رئیس جمهور آمریکا کیفی دارد که می تواند در لحظه با آن اینترنت را قطع کند

به گزارش وبلاگ شخصی من، دیجیاتو نوشت: محمد لسانی باور دارد رئیس جمهور آمریکا هر لحظه که احساس کند اینترنت علیه او است، می تواند اینترنت جهانی را قطع کند.

رئیس جمهور آمریکا کیفی دارد که می تواند در لحظه با آن اینترنت را قطع کند

کارشناس مهمان برنامه فرامتن از شبکه افق در بخشی از گفتگوی خبری در این برنامه اعلام نمود برطرف تحریم های اینترنتی علیه ایران از سوی آمریکا یک بازی سیاسی است و ایران به یک اینترنت ملی احتیاج دارد. این کارشناس بعلاوه اعلام نمود آمریکا هر لحظه که بخواهد می تواند اینترنت جهانی را قطع کند چرا که یک کیف در اختیار رئیس جمهور آمریکا است که با آن می توان با یک حرکت، اینترنت جهانی را قطع کرد.

محمد لسانی کارشناس فضای مجازی و مدرس سواد رسانه ای در برنامه فرامتن که از شبکه افق صدا و سیما پخش شد، اعلام نمود رئیس جمهور آمریکا در هر لحظه می تواند اینترنت جهانی را قطع کند. او در اینباره گفت: همیشه دو کیف همراه رئیس جمهور آمریکا است که یکی کیف دستور حمله نظامی است و دیگری کیفی است که در آن دستور به قطع اینترنت جهانی صادر می گردد. لسانی تاکید نمود رئیس جمهور آمریکا در هر لحظه که احساس کند اینترنت علیه اوست، این شبکه جهانی را در لحظه قطع می نماید.

لسانی در ادامه صحبت های خود تاکید نمود به خاطر این موضوع که قطع اینترنت جهانی در دست آمریکا واقع شده است، ایران احتیاجمند یک شبکه اینترنت ملی است تا در صورت قطع اینترنت جهانی، کار روزمره مردم معطل نماند. این موضوعی در حالی مطرح می گردد که وزارت ارتباطات و سایر مقام های دولتی چندین بار تاکید نمودند چیزی به نام اینترنت ملی وجود ندارد و آنها در پی ایجاد شبکه ملی اطلاعات هستند که به معنای قطع اینترنت جهانی نیست.

محمد لسانی در این برنامه از رقابت با محصولات خارجی دفاع کرد و تاکید نمود اینترنت جهانی مانند تنفس است و باید وجود داشته باشد اما از آنسو اعلام نمود داشتن اینترنت ملی نیز لازم است: نباید ارائه خدمات به مردم در هنگام قطع اینترنت جهانی با اختلال روبرو گردد. باید سیستم بانکی کشور و سیستم های پزشکی به مردم سرویس خود را ارئه دهند.

لسانی در ادامه برنامه فرامتن برطرف تحریم های آمریکا در چند ماه گذشته را یک بازی سیاسی خواند و تاکید نمود هدف آمریکا از این کار تجهیز کردن معترضان ایرانی در برابر حاکمیت است: چرا آمریکا در تکنولوژی هایی مثل هوش مصنوعی اقدام به برطرف تحریم ایران نمی نماید تا در این فناوری های های تک بتوانیم کارهایی بکنیم؟

گفتنیست تا چند سال پیش کلید اینترنت در دست نهادی به نام آیکان قرار داشت که با آمریکا قرارداد داشت اما چند سالی می گردد که دولت آمریکا دیگر دخالتی در این سازمان ندارد و تحت نظر سازمان ملل فعالیت دارد. هرچند سخنگوی آیکان نیز پیش تر تاکید نموده این سازمان به طور کی قادر به دخالت یا تعدیل محتوای اینترنت نبوده و نیست.

لسانی پیش از این دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشاور رسانه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده و سردبیری مجله همشهری پایداری را نیز برعهده داشته است. او هم اکنون به عنوان مدرس دوره های شناخت رسانه های اجتماعی در موسسات فرهنگی فعالیت دارد و مشاور رسانه ای و کارشناس سواد رسانه ای است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رئیس جمهور آمریکا کیفی دارد که می تواند در لحظه با آن اینترنت را قطع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور آمریکا کیفی دارد که می تواند در لحظه با آن اینترنت را قطع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید