پیشنهاد رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره افزایش حقوق ها

به گزارش وبلاگ شخصی من، تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری اعلام نمود، پیشنهاد داده شد که نظام جبران خدمات بر اساس الگوی امتیاز باشد و مهم ترین دغدغه ما در این باره تأمین اعتبار از محل منابع پایدار است.

پیشنهاد رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره افزایش حقوق ها

به گزارش سازمان خصوصی سازی، میثم لطیفی در مورد افزایش حقوق گفت: دراین خصوص پیشنهادهایی تهیه و در بودجه 1401 ارائه شد که به وسیله مجلس تغییر کرد. هم اکنون مقدار افزایش حقوق ها در نظام جبران خدمات مبتنی بر درصد است و این الگوی درصدی برای افرادی که دریافتی بالایی دارند موجب افزایش بیشتر حقوق آنها می گردد و بخشی از فاصله دریافتی ها نیز به علت همین الگو است.

معاون رئیس جمهور گفت: سازمان خدمات کشوری الگوی امتیاز را الگوی پرداخت حقوق در دستور کار قرار داده و براین اساس سازمان اداری و استخدامی نیز پیشنهاد پرداخت دستمزد بر اساس امتیاز را داد و امیدواریم فرایند قانونی آن طی گردد.

وی اضافه نمود: مهم ترین مانع برای این پیشنهاد، تأمین اعتبارات است و نگران هستیم که این پرداخت ها از محل منابع پایدار باشد و پیشنهاد دادیم که از شهریورماه اجرایی گردد.

وی اضافه نمود: جشنواره رجایی از سال 76 آغاز شد و این جشنواره سه نسل دارد نسل اول در پی انتخاب کارکنان برتر بود در نسل دوم دستگاه اجرایی نمونه نیز اضافه شد و در نسل آخر بر مدیریت عملکرد در دستگاه ها را مورد آنالیز قرار می دهد.

لطیفی ادامه داد: در سال 1400 و 1401 ارزیابی انجام شد که به نتیجه رسیدیم برای ارزیابی عملکرد باید دستگاه ها خود وارد میدان شوند مثلا در دولت الکترونیک باید وزارت ارتباطات خودارزیابی انجام دهد

وی بیان نمود: سال جاری برای اولین بار نظام ارزیابی عملکرد با استفاده از ظرفیت 20 دستگاه انجام می گردد. از اندیشکده ها و ظرفیت اندیشکده نخبگانی یاری می گیریم. بعد از جشنواره، سامانه دولت سنج رونمایی می گردد و در آن شرایط عملکرد دستگاه ها برای عموم مردم قابل دسترس است. این سامانه، الان در مرحله بارگذاری اطلاعات است و این اقدام در راستای شفافیت دولت است.

وی اضافه نمود: با همکاری وزارت ارتباطات برای همه کارکنان دولت بارکدی تهیه شده است و بر اساس آن دریافت خدمات را نظر می دهند. نقش نظارت مردم در سال آینده پررنگ تر گردد و نظام ارزیابی عملکرد دستگاه ها بر اساس نظر مردم باشد. عملکرد دستگاه اجرایی به سه سطح عالی خوب و میانه است تقسیم می گردد و هیچ کدام از دستگاه ها در سطح عالی نبودند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پیشنهاد رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره افزایش حقوق ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره افزایش حقوق ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید