استقلال و پرسپولیس معارفه شدند، فعلا از 5 درصد پیشکسوتان خبری نیست

به گزارش وبلاگ شخصی من، میثم فدایی درباره درج استقلال و پرسپولیس در فرابورس گفت: مهمترین مسئله برای این دو باشگاه صورت های مالی بود که حسابرسی و منتشر شده است و مردم هم در جریان جزئیات صورت مالی هستند. بحث ارزشگذاری گام بعدی بود که سازمان خصوصی سازی بر اساس گزارش نمایندگان دادگستری و ضوابط این ارزشگذاری را انجام داد.

استقلال و پرسپولیس معارفه شدند، فعلا از 5 درصد پیشکسوتان خبری نیست

وی افزود: بر این اساس پرسپولیس 3 هزار و 200 میلیارد و استقلال 2,800 میلیارد تومان ارزشگذاری شدند که تصویب شد. بعد از آن نوبت ثبت دو باشگاه در فرابورس بود. جلسه معارفه دو باشگاه یعنی گزارش ارزشگذاری را برگزار کردیم و به سئوالاتی که وجود داشت از طریق مدیران دو باشگاه و هیات های کارشناسی پاسخ داده شد. امروز نامه ای برای ارائه مدارک لازم و درج در بازار پایه برای استقلال و پرسپولیس فرستادیم و بعد از ارائه آن، کمیته درج تشکیل می شود.

مدیرعامل فرابورس در پاسخ به این سئوال که مشکل اصلی عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال های اخیر چه بوده است؟ یادآور شد: مشکل اساسی نه تنها برای پرسپولیس و استقلال بلکه برای بعضی از بنگاه های مالی، دولتی بودن آنها بود. بسیاری از شرکت ها سود آور نبودند و یا با بودجه دولتی اداره می شدند. این دو باشگاه هم مستثنی نبودند. با شروع دولت سیزدهم، عزم جدی ایجاد شد که دو باشگاه به شفافیت مالی برسند و صورت مالی تهیه و حسابرسی شد. این یک گام رو به جلو بود. یک سال قبل آرزو این بود که صورت مالی دو باشگاه منتشر شود.

فدایی در خصوص اینکه آیا قرار است 5 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس ابتدا به پیشکسوتان، بازیکنان و اعضای این دو باشگاه واگذار شود؟ تاکید کرد: خیر. 10 درصد ابتدایی به کل مردم و هر کسی که بخواهد برای افزایش سرمایه مشارکت کند، تعلق می گیرد. آن پنج درصدی که عنوان کردید بعد از این عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استقلال و پرسپولیس معارفه شدند، فعلا از 5 درصد پیشکسوتان خبری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و پرسپولیس معارفه شدند، فعلا از 5 درصد پیشکسوتان خبری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید