آتش در میانکاله مهار شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، خبرنگاران :مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران از کنترل کامل حریق در تالاب بین المللی میانکاله خبر داد و گفت: آتش سوزی تالاب در حال حاضر به طور کامل خاموش شد.

آتش در میانکاله مهار شد

به گزارش ایرنا؛ آتش سوزی که از ساعت 22 دیشب(پنجشنبه شب) در تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران آغاز شد، در یک نوبت حدود ساعت سه صبح اطفا شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در ضلع شمالی و محدوده ساحلی میانکاله رخ داد، ادامه داد: متاسفانه در ساعات بامدادی امروز همزمان با وزش باد بار دیگر آتش در این تالاب آغاز و شعله ور شد.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: برای تسریع در فرآیند اطفا حریق و با کمک استانداری یک دستگاه بالگرد به منطقه اعزام شد که به همراه ماشین آلات سنگین دقایقی پیش آتش به طور کامل خاموش شد.

ولی پور میزان احتمالی خسارت حریق را حدود هشت تا 10 هکتار از اراضی تالاب مطرح نمود و اضافه کرد: برای میزان گیری دقیق تر باید منتظر گزارشات موقعیت سنج مکانی باشیم که احتمالا تا فردا اطلاع رسانی خواهد شد. پیش از این هم در سال جاری ، پنج فقره آتش سوزی در میانکاله رخ داد که در مجموع هشت و نیم هکتار از این زیستگاه را از بین برد.

بر اساس آمارها سال 1400 نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله 42 مورد آتش سوزی رخ داد که مجموع مساحت این اراضی در آتش سوخته حدود 450 هکتار بود.تالاب بین المللی میانکاله با 68 هزار هکتار مساحت در شرق مازندران و درحوزه استحفاظی شهرستان بهشهر و در حاشیه دریای خزر واقع است. این تالاب که در دل شبه جزیره میانکاله واقع شده، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی به ویژه مواد غذایی مهم ترین زیستگاه بیش از 320 گونه پرنده مهاجر و بومی و 180 گونه گیاه به شمار می رود.

تالاب بین المللی میانکاله با 68 هزار هکتار مساحت در شرق مازندران و درحوزه استحفاظی شهرستان بهشهر و در حاشیه دریای خزر واقع است.

منبع: توریسم آنلاین

به "آتش در میانکاله مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش در میانکاله مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید