخواهان از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شخصی من به نقل از رویترز، در حالی که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از شمال شرق سوریه راه را برای حمله نظامی ترکیه به نمودهای سوریه هموار می نماید، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا این تصمیم را به شدت محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، بعضی از نمایندگان جمهوریخواه تهدید نموده اند که با صدور قطعنامه ای خواهان بازنگری ترامپ در این اقدام خواهند شد یا قانونی را تصویب خواهند کرد که تحریم هایی را علیه ترکیه وضع نمایند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه ای تاکید نمود: این تصمیم یک تهدید جدی علیه امنیت و ثبات منطقه است و پیغام خطرناکی را به ایران و روسیه ارسال می نماید و همین طور برای متحدان ما، پیغام این است که ایالات متحده دیگر یک شریک قابل اعتماد نخواهد بود.

پلوسی از ترامپ خواسته است تا در این تصمیم خطرناک بازنگری کند.

میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای گفت: خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه تنها به نفع روسیه و ایران و نظام اسد خواهد بود و خطر تقویت مجدد داعش و سایر گروهای تروریستی را افزایش خواهد داد.

ایالات متحده روز دوشنبه عقب نشینی نیروهای نظامی خود از مرز شمال شرقی سوریه را شروع نموده است. این اقدام آمریکا به معنای نشان دادن چراغ سبز به ترکیه برای اقدام نظامی در منطقه است.

بسیاری از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه آمریکا بلافاصله این تصمیم دولت ترامپ را محکوم کردند، آن هم در شرایطی که کوشش دموکراتها برای استیضاح ترامپ موجب دو دستگی و تفرقه شدید با جمهوریخواهان شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتقاد شدید جمهوریخواهان از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید جمهوریخواهان از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید