اتاق بازرگانی ایران از مطالبه گران حوزه گردشگری باشد

به گزارش وبلاگ شخصی من، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران یکی از ارکان مطالبه گر حوزه گردشگری باشد، گفت: اتاق ایران می تواند نقش مهمی در راه اندازی ایرلاین های نو ایفا نماید.

اتاق بازرگانی ایران از مطالبه گران حوزه گردشگری باشد

به گزارش وبلاگ شخصی من، احد بزرگ زاده، رئیس کمیسیون توریستی اتاق ایران در اولین نشست کمیسیون توریستی اتاق ایران که هم زمان با روز جهانی توریستی برگزار گردید، گفت: متأسفانه ایرلاین مناسب، مجتمع های بین راهی آبرومند، هتل های درخور توریست، اتوبوس های کولردار و … به مقدار کافی نداریم. در این شرایط هرمقدار مسئولان دولتی و بخش خصوصی برای جذب توریست کوشش نمایند فایده ای نخواهد داشت. چون اساساً شرایط پذیرش توریست در کشور فراهم نیست.

وی اضافه کرد: با همراهی دولت با بخش خصوصی، این توان را داریم که ظرف دو سال مسائل را در این بخش حل کنیم.

بزرگ زاده با بیان اینکه هر توریست خارجی معادل 100 بشکه نفت برای کشور ارزآوری دارد، گفت: به جای اینکه در پی سرمایه از خارج برویم اول باید از خروج سرمایه جلوگیری کنیم.

اتاق ایران یکی از ارکان مطالبه گر حوزه توریستی باشد

علی اصغر شالبافیان، معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی نیز در این نشست با تأکید بر ظرفیت های اتاق ایران و بخش خصوصی برای بهبود شرایط توریستی کشور اعلام کرد: دیدگاه حاکم بر وزارتخانه ما، برون گرایی است و آماده همکاری تمام و کمال با کمیسیون توریستی اتاق ایران و بخش خصوصی هستیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه یکی از احکام برنامه هفتم مربوط به موضوع واردات خودروهای توریستی و تجهیزات هتلی است که برای اولین بار از حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف شدند. اجرایی شدن این حکم می تواند بخشی از مسائل توریستی را حل نماید.

وی با تأکید بر نقش اتاق ایران به عنوان یکی از ارکان مطالبه گر حوزه توریستی گفت: مادامی که بخش خصوصی مسائل موجود را با صدای بلند اعلام نکند نمی توان امیدی به حل مسائل داشت.

اتاق ایران می تواند نقش مهمی در راه اندازی ایرلاین های تازه ایفا نماید.

بعلاوه مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه توریستی داخلی وزارت میراث فرهنگی نیز با بیان اینکه جهان به سمت انرژی های تتازه پذیر می رود، ادامه داد: چاره ای نداریم جز اینکه توریستی را جایگزین فروش نفت کنیم. کشورهای منطقه و همسایه با سرعت به سمت این جایگزینی می روند و اگر عقب بیفتیم، بازنده خواهیم بود.

وی با تأکید بر نقش اتاق ایران در راه اندازی ایرلاین ها و خرید هواپیماهای تازه، گفت: موضوع دیگری که اتاق ایران باید به آن بپردازد، تداخل صنفی اصناف در حوزه توریستی است. به علاوه هماهنگ شدن کمیته های مختلف کمیسیون توریستی با میزهای تخصصی توریستی که در وزارتخانه شکل گرفته اند به هم افزایی در حل مسائل این بخش منجر خواهد شد.

اتاق ایران میانجی پروژه های توریستی و سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد

احمد تجری، مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و منطقه ها نمونه توریستی وزارت میراث فرهنگی و توریستی نیز گفت: 1400 بسته سرمایه گذاری برای راه اندازی جاذبه های توریستی شناسایی و به زودی معرفی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دو هزار و 580 پروژه توریستی در دست احداث وجود دارد که به 360 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری احتیاج دارند، اضافه کرد: بخشی از این پروژه ها با مشکل تأمین منابع روبرو هستند. امیدوارم اتاق ایران بتواند به عنوان یک میانجی برای متصل شدن این پروژه ها به سرمایه گذاران عمل کند.

تجری بعلاوه بر هم افزایی بین دولت و کمیسیون توریستی در تصویب احکام برنامه هفتم در حوزه توریستی تأکید کرد.

مهم ترین اولویت های کمیسیون توریستی در دوره تازه

اکبر غمخوار، مشاور کمیسیون توریستی اتاق ایران نیز با اشاره به اولویت های این کمیسیون در دوره تازه گفت: ایجاد انسجام و وحدت میان تشکل های مختلف حوزه توریستی، مطالبه گری هماهنگی سه قوا در تقویت توریستی، افزایش اثربخشی بخش خصوصی در تصمیم سازی ها، کوشش برای تعریف تعرفه های ترجیحی با هدف افزایش سرمایه گذاری در حوزه توریستی و کوشش برای تسهیل صدور ویزا و سفر راحت به ایران باید در اولویت های کمیسیون توریستی باشد.

علی اصغر آدینه ای، عضو این کمیسیون نیز با بیان اینکه اتاق وظیفه قانونی ساماندهی تشکل ها را بر عهده دارد اما ضمانت اجرایی برای این مأموریت خود ندارد، گفت: متأسفانه وزارت توریستی به موازات بخش خصوصی تشکل ایجاد می نماید. لذا کمیسیون باید کوشش کند تا مصوبه ای که وزارتخانه بر اساس آن اقدام به تأسیس تشکل می نماید را لغو کند.

منبع: دنیای سفر

به "اتاق بازرگانی ایران از مطالبه گران حوزه گردشگری باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق بازرگانی ایران از مطالبه گران حوزه گردشگری باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید