آشنایی با انواع مدل پکیج و برندهای پکیج

به گزارش وبلاگ شخصی من، انواع پکیج باکسی، زمینی، دیواری و…، به عنوان تجهیزات گرمایشی پرکاربرد ساختمان های مختلف مسکونی، تجاری، اداری و… محسوب می شوند؛ چنان که با گرم نمودن آب و به طورکلی تأمین آب گرم ساختمان ها، نقش پررنگی در زندگی مردم ایفا می نمایند. قیمت مناسب و جلوگیری از اتلاف انرژی، از مهم ترین ویژگی های انواع پکیج شوفاژ به شمار می رود.

آشنایی با انواع مدل پکیج و برندهای پکیج

این دستگاه ها بعلاوه به لحاظ ابعادی، بسیار کوچک تر از آبگرمکن های ایستاده و بعضی دیگر از تجهیزات گرمایشی موتورخانه ها هستند و با ظاهری مناسب تر، فضای کمتری را اشغال می نمایند. در این مقاله به آنالیز انواع برندهای برتر این تجهیزات و دسته بندی ساختاری آن ها خواهیم پرداخت.

دلایل محبوبیت پکیج شوفاژ دیواری و زمینی

نحوه کار این تجهیزات بسیار ساده و مجذوب نماینده است؛ به طوری که هرگاه شیر آب گرم را باز کنید، انواع پکیج باکسی، زمینی، دیواری و… نیز فعال شده و سعی می نمایند، آب را برای مصارف مختلف، دائماً گرم نگه دارند. به محض بسته شدن شیر آب نیز، این تجهیزات از کار بازمی ایستند؛ بنابراین شدیداً به بهینه سازی انرژی ساختمان ها یاری کرده و در درازمدت، عدد قابل توجهی را از روی قبض های انرژی ساختمان ها کسر خواهند کرد.

ظاهر شیک و ابعاد کوچک، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این تجهیزات به شمار می رود و به راحتی می توان پکیج ها را به جای کابینت های زمینی یا دیواری جانمایی نمود. دیگر ویژگی این تجهیزات، عدم احتیاج به موتورخانه های پرهزینه مرکزی است. این مسئله موجب می گردد که با نصب پکیج ها، سیستم تأمین آب گرم هر واحد را تفکیک کرد؛ ضمن این که دیگر به پایپ کشی های گسترده از موتورخانه به یکایک واحدها، احتیاجی نخواهد بود. این گونه سیستم ها علاوه بر تأمین آب گرم ساختمان، آب داغ مورداحتیاج رادیاتورها را نیز تأمین می نمایند.

انواع پکیج ها به لحاظ نوع نصب

به لحاظ نوع نصب و ساختار، پکیج ها را می توان در دو دسته زیر تقسیم بندی نمود:

  • سیستم های دیواری
  • مدل های زمینی.

هر یک از این تجهیزات، از محبوبیت و کاربردهای بسیار گسترده ای برخوردار هستند؛ که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

پکیج های دیواری

همان گونه که از نامشان پیدا است، این تجهیزات روی دیوار نصب می شوند و مجموعاً فضای زیادی را اشغال نمی نمایند. غالباً ظاهر مناسب این دستگاه ها نیز، هیچ ضربه ای را به دیزاین کلی فضا وارد نمی آورد. جالب است بدانید که انواع پکیج دیواری 2 مبدل، در فضاهایی که فقط تأمین گرمایش محیطی دارای اهمیت است، کاربردهای گسترده ای دارند. در سوی مقابل اما، سیستم های تک مبدل دارای یک مبدل حرارتی برای فراوری همزمان آب گرم مصرفی و آب داغ شوفاژ هستند. هنگام نصب مدل های دیواری، پکیج های موردنظر باید یک متر با دیوار روبه رو فاصله داشته باشند؛ ضمن این که کف دستگاه، باید حداقل 1.2 متر از کف زمین فاصله داشته باشد.

پکیج زمینی شوفاژ

این گونه تجهیزات روی زمین و غالباً در فضای بیرون از بنا، نصب خواهند شد. با توجه به جانمایی انواع پکیج زمینی در فضاهای با متراژ بزرگ تر و ساختمان های با حجم خانوار بیشتر، مشخصاً ظرفیت کارکردی، امکان فراوری حرارت و توان پمپ در این مدل ها (نسبت به مدل های دیواری) بیشتر است. گفتنی است که پکیج های زمینی نسبت به مدل های دیواری، دارای ابعاد بزرگ تری بوده و فضای بیشتری را اشغال می نمایند.

یکی دیگر از مزایای پکیج های زمینی، تعبیه یک مخزن کویل دار و منبع ذخیره آب در آن ها است. اگر محل سکونت شما همیشه با معضل نوسانات مداوم فشار آب و بعلاوه قطعی کامل آب روبرو باشد، مشخصاً مدل های زمینی می توانند، انتخاب به مراتب عاقلانه تری به نظر بیایند؛ زیرا از یک طرف این تجهیزات دارای سیستم تشخیص نوسانات آب هستند و از طرف دیگر، یک مخزن ذخیره آب در آن ها تعبیه شده است تا در مواقع احتیاج، به خوبی آب گرم مصرفی تأمین گردد.

بهترین مدل های پکیج های گرمایش آب

از مهم ترین مجموعه های فعال در بازار ایران که سهم عمده ای از خرید پکیج شوفاژ را به خود اختصاص داده اند، می توان به برندهای زیر اشاره کرد:

  • ایران رادیاتور
  • شوفاژکار
  • بوتان.

جهت آشنایی با این برندهای پرتقاضا، در ادامه به آنالیز مختصر آن ها خواهیم پرداخت.

پکیج ایران رادیاتور

تجهیزات گرمایش آب فراوریی ایران رادیاتور، در انواع مختلف مدل های زمینی و دیواری تک مبدل و دو مبدل طراحی و ساخته می شوند. راندمان حرارتی قابل قبول و اشغال فضای کم، از مهم ترین ویژگی های پکیج ایران رادیاتور به شمار می آیند؛ ضمن این که این سیستم های گرمایشی، دارای تکنولوژی ضدیخ و محفظه احتراق بسته و فن دار هستند. در میان سایر برندها، تجهیزات شرکت ایران رادیاتور همیشه از سطح ایمنی بالاتری برخوردار خواهند بود. این شرکت محصولات موردنظر خود را در قالب سری های B، L، E، M و K به بازار عرضه می کند.

سیستم های گرمایش آب شوفاژکار

شرکت شوفاژ کار از دهه چهل شمسی، کار خود را در بازار صنعتی ایران شروع نمود. با کسب سال ها تجربه مؤثر، این شرکت امروزه اقدام به فراوری انواع پکیج شوفاژ کار دارای پنل هوشمند تنظیمات و سیستم عیب یاب اتوماتیک می کند. به خاطر داشته باشید که اگر اندازه سروصدای فراوریی دستگاه برای تان پراهمیت است، حتماً سراغ انواع پکیج شوفاژ کار زمینی و دیواری بروید. این تجهیزات دارای قابلیت متصل شدن به سیستم گرمایش از کف، دودکش های 2 جداره، سیستم کنترل عملکرد پمپ و… نیز هستند. پکیج های این شرکت در قالب مدل های محبوب کامفورت (کم وزن و با ظرفیت های متنوع)، الگانت (سبک طراحی خاص ایتالیایی) و کاپریس به بازار عرضه می شوند.

پکیج بوتان

بازدهی بیشتر از 90%، اصلی ترین علت محبوبیت انواع پکیج بوتان خواهد بود. این سیستم ها نیز علاوه بر تکنولوژی ضد یخ و محفظه احتراق بسته و فن دار، از فناوری عیب یابی اتوماتیک بهره می برند. گفتنی است که تجهیزات گرمایش آب شرکت بوتان، پیروز به اخذ نشان کیفیت اروپا (CE) شده اند. دیگر نکته متمایز این پکیج ها، دسترسی راحت کاربران به قطعات مصرفی آن ها خواهد بود؛ چراکه بزرگ ترین شبکه تأمین قطعات پکیج ها، مربوط به شرکت بوتان است.

خرید بهترین و باکیفیت ترین سیستم های گرمایش و سرمایش

با توجه به هزینه بالای سیستم های گرمایشی و سرمایشی و نقش بسیار مهم آن ها در تأمین شرایط آسایش زندگی انسان ها، خرید این تجهیزات از بهترین مرکز ارائه سیستم های تهویه مطبوع، امری پراهمیت به شمار می آید. شرکت معتبر گرمگاه (garmgah.com) به لطف در اختیار داشتن کارشناسان خبره و مجرب، همیشه در عرضه انواع تجهیزات صنعتی و سیستم های تهویه مطبوع داخلی و خارجی نظیر، انواع پکیج ها، پمپ سیرکولاتور، چیلر، فن کویل، داکت اسپلیت، عایق الاستومتریک، دستگاه تصفیه هوا، کولرهای آب و گازی، دیگ های چدنی موتورخانه، فیلترهای تصفیه استخر و… پیشتاز بوده است.

امروزه احتیاجهای بسیاری از کارفرمایان بزرگ کشور، به وسیله مجموعه گرمگاه تأمین می گردد. در همین جهت، به مشتریان عزیز پیشنهاد می گردد که برای دریافت مشاوره های فنی از کارشناسان این مجموعه، با شماره زیر تماس بگیرند.

تلفن پشتیبانی: 02152913.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان طالقانی، بهارجنوبی، پلاک 120، طبقه 2، واحد 9.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق

به "آشنایی با انواع مدل پکیج و برندهای پکیج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع مدل پکیج و برندهای پکیج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید