سطل زباله هوشمندی برای بازگرداندن مواد بازیافتی به طبیعت

به گزارش وبلاگ شخصی من، سازمان تحقیقات علمی استرالیا (CSIRO) میخواهد در رویداد هفته ملی علوم این کشور که همین هفته برگزار می گردد، از آخرین نوآوری ها در بازیافت رونمایی کند.

سطل زباله هوشمندی برای بازگرداندن مواد بازیافتی به طبیعت

به گزارش وبلاگ شخصی من، دانش آموزان مدرسه Marrickville و گروه تحقیقاتی دکتر لری مارشال به تازگی نمونه اولیه یک سطل زباله هوشمند را طراحی نموده اند که قادر است موادی مانند شیشه و پلاستیک را بازیافت کند.

سطل زباله هوشمند Smart Bin از فناوری های اینترنت اشیا (IoT)، حسگر، رباتیک، هوش مصنوعی (AI) و طیف سنجی مادون قرمز برای مرتب سازی اتوماتیک پلاستیک، فلز و شیشه و انواع خاصی از پلاستیک ها استفاده می نماید. سطل زباله یک اصطلاح مفهومی است که برای بهبود نرخ بازیافت و کاهش آلودگی زباله ها در نظر گرفته شده است. آمار ها نشان می دهد که یکی از ایالات شرقی استرالیا به نام نیو ساوت ولز تنها 10 درصد از 800000 تن زباله پلاستیکی خود را بازیافت می نماید.

دکتر لری مارشال می گوید: نوآوری و همکاری برای توسعه اقتصاد دایره ای استرالیا لازم است و در قلب این موضوع، ماموریت مشارکتی انتها دادن به زباله های پلاستیکی CSIRO واقع شده است که هدف آن کاهش 80 درصدی زباله های پلاستیکی وارد شده به محیط زیست استرالیا تا سال 2030 می باشد. او ادامه می دهد: علم می تواند اقتصاد ما را به یک اقتصاد دایره ای تبدیل کند و آنچه را که قبلا دور انداخته ایم، تتازه و دوباره استفاده کند، شغل هایی با دستمزد بالاتر ایجاد کند، فناوری های تازه استرالیا را توسعه دهد و از محیط زیست ما محافظت کند.

وِی نی دانشمند تحقیقاتی اصلی CSIRO می گوید: فناوری سطل زباله هوشمند را می توان در مکان هایی مانند مراکز خرید، مدارس، سینماها، کافی شاپ ها و فرودگاه ها مورد استفاده قرار داد. این کار نرخ بازیافت را بهبود می بخشد؛ زیرا استفاده از آن بسیار آسان است و اطمینان حاصل می نماید که میزان زیادی از مواد می توانند برای استفاده مجدد بازیابی شوند.

پروفسور رن پینگ لیو محقق UTS می گوید: با همکاری CSIRO، تازهترین فناوری های IoT و AI را برای ساخت این سطل هوشمند شگفت انگیز توسعه داده ایم. این فناوری ها می توانند فرآیند بازیافت را ساده تر نموده و دسته بندی زباله را بهبود ببخشند. سطل زباله هوشمند به ارتقاء اقتصاد دایره ای و آینده ای خنثی از کربن یاری می نماید.

منبع: techxplore

منبع: فرارو

به "سطل زباله هوشمندی برای بازگرداندن مواد بازیافتی به طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطل زباله هوشمندی برای بازگرداندن مواد بازیافتی به طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید