جاذبه های گردشگری ایران از دید نشریه آی بی تایمز انگلستان

به گزارش وبلاگ شخصی من، در بسیاری از نشریات خارجی، در مورد مکان ها دیدنی و گردشگری نوشته شده است. یکی از آن ها آی بی تایمز انگیس می باشد. در نشریه نوشته شده است که ایران منطقه ها گردشگری مجذوب کننده و شگفت انگیزی دارد که باعث شده است مقصد مورد نظر نشریاتی مانند فایننشال تایمز و گاردین قرار بگیرد. در این نشریه آمده است که طبق گزارشاتی که طی سال 2015 اجرا شده بود، ایران یکی از قطب های گردشگری در جهان معرفی شده است و جاذبه های گردشگری ایران را باید دید. در حال حاضر بسیاری از افراد در سراسر جهان، برای کشف منطقه ها بکر و زیبای این کشور، سفر به ایران را در لیست سفرهای خود قرار دادند و به این کشور سفر می کنند. با خبرنگاران باشید برای معرفی دیدنی های ایران.

جاذبه های گردشگری ایران از دید نشریه آی بی تایمز انگلستان

اصفهان؛ شهری تاریخی

این شهر از جمله زیباترین شهرهای ایران می باشد. این شهر در گذشته بین سال های 1595 تا 1722 مرکز ایران بوده است. اصفهان شهر بسیار زیبا با معماری منحصر بفرد می باشد که حتی مردم ایران نیز، بسیار به آن سفر می کنند و به جد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ایران هستش. میدان نقش دنیا این شهر که در لیست یونسکو قرار گرفته است، مجموعه ای از آثار تاریخی بسیار جذابی می باشد. این آثار شامل، عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه است.

عالی قاپو: این بنای زیبا رو به روی مسجد شیخ لطف الله قرار گرفته است.

مسجد شیخ لطف الله: این بنا از جمله بناهای تاریخی میدان نقش دنیا است. این بنا در اوایل سال 1600 میلادی ساخته شده است. در این بنا کاشی کاری ها، تزئینات و خوشنویسی های جذابی وجود دارد و با سنگ مرمر پوشیده شده است. و از دیدنی های ایران است که باید حتما دید.

مسجد شاه: نام دیگر این مسجد، مسجد امام می باشد. این بنا در یونسکو ثبت شده است و دارای خطاطی ها و خوشنویسی های خیره کننده ای می باشد. این بنا جز شاهکارهای معماری ایران می باشد.

بازار اصفهان: این بازار از جمله با قدمت ترین بازارهای خاورمیانه می باشد. این بازار قسمت قدیم و نو اصفهان را بهم متصل کرده است و طول 2 کیلومتری دارد.

پل الله وردی خان: این پل با 33 دهانه و 295 متر طول، به نام سی و سه پل معروف است و بر روی رودخانه زاینده رود قرار گرفته است.

کلیسای وانک : این کلیسای قدیمی متعلق به زمان شاه عباس دوم می باشد. معنای نام این کلیسا، کلیسای نجات دهنده مقدس می باشد. در زمان های گذشته تقریبا 3000 برج در شهر اصفهان وجود داشته است که خانه کبوتر ها بوده اند. در حال حاضر از آن همه برج تنها 300 برج به جای مانده است که در سفر به ایران باید آن ها را دید.

ابیانه

ابیانه از جمله قدیمی ترین روستاهای ایران می باشد که در استان اصفهان قرار گرفته است. خانه ها در این روستا از خشتی ساخته شده اند که دارای اکسید آهن می باشد. به همین خاطر رنگ آن ها قرمز می باشد. این خانه ها بر روی دامنه کوهستان کرکس قرار دارند و از جاذبه های گردشگری ایران هستند که خیلی هم زیبا هستند.

شیراز

پرسپولیس: این بنا در 70 کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته است. این مکان مرکز تشریفاتی در زمان امپراتوری هخامنشی بوده است. پرسپولیس در سال 518 قبل از میلاد و به دستور داریوش اول بنا شده است.

پاسارگاد: این بنا مقبره کوروش کبیر می باشد و جز آثار ثبت شده در یونسکو می باشد. پاسارگاد مربوط به قرن 5 پیش از میلاد می باشد.

باغ قوام: نام دیگر آن نارنجستان قوام است. خانه موجود در این باغ الهام گرفته از دوران ویکتوریا اروپا، تزئین شده است. این باغ متعلق به قرن 19 می باشد.

مسجد نصیرالملک: این مسجد به دلیل رنگ کاشی های آن به نام مسجد صورتی نیز معروف است. این مسجد دارای شیشه های رنگی می باشد که با رد شدن نور از آن ها، زیبایی دو چندانی به این مسجد می دهند و از دیدنی های ایران است که حتما باید یک عکس یادگاری در آن جا داشته باشید.

روستای میمند

این روستای 12000 ساله در استان کرمان قرار گرفته است. 350 خانه سنگی در این روستا وجود دارد و 600 نفر در آن زندگی می کنند.

بم

این شهر در استان کرمان قرار گرفته است و ارگ آن به 2000 سال پیش و امپراتوری اشکانی بر می شود که از دیدنی های ایران که خیلی هم معروف است .

یزد

شهر یزد، خشک ترین شهر ایران است. این شهر معماری متفاوت و زیبایی دارد و برای زرتشتیان شهر با اهمیتی می باشد. این شهر یک میلیون جمعیت دارد. یکی از آثار تاریخی این شهر بنای زیبای امیر چخماق است. این بنا بزرگ ترین سازه در ایران به شمار میرود.

روستای کندوان

این روستا در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. این روستا همچون منطقه کاپادوکیه ترکیه می باشد، که خانه های صخره ای در سنگ های آتشفشانی دارد و در سفر به ایران حتما باید اون را دید. این خانه ها هنوز هم مورد استفاده هستند. جمعیت روستای کندوان تقریبا 2000 نفر می باشد.

تهران

این شهر همچون شیراز و اصفهان، معماری خاص و بی نظیر ندارد، اما دیگر فعالیت ها، مانند رستوران ها، کافه ها، موزه ها و گالری ها، آن را بی نظیر کرده اند. تهران در دامنه البرز قرار گرفته است.

کاخ گلستان: این کاخ جز آثار ثبت شده در یونسکو می باشد. این کاخ در زمان گذشته بخشی از مجموعه سلطنتی بوده است. کاخ گلستان با سنگ مرمر و آیینه تزئین شده است.

برج میلاد: این برج، به برج تهران نیز مشهور است و ششمین برج مرتفع دنیا می باشد. این برج 435 متر ارتفاع دارد. در طبقات بالای این برج رستوران گردان و عرشه ای برای دیدن کل شهر وجود دارد.

کوه دماوند: این کوه، بلندترین قله ایران و خاورمیانه است که در سفر به ایران حتما باید بهش سر بزنید. این کوه در 60 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته است. قله این کوه، آتشفشان بالقوه می باشد.

دیزین: این پیست اسکی محبوب در سال 1969 تاسیس شده است. زمان اسکی در ایران از ماه دسامبر شروع می شود و تا ماه می ادامه پیدا می کند. این مدت زمان از پیست اسکی های اروپایی نیز بیشتر است. دلیل آن ارتفاع بسیار زیاد این پیست اسکی می باشد. ارتفاع آن حدود 360 متر است و در بین 40 پیست اسکی مرتفع دنیا می باشد.

دربندسر: این پیست، از جمله نوترین پیست های ایران است و در 60 کیلومتری شمال تهران قرار گرفته است. این پیست اسکی دارای ورزش های زمستانی دیگری غیر از اسکی می باشد.

قم

قم شهری زیارتی می باشد و یک میلیون جمعیت دارد. این شهر در 125 کیلومتری جنوب غربی تهران قرار گرفته است و از جمله جاذبه های گردشگری ایران است که دلیل مذهبی دارد.

کوه های زاگرس

این کوه ها در امتداد مرز غربی ایران هستند و برای کردها بسیار مقدس می باشد. مرتفع ترین قسمت این رشته کوه، زرد کوه است که 4548 متر ارتفاع دارد.

بندرعباس

این شهر در استان هرمزگان و در کنار ساحل جنوبی، قرار گرفته است. در سال بسیاری از افراد به این شهر و جزیره های اطراف آن مانند هرمز و قشم سفر می کنند.

تالاب انزلی

ابن تالاب در استان گیلان و در دریای خزر، قرار گرفته است. تالاب انزلی طی سال های گذشته دچار آلودگی شده است. این تالاب مکانی بکر برای پرندگان است.

منبع: همگردی

به "جاذبه های گردشگری ایران از دید نشریه آی بی تایمز انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ایران از دید نشریه آی بی تایمز انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید