چند توصیه برای سفر در نوروز و معرفی مسیرهای تازه

به گزارش وبلاگ شخصی من، ایلنا/ این خبر پیرامون چند توصیه برای سفر در نوروز و معرفی مسیرهای تازه برای شما نوشته شده است.

چند توصیه برای سفر در نوروز و معرفی مسیرهای تازه

مصطفی فاطمی (مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی) با اشاره به ظرفیت و ضریب اشغال اقامتگاه های رسمی در نوروز 1403 گفت: در بوشهر و هرمزگان با بیشترین حجم سفر روبرو هستیم. استان مازندران و خوزستان در رتبه بعدی قرار دارند و تا به امروز براساس رصد سامانه های رزرواسیون میتوان گفت بیشتر ظرفیت اقامتی در این استانها رزرو شده است. استانهایی مانند فارس و اصفهان و گیلان، یزد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی نیز از رزرو خوبی برخوردارند.

او ادامه داد: توصیه می کنیم مسافران قبل از شروع سفرهای نوروزی خود مورد توجه قرار دهند. از آن جمله میتوان به رزرو محل اقامت قبل از شروع سفر، توجه به توصیه های آب و هوایی و دقت به نکات هواشناسی اشاره نمود. بعلاوه اگر تور یا محل اقامت خود را به وسیله فضای مجازی یا اپلیکیشن ها خرید یا رزرو می نمایند، حتما به ای نماد آن دقت نمایند. در عین حال با توجه به ماه رمضان، رعایت روزه داری شهروندان را داشته باشند.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی درخصوص توصیه هایی که برای انتخاب مقاصد سفر دارند، گفت: مسیر بندرعباس تا بندر گناوه شلوغ ترین مسیر در نوروز است و حجم سفرها به جنوب کشور زیاد است. بعلاوه تعداد سفرها در قشم شدت زیادی دارد اما کیش اینگونه نیست و همچنان ظرفیت اقامت دارد. البته بعضی از مقاصد که سال گذشته به عنوان شهرهای مکمل سفر معرفی شده بودند مانند عسلویه، سال جاری با ضریب اقامت و اشغال خوبی روبروست و دیگر به عنوان شهر مکمل معرفی نمی کنیم.

او ادامه داد: شرق استان هرمزگان از میناب و سیریک گرفته تا جاسک می توانند مقاصد خوبی برای سفرهای نوروز 1403 باشند، چرا که هم آب و هوای خوبی دارند و هم ساحل هستند و هم مراکز اقامتی مناسبی دارند. در استان بوشهر نیز بندر دیر، دلوار و دیلم مقاصد مناسبی خواهند بود.

فاطمی درخصوص مسیرهای پیشنهادی برای نوروز گفت: اگر گردشگران بخواهند به جنوب بروند، مسیری که هم کویر و دشت داشته باشد هم دریا و کوهستان، مسیر یزد، بافق، زرند و کرمان و جیرفت و میناب مناسب است. این مسیر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که مملو از جاذبه های گردشگری است و محل اقامت نیز دارد.

او ادامه داد: مسیر بیرجند، طبس نیز از جمله مسیرهای پیشنهادی است. در طبس اقامتگاه های متعددی فعال هستند که می توانند میزبان گردشگران نوروزی باشند. روستاهای مجذوب کننده مسیر می تواند برای گردشگران جالب توجه باشد. در مسیر شمال ایران نیز، سمنان، شاهرود، دامغان به سمت گرگان و منطقه دشت ترکمن صحرا را پیشنهاد می دهیم و می توانند مسیر را تا بجنورد ادامه دهند و از جنگل های منطقه تماشا نمایند.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی بعلاوه به مسیر غرب اشاره نمود و گفت: در مسیر غرب نیز دو مثلث داریم که چک کردن شرایط هوایی را می طلبد. مثلث اول، همدان، سنندج و کرمانشاه و مثلث دوم، خرم آباد، ایلام و شمال خوزستان است. این منطقه علاوه بر تاریخ و تمدن غنی، جاذبه های طبیعی و گردشگری خوراک فعالی دارند. همدان و کردستان، کرمانشاه هنوز ظرفیت اقامتشان تکمیل نشده و مقاصد خوبی برای سفرهای نوروزی خواهند بود.

فاطمی توضیح داد: مسافران نوروزی برای رفتن به جزیره هرمز باید حتما به وسیله سامانه اقدام نمایند و دیگر اینگونه نیست که به بندر بروند و بلیت تهیه نمایند و به هرمز برسند، چرا که به علت کنترل ظرفیت تحمل جزیره و ساماندهی گردشگرانی که به جزیره سفر می نمایند احتیاج شد تا درخواست ها در سامانه warme. ir ثبت و براساس آن اقدام گردد. در این سامانه باید بلیت جزیره هرمز را قبل از شروع سفرشان تهیه نمایند.

او بعلاوه تاکید نمود: مسافرانی که قصد دارند زمینی به سمت قشم بروند، ترافیک بندر پل را چک نمایند. هر چند از هم اکنون نیز ترافیک هایی وجود دارد اما کوشش کردیم تا چند هند کرافت اضافه کنیم و یک اسکله دیگر نیز در حال آماده سازی است. البته در بعضی ساعات به علت رفت و برگشت بودن مسیر، ترافیک سنگین تر می گردد.

منبع: همگردی

به "چند توصیه برای سفر در نوروز و معرفی مسیرهای تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه برای سفر در نوروز و معرفی مسیرهای تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید