بارش باران در اغلب استان های کشور، خیزش گرد و خاک در نوار شرقی

به گزارش وبلاگ شخصی من، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، با اشاره به شرایط جوی کشور در روز های آینده، در عین حال از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی اطلاع داد.

بارش باران در اغلب استان های کشور، خیزش گرد و خاک در نوار شرقی

صادق ضیاییان در تبادل نظر با ایسنا، در خصوص شرایط جوی کشور گفت: امروز پنجشنبه (18 خردادماه) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و از بعد از ظهر در بخش هایی از اصفهان، یزد، شمال کرمان، شمال فارس و جنوب شرق سیستان و بلوچستان بارش باران، رعدوبرق در منطقه ها مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می گردد و این شرایط تا آدینه (19 خردادماه) در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی انتظار می رود.

وی ادامه داد: در این روز برای برخی نقاط واقع در اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز غربی نیز رشد ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد.

وی گفت: شنبه (20 خردادماه) در نوار شمالی کشور و استان های قم، مرکزی، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه (21 خردادماه) در شمال غرب ارتفاعات و دامنه های البرز سواحل دریای خزر بخش هایی از مرکز و جنوب شرق کشور بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر های همرفتی، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

ضیاییان با بیان اینکه دوشنبه (22 خردادماه) نیز در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و بخش هایی از مرکز کشور افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می گردد، گفت: گفتنی است از امروز تا آدینه (18 تا 19 خردادماه) در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود و امروز (18 خردادماه) در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی تاکید نمود: طی دو روز آینده شرق دریای عمان و از شنبه تا دوشنبه (20 تا 22 خردادماه) دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج پیش بینی می گردد. بعلاوه امروز (18 خردادماه) دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران امروز (18 خرداد ماه) نیمه ابری تا ابری، در برخی ساعت ها رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد و طی آدینه (19 خردادماه) قسمتی ابری، در برخی ساعت ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد با حداقل دمای19 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو

به "بارش باران در اغلب استان های کشور، خیزش گرد و خاک در نوار شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در اغلب استان های کشور، خیزش گرد و خاک در نوار شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید