برترین زمان سفر به ایروان ، مرکز تاریخی ارمنستان

به گزارش وبلاگ شخصی من، تا بحال برایتان پیش آمده که در پی مقصدی با منظره ها طبیعی در خارج از ایران بگردید؟ یا در انتخاب زمان سفر، مردد باشید؟ جواب سوال هایتان در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران است. در نزدیکی کشورمان، کشوری کوچک اما بسیار زیبا واقع شده است که برای سفر به آن احتیاج به هزینه زیادی هم نخواهید داشت. ایروان، مقصدی مجذوب کننده و دوست داشتنی برای سفر محسوب می گردد که هر آنچه خوبان از سفر به خارجی می خواهند را یکجا دارد. همراه ما باشید تا باهم برترین زمان سفر به ایروان را آنالیز کنیم.

برترین زمان سفر به ایروان ، مرکز تاریخی ارمنستان

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

برترین زمان سفر به ایروان از نظر آب و هوایی

برترین زمان سفر به ایروان از نظر هزینه

برترین فصل سفر به ایروان از نگاه شما

مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما ایروان

برترین زمان سفر به ایروان از نظر آب و هوایی

ایروان در محاصره کوه های قفقار جنوبی و منطقه ها خشک قرار گرفته است. برخورد آب و هوای سرد و گرم، موجب به تعادل رسیدن آب و هوا در این منطقه شده است. به طوری که هر چهار فصل در ایروان، از مجذوب کنندهیت های ویژه ای برخوردار است.

بهار فصلی برای طبیعت گردان

سرسبز شدن درختان، حال و هوای خاصی را در ایروان به وجود می آورد. بهار، به خودی خود زیباست اما این زیبایی در ایروان، با انبوهی از گل های رنگی و نسیم ملایم بهاری همراه خواهد بود. از اواسط زمستان که هوا رو به گرمی می رود، منظره ها طبیعی مخصوصا دیدنی خواهند بود. ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)، برترین فصل سفر به ارمنستان محسوب می شود.

در بهار که همزمان با تعطیلات نوروز است، ایرانی های زیادی، ایروان را برای سفر انتخاب می نمایند به همین علت هزینه های سفر به ایروان افزایش می یابد. اما در اردیبهشت که حجم مسافران کمتر می شود، می توان با خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما ایروان به این مقصد بهاری مجذوب کننده سفر کرد.

فستیوال های معروف ایروان در بهار

  • هشت مارس تا 7 آوریل (فروردین ماه) در ایروان، هر روز برای زنان جشن گرفته می شود، به همین علت این ماه را به نام ماه زنان نامگذاری نموده اند.
  • جشن اعتدال بهاری یا تولد خدای باستان: در 21 مارس در کلیساهای ارمنی، جشن اعتدال بهاری یا تولد خدای باستان برگزار می شود.
  • روز جاز: در تاریخ 30 آوریل (اواسط اردیبهشت ماه) در شهر ایروان برگزار می شود.
  • فستیوال دلمه: در اواسط ماه می (خرداد ماه) این فستیوال در شهرهای اطراف ایروان برگزار می شود.

دیدنی های ایروان در بهار

بهار برترین زمان سفر به ایروان محسوب می شود. جاذبه های گردشگری زیادی در ایروان وجود دارند که در بهار می توانید از آنها بازدید کنید. آب و هوای خوب ایروان این فرصت را برای گردشگران به وجود می آورد که با پای پیاده به گشت و گذار در شهر بپردازند. برای بازدید از دیدنی های ایروان از میدان جمهوری آغاز کنید و حتما سری هم به موزه ماتنداران (Matenadaran Museum)، موزه تاریخ (History Museum)، ویکتوری پارک (Victory Park) و پارک عاشقان (Lovers Park) بزنید.

تابستان برترین زمان برای شرکت در جشنواره های محلی ایروان

با گرم شدن هوا، حجم مسافران به ایروان افزایش می یابد و فرصت خوبی برای شرکت در جشنواره های ارمنستان فراهم می شود. کشاورزی در ارمنستان از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین علت در تابستان با رسیدن میوه ها، می توانید انواع غذاهای محلی ارمنی که از طعم و مزه خاصی برخوردارند را امتحان کنید.

فستیوال های معروف ایروان در تابستان

دولت ارمنستان کوشش زیادی برای حفظ آداب و رسوم سنتی خود دارد، به همین علت در هر موقعی از سال که به ارمنستان سفر کنید، شاهد برگزاری فستیوال های زیادی خواهید بود. همراه ما باشید تا به معرفی فستیوال های معروف ارمنستان، در تابستان بپردازیم.

  • فستیوال اکوتوریسم: فستیوال اکوتوریسم هر ساله در ماه جون (تیر ماه) برای جمع کردن جهانگردان از سراسر جهان با هدف مطلع سازی اکوتوریسم در منطقه آرتاوان (Artavan) برگزار می شود. در این فستیوال، شرکت نمایندگان فرصت شرکت در کلاس های آموزشی، پخت غذاهای محلی، دوچرخه سواری، کوهنوردی و… را خواهند داشت.
  • جشنواره های غذایی: با توجه به اهمیت و جایگاه محصولات کشاورزی در ارمنستان، هر ساله در سه ماهه تابستان جشنواره هایی نظیر جشنواره نان کوهستانی، جشنواره توت، جشنواره عسل، جشنواره زردآلو، جشنواره هندوانه و جشنواره نان برگزار می شود.
  • جشنواره وارداوار: جشنواره واداوار یا جشنواره آب ارمنستان یکی از معروف ترین جشنواره های تابستانه این کشور به شمار می آید. این جشنواره یکی از مراسم مذهبی این کشور است که با هدف احیای جشنواره های ملی برگزار می شود. دریاچه سوان و میدان جمهوری مقر اصلی برگزاری این جشن آب بازی هستند.
  • جشنواره رنگ: جشن رنگ ایروان با الهام از جشن هولی هند، هرساله در ژوئن (تیرماه) برگزار می شود.

مکان های دیدنی ایروان در تابستان

مکان های دیدنی ایروان در تابستان کم نیستند، با تهیه راهنمای سفر به ارمنستان، می توانید با یک برنامه ریزی دقیق از این مکان های دیدنی بازدید کنید. جاذبه هایی که در ادامه به شما معرفی می شوند، حدود 2-3 ساعت از ایروان فاصله دارند، اما حیف است که به ارمنستان سفر کنید و سری به این جاذبه های گردشگری نزنید.

پارک ملی دیلیجان | Dilijan National Park

پارک ملی دیلیجان به سبب زیبایی و سرسبزی خاصی که دارد، به سوئیس کوچک معروفیت دارد. این منطقه حفاظت شده فرصت خوبی را برای کوهنوردان و طبیعت گردان فراهم می نماید.

صومعه حقارتسین | Haghartsin Monastery

مجموعه صومعه حقارتسین که قدمت آن به قرن 13 باز می شود، به علت قرار گیری در میان جنگل ها از مجذوب کنندهیت خاصی در میان گردشگران برخوردار است. به هنگام بازدید از صومعه، حتما سری به نانوایی حقارتسین گاتا بزنید، طعم گاتایی که اینجا می خورید، نظیرش را در هیچ جای دیگری نمی توانید بچشید.

منطقه تاووش | Tavush

اگر در پی تفریحات در ارمنستان هستید، در منطقه تاووش پارک یل (Yell Extreme) با داشتن امکانات تفریحی نظیر زیپ لاین، پاراگلایدر و… آدرنالین شما به اوج خواهد رسید.

پاییز رنگارنگ در ایروان

با آغاز پاییز، درختان خیابان های ایروان به رنگ نارنجی و قرمز در می آیند و شهر تبدیل به بهشتی رنگارنگ می شود. دمای هوا در پاییز به 23-27 درجه سانتی گراد می رسد و همزمان با رسیدن محصولات کشاورزی، فرصت خوبی برای آشنایی با آداب و رسوم محلی مردم ایروان فراهم می شود. با توجه به دمای هوا می توان پاییز را نیز برترین زمان سفر به ایروان دانست.

پاییز ایروان به قدری زیباست که حیف است به آن سفر نکنید. همین حالا با رزرو هتل های ایروان خود را به این بهشت رنگی دعوت کنید و فرصت خرید حراجی های بلک فرایدی را از دست ندهید.

فستیوال های معروف ایروان در پاییز

در پاییز فستیوال های مهمی در ایران برگزار می شود که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید.

  • جشن ملی: جشن ملی یکی از مهم ترین فستیوال های پاییزی ایروان محسوب می شود. در این روز استقلال ارمنستان به رسمت شناخته شد که یادمان هرساله با جشن و پایکوبی همراه است.
  • جشنواره گاتا: گاتا به عنوان یک دسر محبوب ارمنی شناخته می شود که هرساله در اواسط سپتامبر، روزی را به پختن این دسر خوشمزه اختصاص می دهند.
  • فستیوال بین المللی: در اواسط اکتبر (21-25 مهرماه) بالن هایی با پرچم کشورهای مختلف در آسمان ایروان با هدف رشد صنعت گردشگری و هوانوردی به پرواز درمی آیند.

جاذبه های گردشگری ایروان در پاییز

اگر سفر به ایروان را در فصل پاییز انتخاب کردید، حتما بازدید از این مکان ها را در برنامه سفر خود قرار دهید.

بازار ورنیساج | Vernissage

بازارها برترین مکان برای آشنایی با فرهنگ بومی یک منطقه به شمار می روند. بازار ورنیساج ارمنستان هم با مجموعه ای از جواهرات، صنایع دستی، اشیای عتیقه و… این فرصت را در اختیار گردشگران قرار می دهد. این بازار محلی ایروان، معمولا آخر هفته ها در نزدیکی میدان جمهوری برپا می شود.

کاسکاد ایروان | Cascade Complex

یکی از بناهای باشکوه ارمنستان، مجموعه راه پله کاسکاد یا هزار پله ایروان است که مرکز شهر ایروان را به پارک هافتناک و خیابان مانیومنت پیوند می دهد. با پشت سر گذاشتن این پله ها، منظره فوق العاده ای از شهر در برابر چشمانتان قرار می گیرد.

حال و هوای کریسمس در زمستان ارمنستان

اگر فکر کردید که با سرد شدن هوا، چیزی از زیبایی های این شهر کم می شود، باید بگوییم سخت در اشتباهید. با سپیدپوش شدن ایروان و نزدیک شدن کریسمس، ایروان رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. دمای هوا در زمستان به زیر صفر خواهد رسید و همراه با بارش برف و باران خواهد بود، پس برای سفر، برداشتن لباس های گرم را نباید فراموش کنید.

جشنواره های ایروان در زمستان

با توجه به سردی هوا جشنواره های کمتری در ایروان برگزار می شود. از مهم ترین جشنواره های زمستانی ایروان می توان به جشن درندز (جشن آتش افروزی) و مراسم برکت انار در کلیساها اشاره نمود. عید پاک و کریسمس در ایروان یکی از مراسم های سنتی و مذهبی ایروان محسوب می شود که هرساله در شب پنجم و ششم ژانویه به طور ویژه ای آن را برگزار می نمایند.

جاهای دیدنی ایروان در زمستان

پارک زمستان یکی از جاذبه های زمستانی ایروان به شمار می آید که می توانید از مجسمه های برفی، بابانوئل و گوزن ها لذت ببرید. ایروان به عنوان یک شهر کوهستانی، برترین فصل برای تفریحات زمستانی به شمار می رود. از تفریحات هیجان انگیزی که در زمستان می توانید آنها را تجربه کنید عبارتند از: کایت سواری، رانندگی در برف با اسکوتر برقی، پاتیناژ روی دریاچه های یخ زده و… .

برترین زمان سفر به ایروان از نظر هزینه

برای سفری مقرون به صرفه و مالی به ایروان، زمستان برترین گزینه به شمار میرود. زمستان های ایروان بسیار سرد و برفی هستند و با کاهش حجم مسافران، هزینه سفر به ارمنستان نسبت به سایر فصول سال کمتر می شود. در این فصل می توانید بلیط هواپیما ایروان را مقرون به صرفهتر از هر زمانی تهیه کنید و در مراسم های سال نو و کریسمس ایروان حضور داشته باشید.

برترین فصل سفر به ایروان از نگاه شما

ایروان به عنوان یک مقصد مجذوب کننده گردشگری، گرم و سرد روزگار را چشیده و جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی را در خود جای داده که هرکدام روایتگر قصه ای از تاریخ ایروان هستند. حیف است کشوری زیبا در همسایگی مان باشد و ما به آن سفر نکنیم. جالب است بدانید مسافرت به ارمنستان احتیاج به ویزا ندارد، کافی است با تهیه بلیط و رزرو هتل، راهی این کشور زیبا شوید.

ما در این مطلب، برترین زمان سفر به ایروان از نظر آب و هوا و هزینه را به شما معرفی کردیم. اما دوست داریم، برترین فصل سفر به ایروان از نگاه شما را هم بدانیم؟

سوالات متداول درباره برترین زمان سفر به ایروان

مقرون به صرفهترین زمان سفر به ایروان، چه زمانی است؟

زمستان، مقرون به صرفهترین زمان سفر به ایروان محسوب می شود.

برترین زمان سفر به ایروان از نظر آب و هوا، چه زمانی است؟

اوایل فروردین تا اوایل خرداد، برترین زمان سفر به ایروان از نظر آب و هوایی است.

جشنواره وارداوار در ایروان چه زمانی برگزار می شود؟

جشنواره وارداوار ایروان هر سال در فصل تابستان برگزار می شود.

nastaran rokni

منبع: فلای تودی

به "برترین زمان سفر به ایروان ، مرکز تاریخی ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به ایروان ، مرکز تاریخی ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید