8 علت برای سفر به بمبئیمعروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی

به گزارش وبلاگ شخصی من، بمبئی یا مومبای که به شهر رویاها معروف است و به عنوان ثروتمندترین و پرجمعیت ترین شهر هند شناخته می گردد یکی از شهرهای توریستی و زیبای این کشور است که سالانه تعداد زیادی توریست خارجی به آن سفر می نمایند. دلایل بسیاری برای سفر به بمبئی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به جاذبه ها، فرهنگ و تمدن متفاوت، تفریحات فراوان و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. در این مطلب قصد داریم درباره مهم ترین دلایلی که باعث جذب توریستان به بمبئی شده است صحبت کنیم.

8 علت برای سفر به بمبئیمعروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی

1. غذاهای محلی بمبئی

اگر در سفر به مقصد دوست دارید غذاهای لذیذ و متنوع را امتحان کنید بهتر است از غذاهای بمبئی غافل نشوید. غذاهای محلی بمبئی را می توانید در کبابی های محلی و رستوران های لوکس امتحان کنید. تنوع غذایی در بمبئی به قدری است که می توانید با هر نوع بودجه ای در بمبئی انواع غذاهای محلی لذیذ و خوشمزه را امتحان کنید.

یکی از معروف ترین غذاهای بمبئی غذای کنکانی که پر از ادویه و فلفل های هندی است که در رستوران های کنکانی می توانید پیدا کنید، بعلاوه سول کادی که نوشیدنی معروف بمبئی است و از شیر نارگیل تهیه می گردد و وادا پاو که غذای اصلی و حیاتی بمبئی است که حتما در سفر به بمبئی باید امتحان کنید، وادا پاو به نوعی ساندویچ کوکوی سیب زمینی گفته می گردد که داخل نان مخصوص گذاشته و با ادویه ها و سس های مخصوص هندی طعم دار شده و در عین راحت و آسان بودن بسیار خوشمزه و پرطرفدار است و در بیشتر منطقه ها بمبئی به راحتی می توانید این ساندویچ لذیذ را امتحان کنید.

2. آب و هوای بمبئی

آب و هوای بمبئی شهر به گونه ای است که چون در کنار اقیانوس هند واقع شده و در بیشتر ایام سال دارای آب و هوایی گرم و شرجی است و یکی از مهم ترین دلایل سفر به بمبئی آب و هوای مناسب این شهر است. بمبئی از سه فصل تابستان، مانسون و زمستان تشکیل شده که برای سفر به این شهر بهتر است فصل هایی که بارندگی موسمی به همراه رطوبت فراوان دارد را انتخاب نکنید. برترین زمان برای رفتن به این شهر برای فرار از بارش های موسمی و گرمای شدید هوا عید نوروز ایرانیان یعنی از فروردین ماه تا خرداد ماه یعنی فصل تابستان بمبئی است که علاوه بر کاهش بارندگی از گرمای شدید بمبئی هم در امان خواهید بود.

البته اگر در پی کاهش هزینه سفر و قدم زدن در خیابان های عاشقانه و بارانی بمبئی هستید بهتر است ماه های میانی یا مانسون که از اوایل خرداد ماه تا اوایل مهر ماه است را برای سفر به بمبئی انتخاب کنید تا علاوه بر قدم زدن در زیر باران از تماشا بارندگی موسمی بمبئی هم لذت ببرید. بعلاوه در فصل زمستان که از اواخر شهریور ماه تا اسفند ماه ادامه دارد، بمبئی دارای آب و هوایی ملایم است و از سوز و سرمای شدید و خشک خبری نیست و یکی از برترین فصل ها برای سفر به بمبئی است که هم از نظر آب و هوایی مناسب است و هم به علت کاهش توریست هزینه سفر مناسب تر است.

3. جاده ساحلی گردنبند ملکه - سفر به بمبئی

بمبئی در مسیر دریا قرار گرفته است و سواحل زیبای این شهر از جمله دلایل سفر به بمبئی است که از مهم ترین سواحل آن می توان به جاده ساحلی مارین درایو (Marian Drive) که به نام گردنبند ملکه معروفیت دارد اشاره نمود. علت نامگذاری این جاده ساحلی به گردنبند ملکه به خاطر چراغ های این جاده ساحلی است که در هنگام شب مانند گردنبندی هلالی شکل از ساحل کشیده می گردد و مسیر پیاده روی جاده را بسیار زیبا و رمانتیک می نماید.

4. قطارهای محلی بمبئی - سفر به بمبئی

راه آهن بمبئی از قدیمی ترین راه آهن های آسیا و قلب تپنده شهر است که روزانه چند میلیون نفر از اهالی بمبئی را در مسیرهای مختلف جابه جا می نماید. قطارهای محلی بمبئی با قطارهای سایر کشورها فرق دارد و از واگن های شیک و منظم خبری نیست و به علت ازدحام جمعیت باید خیلی سریع وارد قطار شده و محلی برای نشستن پیدا کنید، چون به علت مسافت طولانی که قطارهای محلی بمبئی طی می نمایند ممکن است مجبور شوید تا مدت طولانی در قطار سفر کنید. از طرفی همین طولانی بودن سفر باعث شده تا دستفروشان و فروشندگان دوره گرد اجناسی مثل بدلیجات و غذاهای آماده خیابانی را در قطارهای محلی بفروشند.

5. جشنواره ها و فستیوال های بمبئی

یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های سفر به بمبئی برگزاری جشنواره ها و فستیوال های بمبئی است که در طول سال به صورت گسترده و متنوع برگزار می گردد. از جمله جشن های مهم بمبئی جشن دیوالی که به مدت پنج روز در ماه های اکتبر تا نوامبر برگزار می گردد، جشن رکشابندان که به جشن عشق خواهر و برادر معروف است و در ماه آگوست برگزار می گردد، فستیوال بناگانگا که یک فستیوال موسیقی فانتزی و کلاسیک است و در کنار حوض بناگانگا برگزار می گردد، گونش چاتورتی که روز تولد گانشا خدای هندوها است و در ماه سپتامبر به مدت 11 روز برگزار می گردد و گودی پادوا که به مناسبت سال نو مهاراشترایی و در ماه مارس تا آوریل برگزار می گردد، هستند.

6. غارهای سنگی بمبئی

از مهم ترین دلایل سفر به بمبئی که فارغ از شلوغی شهر و در دل طبیعت قرار دارند غارهای سنگی بمبئی هستند. غارهای سنگی بمبئی که از مجذوب کننده ترین منطقه ها بمبئی به شمار می روند به غارهایی گفته می گردد که در دل کوه های سنگی قرار دارند و از جمله آن ها می توان به غارهای الفنتا در جزیره الفنت در نزدیکی بمبئی و غارهای کانهری که در حومه شهر بمبئی قرار دارند اشاره نمود.

7. بازارهای محلی - سفر به بمبئی

خوشبختانه در سراسر شهر بمبئی بازارهای زیادی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان از شور بازار، بازار زاوری، گذرگاه کولابا، لینکینگ رود، بازار چور، بازار مانگالداس و بازار تاریخی کرافورد نام برد که می توانید ساعت ها در این بازارهای رنگارنگ به گشت وگذار بپردازید و از ادویه و سوغات هند مثل عود، عطر، اجناس چوبی و روغن های معطر تا لباس های سنتی و زیورآلات طلا و نقره مقرون به صرفه را در این بازارها پیدا کنید. اگر در فصل بهار و تابستان به بمبئی سفر کردید حتما سری به بازارهای محلی و متنوع بمبئی بزنید، چون در این ایام حراج فصلی در بازارها برگزار می گردد و برترین زمان برای خرید اجناس باکیفیت با قیمت مناسب است.

8. مردم بمبئی

در سفر به بمبئی با ورود به این شهر پرجنب وجوش و شلوغ اولین چیزی که توجه شما را جلب می نماید وجود جوامع متنوع و گوناگون در این شهر سرزنده است . به طوری که با رفتن به هر محله ، سفر با قطارهای محلی، اتوبوس، بازار و سایر اماکن عمومی متوجه گروهی از افراد و مردم بمبئی با فرهنگ متنوع خواهید شد. اگر قصد دارید در جوامع محلی و در بین مردم بمبئی زندگی متفاوتی را تجربه کنید بهتر است حتما سفری با قطار محلی بمبئی داشته باشید تا از هم صحبت شدن با مردم و آشنایی با زندگی آن ها لذت ببرید.

حرف آخر درباره سفر به بمبئی

شهر بمبئی یکی از شهرهای پرجنب جوش و توریستی هندوستان است که سالانه میزبان میلیون ها نفر توریست خارجی است که از سراسر جهان برای تماشا بمبئی به این شهر زیبا سفر می نمایند. این شهر دارای تاریخ و تمدن کهن و فرهنگ متفاوتی است و باعث شده تا توریستان زیادی در طول سال برای سفر به بمبئی برنامه ریزی نمایند.

منبع: الی گشت

به "8 علت برای سفر به بمبئیمعروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 علت برای سفر به بمبئیمعروف ترین جاذبه های گردشگری بمبئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید