وقتی هزینه های ایمن سازی یک پل به اندازه ساخت آن است، آیا پل حافظ جمع آوری می شود؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، پل حافظ به صورت موقتی ساخته شده و پی عمیقی ندارد به همین دلیل هزینه ایمن سازی زیادی را برای شهرداری تهران در پی دارد و از آنجایی که بنا بر مطالعات اجرا شده مشکل ترافیکی را نیز حل نمی کند جمع آوری آن بهترین گزینه برای آن است.

وقتی هزینه های ایمن سازی یک پل به اندازه ساخت آن است، آیا پل حافظ جمع آوری می شود؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ شخصی من، جمعه هفته گذشته پیروز حناچی شهردار تهران در یک گفت وگوی ویدیویی با یک شبکه اینترنتی از احتمال برداشته شدن پل حافظ از بخش مرکزی تهران خبر داد.

شهردار تهران در این باره می گوید؛ مطالعات ما و راهور نشان می دهد که امکان برداشته شدن برخی از این پل ها وجود دارد و حتی می توان در صورت لزوم آنها را به جاهای دیگر که لازم است منتقل کرد.

پل حافظ جزو چند پل معروف تهران حافظ، کریمخان، گیشا، آزمایش و پل چوبی است که در آغاز دهه 50 شمسی برای ورود کاروان بازی هایی آسیایی 1974 در تهران ساخته شد.

شهردار آن روزهای پایتخت برای کنترل ترافیک در راستا هتل های معروف تهران تا ورزشگاه، ساخت پل ها را در دستورکار قرار داد و بعد هم یک شرکت بلژیکی مسئولیت ساخت این پل ها را به عهده گرفت.

این پل ها تمام فلزی و با لایه رویی آسفالت بوده و با توجه به این که عمر پیش بینی شده برای این پل ها کوتاه مدت بوده هیچ کدام طراحی لرزه ای نداشتند و همین موضوع باعث می شود تعمیر و نگهداری آنها هزینه زیادی را بر روی دست شهرداری بگذارد.

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این باره می گوید مطالعات در مورد شرایط پل حافظ از محدوده خیابان کریم خان تا انقلاب اجرا شده است و از نظر ترافیکی برچیدن آن مورد تأیید است.

وی با اشاره به این مطلب که این پل مشکل ترافیکی را حل نکرده و فقط باعث می شود ماشین ها پشت چراغ راهنمایی خیابان طالقانی توقف نکنند مدعی است خودروها به جای آن که پشت چراغ قرمز خیابان طالقانی بایستند چند متر جلوتر پشت چراغ قرمز خیابان انقلاب توقف می کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران می گوید شورای ترافیک تهران نیز برچیده شدن پل حافظ حدفاصل خیابان کریم خان تا انقلاب در محدوده دانشگاه پلی تکنیک به تصویب رسانده است.طرح جمع آوری پل در حال حاضر در مرحله مطالعات اجتماعی است و به دلیل بحث فاصله گذاری اجتماعی و کرونا مدتی متوقف است.

صبوری دیلمی با اشاره به این مطلب که پل حافظ یکی از پل های موقت تهران است که پی عمیقی ندارد و از نظر ایمن سازی بسیار سخت است، یادآور شد پل کریم خان که چند سال پیش ایمن سازی شد و میلیاردها تومان هزینه داشت اما پل حافظ که در محدوده طالقانی واقع شده طولانی تر است و در صورتی که بر مبنای شاخص های مهندسی امروز بخواهیم آن را ایمن سازی کنیم به اندازه ساخت یک پل جدید هزینه خواهد داشت و این در حالی است که عرشه این پل هم فلزی است و آسفالت مخصوص لازم دارد که این موضوع هزینه ها را نیز افزایش می دهد.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "وقتی هزینه های ایمن سازی یک پل به اندازه ساخت آن است، آیا پل حافظ جمع آوری می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی هزینه های ایمن سازی یک پل به اندازه ساخت آن است، آیا پل حافظ جمع آوری می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید