عجیب ترین، مقرون به صرفه ترین و گران ترین غول های برقی چند؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، وب سایت شناخته شده و پرطرفدار تخت گاز در آخرین گزارش خود به 10 خودروی برقی برتر در جهان پرداخته است.

عجیب ترین، مقرون به صرفه ترین و گران ترین غول های برقی چند؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ شخصی من، خودروهای برقی دارای موتورهایی هستند که انرژی خود را از باطری های قابل شارژ تأمین می نمایند. این خودروها در چند سال اخیر، به ویژه در کشورهای اروپایی، هواداران بسیاری پیدانموده اند.

وب سایت تخت گاز 10 خودرو برقی برتر در دنیا را رتبه بندی نموده است و در رتبه اول این لیست پورشه تایکان ایستاده است؛ این خودرو باقدرت موتور 375 اسب بخار، حکم یک گرن توریسمو را دارد که هنگام گاز دادن، مانند ماشین های اسپرت کار می نماید. پس اگر عاشق شتاب گرفتن هستید، این خودروی برقی نظر شما را جلب خواهد نمود.

قیمت آغاز: 82.700 دلار

هر کجا صحبت از خودروهای برقی باشد نام تسلا می درخشد، دومین خودرو در این رتبه بندی نیز متعلق به کمپانی خودروسازی تسلا است؛ تسلا مدل 3 گرچه برای نخستین بار در سال 2017 رونمایی شد اما بازگشت پرقدرت آن بعد از 5 سال، جایگاه ویژه ای در بازار خودروهای برقی را به این خودرو داده است و این خودرو توانسته است در بسیاری از زمینه ها از رقیبان خود پیشی گیرد.

قیمت آغاز: 57.490 دلار

سومین خودرو این لیست متعلق به یک کمپانی کره ای است، هیوندای یونیک 5 که به مالی بودن معروف است توانسته است سال جاری جایگاه سوم این رتبه بندی را از آن خود کند. سروصدای یونیک 5، از بعضی از مدل های تسلا به مراتب کمتر است. اگر هیوندای بتواند در سری های نو خودروهای برقی خود این مزایا را حفظ و حتی تقویت کند، عرصه رقابت برای سایر برندها تنگ تر خواهد شد.

قیمت آغاز: 42.000 دلار

آئودی e-tron GT که در مقایسه با پورشه تایکان جر در ابعاد ظاهری و سرعت، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند در رتبه چهار این لیست ایستاده است؛ این دو مدل تنها در نام برند از هم متمایز هستند و رقابت بیشتر بر سر معروفیت این دو برند در بازار خودروهای دنیای است.

قیمت آغاز: 106.395 دلار

هوندا e ازجمله افسانه های شرکت هوندا که به واقعیت پیوسته است، در رتبه پنچم این لیست نهاده شده است. افسانه ای که نام هوندا را برای اولین بار در میان برندهای فراورینماینده خودروهای برقی قرارداد. این خودرو کوچک با توان 148 اسب بخار، بسیار موردتوجه افرادی نهاده شد که در پی خودروهای برقی برای سفرهای درون شهری هستند.

قیمت آغاز: 35.421

شاید از دید بسیاری از افراد، استفاده از موتورهای الکتریکی در خودروهای شاسی بلند به واسطه وزنی که دارند، امکان پذیر نیست اما شرکت بی ام و با فراوری مدل ix، توانایی خود را در فراوری این نوع خودروها به رخ رقبا کشید. برخلاف تصور، نسخه ix به سرعت شارژ می گردد و فناوری های بسیاری در آن تعبیه شده است که آرامش و راحتی رانندگان را تضمین می نماید.

قیمت آغاز: 83.200

انتها غول خودروسازی شرق اروپا هم به گروه فراورینمایندگان کراس اورهای تمام الکتریکی پیوست. برای مردم ایران، برند اشکودا چندان شناخته شده نیست؛ اما این خودروساز بزرگ جمهوری چک، صادرنماینده محصولات به 100 کشور دنیا است و سالانه 1/25 میلیون دستگاه خودرو فراوری می نماید. خودرو Skoda Enyaq iV این کمپانی سال جاری توانسته است در جایگاه هفتم این رتبه بندی بایستد.

قیمت آغاز: 34.600

هشتمین خودرو این رتبه بندی دوباره متعلق به کمپانی تسلا است، تسلا مدل y نوترین پردازنده های سری رایزن AMD را روی نسخه نو و ارتقا یافته مدل Y پرفورمنس دارد.

قیمت آغاز: 62.190

در رتبه نهم فورد موستانگ Mach-E نیز سال جاری به جمع خودروهای برقی پیوسته است؛ گرچه ظاهر این مدل در برابر سایر مدل های برند فورد چنگی به دل نمی زند اما اگر به مشخصات آن نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که بخش درونی این خودرو برقی به خوبی طراحی شده است که نقص ظاهری آن را تا حدودی پوشش می دهد. این خودرو نیز مانند هیوندا یونیک 5، نظر بسیاری از خانواده ها را به خود جلب نموده است و جذابیت های خاص خود را در رانندگی دارد.

قیمت آغاز: 43.895

رنو مگان E-Teach که یکی از نسخه های پرطرفدار و مالی رنو بود، اکنون با چهره ای نو و با موتوربرقی، به میادین رقابت با خودروهای خاص برقی بازگشته تا وسعت توانایی این شرکت فرانسوی در فراوری خودروها را به رخ بکشد. رنو، در این نسخه نیز، راحتی کابین سرنشینان را اولویت خود قرار داده و به واسطه همین توانسته موردتوجه خودرو بازان قرار بگیرد.

قیمت آغاز: 35.995 دلار

منبع: تخت گاز

227

منبع: خبرآنلاین

به "عجیب ترین، مقرون به صرفه ترین و گران ترین غول های برقی چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین، مقرون به صرفه ترین و گران ترین غول های برقی چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید