تداوم شرایط قرمز کیفیت هوای تهران

به گزارش وبلاگ شخصی من، کیفیت هوا ار ساعت 21 روز سه شنبه (3 بهمن) تا به امروز در شرایط ناسالم برای همه گروه ها و به رنگ قرمز بوده است.

تداوم شرایط قرمز کیفیت هوای تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، میانگین کیفیت هوای مرکز هم اکنون (6 بهمن) در شرایط ناسالم است.

به گزارش ایسنا، میانگین کیفیت هوای تهران هم اکنون با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 162 یعنی شرایط ناسالم برای همه واقع شده است.

بعلاوه آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 162 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای همه قرار داشت.

کیفیت هوا ار ساعت 21 روز سه شنبه (3 بهمن) تا به امروز در شرایط ناسالم برای همه گروه ها و به رنگ قرمز بوده است.

براساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها جزو گروه های حساس محسوب می شوند و باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری ورزند. افراد دیگر نیز باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل خارج را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می گردد نفس کشیدن تاحدی سخت تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این کارهاست. فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که نفس کشیدن را برای افراد سخت می نماید.

توصیه می گردد شهروندان از تردد غیرضروری در شهر خودداری نمایند و در صورت لزوم حتما از ماسک های مناسب N 95 استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد که بر اساس آن از عدد صفر تا 50 در محدوده هوای پاک تعریف می گردد، از 51 تا 100 هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا میانه بوده و از محدوده 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس است. در بازه 151 تا 200 نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و از محدوده 201 تا 300 نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می گیرد. بر اساس این دسته بندی در محدوده 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: عصر ایران

به "تداوم شرایط قرمز کیفیت هوای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم شرایط قرمز کیفیت هوای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید