فرار بزرگ طارمی از محاصره به سمت آقای گلی ، امید قهرمانی پورتو با ستاره ایرانی زنده ماند

به گزارش وبلاگ شخصی من، پورتو در یک ملاقات سخت و نفسگیر پیروز شد تا رقیب خود را شکست داد و امیدوار به قهرمانی باقی بماند.

فرار بزرگ طارمی از محاصره به سمت آقای گلی ، امید قهرمانی پورتو با ستاره ایرانی زنده ماند

به گزارش وبلاگ شخصی من در مسابقه ماقبل سرانجامی هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال، تیم فوتبال پورتو که مهدی طارمی را در ترکیب و خط حمله داشت، از ساعت 23 یکشنبه شب در استادیوم دو دراگائو به مصاف تیم رده دهمی کاسا پیا رفت تا به پیروزی در این بازی خانگی برسد و امیدهایش برای رسیدن به قهرمانی را زنده نگه دارد.

ستاره ایرانی پورتو که پس از سه هفته گلزنی پیاپی در لیگ برتر پرتغال در ملاقات اخیرشان مقابل آروکا نتوانسته بود به این مهم دست پیدا کند و کوشش او ثمری نداشت، در جدال دیشب برابر کاسا پیا دوباره به روند گلزنی بازگشت و در مسابقه ای که بارها دروازه حریف را تهدید کرد، توانست یک گل با حضور به موقع در محوطه جریمه حریف بزند.

مهدی طارمی در دقیقه 9 فرصت خوبی در محوطه جریمه کاسا پیا به دست آورد و در حالی که برای مهار توپ تهدید نمی شد، اقدام به شوت زنی کرد که مدافع حریف به زیبایی سد راه او شد و نگذاشت ضربه این مهاجم ایرانی تبدیل به گل اول پورتو گردد.

اوانیلسون، زوج مهدی طارمی در خط حمله پورتو در لحظات سرانجامی نیمه اول به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا کار این تیم برای جبران نتیجه در مقابل تیم سختکوش کاسا پیا سخت تر گردد، اما در نیمه دوم نمایش درخشان ملی پوش ایرانی پورتو سرنوشت تیمش را کاملا عوض کرد.

گابریل ورون که در دقیقه 56 به عنوان اولین تعویضی پورتو به زمین آمد، یک دقیقه پس از ورود به بازی نفوذ تند و تیزی از سمت راست محوطه جریمه کاسا پیا انجام داد و پس از دو بار کوشش برای دادن پاس گل، توپ را در محوطه 6 قدم به مهدی طارمی رساند تا این ستاره ایرانی با جای گیری مناسب گل تساوی را بزند و امیدهایشان برای پیروزی را زنده کند.

در شرایطی که پورتو حملات همه جانبه ای روی دروازه کاسا پیا داشت و حملات شان بی نتیجه می ماند، نزدیک بود آنها در دقیقه 76 با موقعیت سازی مهدی طارمی به گل برسند، اما پاس در عرض این ملی پوش ایرانی و ضربه پشت پای په په و در ادامه ضربه قیچی برگردان گالنو به تیرک افقی اصابت کرد و بازهم تبدیل به گل نشد.

اوستاکیو در دقیقه 83 با شوت روی پا قصد داشت گل دوم پورتو را بزند که واکنش تماشایی دروازه بان کاسا پیا مانع از این اتفاق شد، اما در ریباند نزدیک بود مهدی طارمی دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند که این بار ضربه محکم او قبل از ورود به دروازه با تکل تماشایی ژوآن نونس، مدافع تعویضی حریف دفع شد و به کرنر رفت تا بازهم او ناکام بماند.

پورتو که در صورت عدم پیروزی قهرمانی در این فصل را از دست می داد، با توجه به اعلام 8 دقیقه وقت اضافه فرصت مناسبی برای زدن گل پیروزی پیدا کرد و با ادامه فشار حملات خود توانست در سومین دقیقه وقت های تلف شده روی ارسال تماشایی په په بازیکن برزیلی خود، ضربه سر تونی مارتینز و ضربه تمام نماینده دنی ناماسو به دومین گل برسد.

یاران طارمی با کسب پیروزی دو بر یک خانگی مقابل کاسا پیا 79 امتیازی شدند و ضمن تثبیت جایگاه شان در رتبه دوم جدول لیگ برتر پرتغال، فاصله چهار امتیازی خود با بنفیکا صدرنشین را حفظ کردند تا در دو هفته سرانجامی همچنان امیدوار به از دست دادن امتیاز به وسیله بنفیکا و تکرار قهرمانی در این رقابت ها بمانند.

پورتو هفته آینده باید به مصاف فامالیکائو برود که پیش بینی می گردد یاران طارمی به رجحان در این مسابقه دست پیدا نمایند، اما بنفیکا صدرنشین کار سختی در جدال بیرون از خانه برابر اسپورتینگ لیسبون دارد که البته پیروزی آنها در این مسابقه منجر به قهرمانی شان در فاصله یک مسابقه مانده به سرانجام فصل خواهد شد.

مهدی طارمی هم در ملاقات مقابل کاسا پیا که سی و یکمین بازی فصل او بود و تا دقیقه 8+90 در زمین حضور داشت، 17 گله شد و حالا امید زیادی دارد فاصله یک گله با راموس در صدر جدول گلزنان را جبران کند و به آقای گلی در لیگ برتر پرتغال برسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "فرار بزرگ طارمی از محاصره به سمت آقای گلی ، امید قهرمانی پورتو با ستاره ایرانی زنده ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار بزرگ طارمی از محاصره به سمت آقای گلی ، امید قهرمانی پورتو با ستاره ایرانی زنده ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید