آمریکا: چین بزرگترین چالش امنیتی ماست

به گزارش وبلاگ شخصی من، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: چین کشوری است که از نظر ژئوپولتیک از قدرت لازم برای ایجاد یک چالش امنیتی برای واشنگتن برخوردار است.

آمریکا: چین بزرگترین چالش امنیتی ماست

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست خبری در پنتاگون گفت: چین از نظر راهبرد دفاع ملی ما یک تهدید است. منظور ما این است که چین کشوری است که از نظر ژئوپولتیک از قدرت لازم برای ایجاد یک چالش امنیتی برای کشور ما برخوردار است. با توجه به جمعیت، فن آوری، اقتصاد و دیگر موضوعات، چین بزرگترین چالش ژئوپولتیک برای آمریکا است. چین هیچ توافقی در رسیدن به هدف خود نمی کند.

این مقام ارشد نظامی آمریکایی اضافه کرد: آن ها (چینی ها) می خواهند قدرت شماره یک در دنیا تا سال 2049 باشند. آن ها می خواهند این کار را به روشی دیپلماتیک، مالی و اطلاعاتی انجام دهند. آن ها می خواهند تا میانه قرن به این هدف خود برسند. آن ها اعلام نموده اند در سال 2030 به قدرت منطقه ای بدل خواهند شد. آن ها می خواهند تا آن موقع ارتشی همچون ارتش آمریکا داشته باشند. آن ها به طرف این هدف حرکت نموده اند.

میلی ادامه داد: آن ها اعلام نموده اند که از نظر نظامی می خواهند با آمریکا برابر باشند. آن ها تنها پنج سال با این شرایط فاصله دارند. آن ها بر روی این موضوع بسیار با تمام قدرت کار می نمایند. اما ما هم بی تحرک نیستیم. ما هم بر روی این موضوع کار می کنیم. ما می خواهیم قدرت شماره یک باشیم. چین هم می تواند این کار را انجام دهد، اما نمی تواند به آنجا برسد. ما اجازه نمی دهیم چین قدرت شماره یک باشد. آن ها به رجحان هایی در حیطه های مختلف در بخش سایبری و فضایی رسیده اند. آن ها تانک های کمی دارند. فراوری ناخالص ملی به آن ها اجازه می دهد که خرید های نظامی انجام دهند.

وبلاگ شخصی من بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمریکا: چین بزرگترین چالش امنیتی ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: چین بزرگترین چالش امنیتی ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید