سریال قفسۀ عجایب گیرمو دل تورو؛ گنجینه ای از رازها، ترس ها و هیولا ها

به گزارش وبلاگ شخصی من، گیرمو دل تورو کارگردان و تهیه کنندۀ شناخته شده ای برای طرفداران فانتزی های عجیب و غریب و ترسناک است؛ کارنامۀ او پر از آثاری است که ما را به عمق دنیا های تخیلی با موجودات عجیب و غریب می برند؛ از پسر جهنمی و ستون فقرات شیطان گرفته تا هزارتوی پن و شکل آب. حالا او در مقام نویسنده و تهیه کننده، سریال قفسۀ عجایب گیرمو دل تورو را برای طرفدارانش به ارمغان آورده است.

سریال قفسۀ عجایب گیرمو دل تورو؛ گنجینه ای از رازها، ترس ها و هیولا ها

به گزارش وبلاگ شخصی من به نقل از فرادید، این سریال هشت قسمت با هشت داستان مجزا دارد و کارگردان هایی مثل گیرمو ناوارو و آنا لیلی امیرپور ساخت قسمت های مختلف آن را به عهده داشته اند. تا امروز دو قسمت از سریال پخش شده و شش قسمت بعدی نیز در طی همین هفته پخش خواهند شد.

داستان قسمت اول دربارۀ مردی به نام نیک است که شغلش خرید انباری های بدون صاحب و فروش اجناس داخل آن هاست. اما آخرین انباری که او در مزایده می خرد کاملا فرق دارد. داخل این انباری اشیاء عجیب و غریبی وجود دارد که مربوط به مرنام احضار شیاطین هستند.

نیک تعدادی از این اشیاء را به یک متخصص عتیقه نشان می دهد و از او می شنود که بعضی از این اشیاء ممکن است قیمت بسیار بالایی داشته باشند. نیک به انباری برمی شود تا بیشتر جستجو کند، اما در آنجا چیزی را کشف می کند که اصلا انتظارش را ندارد.

قسمت دوم با عنوان موش های قبرستان دربارۀ مردی به نام ماسون است که از مرده های گورستان دزدی می کند. اما موش های قبرستان رقیب او در این دزدی هستند و او باید فکری به حال آن ها بکند. یک شب که ماسون برای ربودن شمشیر گرانبهای یک مردۀ ثروتمند به گورستان می رود، تلاش او برای دزدی تبدیل به یک ماجراجویی وحشتناک در تونل ها و اتاق های پنهان در زیر قبرستان می شود.

سریال قفسۀ عجایب از نظر فضاسازی وهم آور و رازآلودش کاملا بی نقص و درجه یک است. شروع هر کدام از قسمت ها بیننده را پای تلویزیون میخکوب می کند و این مجذوب کنندهیت و کشش تا سرانجام هر قسمت که حدودا چهل دقیقه زمان دارد ادامه پیدا می کند.

قصه های سریال شبیه قصه های کوتاه، پندآموز و البته ترسناکی هستند که مادربزرگ ها برای نوه هایشان تعریف می کنند؛ قصه هایی که دل تورو و تیم کارگردانی اش آن ها را با جلوه های بصری گیرا و تماشایی رنگ آمیزی کرده اند.

شاید دیالوگ خنده داری به صورت واضح در سریال وجود نداشته باشد، اما با این حال فضای سریال به نوعی مفرح و شوخ هم هست؛ البته نه به صورتی که باعث شود فضای ترسناک قصه ها کمرنگ و بی اثر شود.

در دو قسمت ابتدایی سریال اتفاقات غیرمنتظره کم نیستند و هیولا ها و شیاطین در زمانی که انتظارش را نداریم و در شکل و شمایلی که انتظارش را نداریم به سراغ شخصیت ها می آیند.

قفسۀ عجایب یک چیز تر و تازه و فرق دارد که از عجیب ترین راز و رمز ها برای شکل دادن به قصه هایی کوتاه و سرگرم کننده و مجذوب کننده استفاده کرده است. این سریال مثل یک پرندۀ سبکبال بین سبک های مختلف ژانر وحشت پرواز می کند و مخاطبش را دائما با انواع هیجان ها و ترس ها و کنجکاوی ها، سرحال و مشتاق نگه می دارد. طرفداران قصه های عجیب و رازآلود به هیچ وجه نباید این سریال کوتاه و مفرح را از دست بدهند.

تاریخ انتشار: از 3 آبان

امتیاز: 8.2/10

امتیاز منتقدان (راتن تومیتوز): 91%

منبع: فرارو

به "سریال قفسۀ عجایب گیرمو دل تورو؛ گنجینه ای از رازها، ترس ها و هیولا ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال قفسۀ عجایب گیرمو دل تورو؛ گنجینه ای از رازها، ترس ها و هیولا ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید