معرفی برترین تفریحات رایگان استانبول در ترکیه

به گزارش وبلاگ شخصی من، هر شهری می تواند ادعا کند که در دنیا تک و منحصربه فرد است و استانبول یکی از معدود شهرهای دنیا است که چنین ادعایی از سوی آن پذیرفته است. چند شهر در دنیا را می شناسید که گستره آن دو قاره را در بر بگیرد؟ استانبول از این جنبه بی نظیر است؛ رودخانه بزرگ بسفر از میان آن می گذرد و این شهر را به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می نماید. این شروع ماجراست!

معرفی برترین تفریحات رایگان استانبول در ترکیه

برترین سرگرمیات رایگان استانبول

برای آنکه یک گردشگر واقعی باشید و از گشت وگذار در شهر تاریخی و زیبای استانبول لذت ببرید، حتما لازم نیست که پول زیادی خرج کنید؛ حتی با سرگرمیات رایگان استانبول هم می توانید سفری فوق العاده و فراموش نشدنی به این شهر را تجربه کنید. برای آنکه با تعدادی از برترین سرگرمیات و دیدنی های رایگان استانبول کافی است تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری همراه باشید.

بازدید از بزرگ ترین بازار سرپوشیده دنیا در استانبول

حتی اگر قصد خرید ندارید، حتما به بازار سرپوشیده استانبول که بزرگ ترین بازار سرپوشیده در دنیا است، سر بزنید. فضای بازار به میزان ای پرجنب وجوش است که قدم زدن در دالان های آن و تماشای مردمی که مشغول چانه زدن با مغازه دارها هستند، بسیار لذت بخش است. این بازار نزدیک به 4000 فروشگاه مختلف دارد که در آن ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به فروش می رسند؛ از این رو، بعید است که پایتان را داخل بازار بگذارید و دست خالی از آن بیرون بیایید.

  • آدرس: Beyazıt, Kalpakçılar Cd. No: 22, 34126 Fatih
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر

پیک نیک در پارک ییلدیز، از سرگرمیات مهیج و رایگان در استانبول

پیک نیک در پارک ییلدیز، از دیگر سرگرمیات رایگان استانبول است؛ پارکی سرسبز و بسیار زیبا در قلب شهر استانبول که حتی خود مردم محلی استانبول نیز عاشق آن هستند. این پارک فرصتی عالی برای تعامل با مردم استانبول است و اگر به فرهنگ مردم ترکیه و مردم نگاری علاقه مند هستید، در سفرتان به استانبول حتما به پارک ییلدیز سر بزنید.

  • آدرس: Yıldız, 34349 Beşiktaş
  • ساعت بازدید: شبانه روزی

مسجد آبی استانبول، از تاریخی ترین دیدنی های استانبول

مسجد آبی استانبول، یکی از نمادهای شهر استانبول است. از این رو بدون بازدید از آن نباید این شهر را ترک کنید. این مسجد در ابتدا مسجد سلطان احمد نام داشت اما به علت رنگ متمایز کاشی هایش، بعدها به مسجد آبی معروفیت گیدا کرد؛ درست مثل مسجد کبود ما ایرانی ها. خوشبختانه بازدید از مسجد آبی استانبول کاملا رایگان است.

  • آدرس: Sultan Ahmet, Atmeydanı Cd. No: 7, 34122 Fatih
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8:30 تا 11:30، 13:00 تا 14:30 و 15:30 تا 16:45 (آدینه ها از ساعت 13:30)
  • شماره تماس: 090(0)2124584468+

آدرس مسجد آبی استانبول روی نقشه گوگل:

5- محله بالات استانبول، از برترین سرگرمیات استانبول

بالات یکی از محله های قدیمی و معروف استانبول است که خانه های رنگارنگ و تمیزی بیش از حد آن گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. از این رو، بازدید از آن بسیار لذت بخش و خوشبختانه رایگان است. جالب است بدانید که خانه های این محله قبلا به خانواده های ارتدوکس استانبول تعلق داشته است و در آن کلیساهای زیادی - اعم از کلیسای سنت جورج و کلیسای سنت استفان - به چشم می خورد.

  • آدرس: 34087 Fatih / İstanbul, Turkey

قدم زدن روی پل گالاتا

یپل گالاتا یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است، اما موقعیت مکانی آن به گونه ای است که این پل را به یکی از بهعترین سرگرمیات رایگان در استانبول تبدیل نموده است. می پرسید چرا؟ پل گالاتا در مرکز استانبول قرار گرفته است و دو طرف شاخ طلایی را به یکدیگر وصل می نماید.

علاوه بر این، یکی از برترین مکان ها برای پیاده روی و رفتن به رستوران های محلی است. یکی از لذت بخش ترین کارهایی که روی این پل 490 متری قرن نوزدهمی می توانید انجام دهید، تماشای پرواز مرغ های دریایی بالای سرتان و عکس گرفتن است.

  • آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Galata Köprüsü, 34425 Beyoğlu

بازدید از مسجد زیرک، از برترین جاهای دیدنی استانبول

علاوه بر معماری جالب و خیره نماینده، تاریخچه جالب و منحصربه فرد مسجد است. این بنا در ابتدای امر صومعه ای متعلق به خاندان بانتون بود. پس از روی کارآمدن کلیسا، تبدیل به دو کلیسای ارتدوکس و یک کلیسای مذهبی شد. و در آخر، پس از آنکه عثمانی ها به قدرت رسیدند و کلیسا سقوط کرد، کاربری این بنا به مسجد تغییر پیدا کرد. بازدید از مسجد زیرک، یکی از لذت بخش ترین سرگرمیات رایگان در استانبول است.

  • آدرس: Zeyrek, İbadethane Sk. No: 2, 34083 Fatih
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر
  • شماره تماس: 90(0)2124553212+

بازدید از سالت گالاتا

قدمت سالت گالاتا به دوره عثمانی بازمی گردد و قبلا بانک امپراتوری عثمانی بوده است. اما در حال حاضر به علت فضای جالب و معماری فوق العاده آن، به یکی از جاهای دیدنی رایگان استانبول تبدیل شده است. سالت گالاتا طراحی کاملا مدرن و بسیار متمایزی دارد و از جمله امکانات آن می توان به گالری های هنری، کافه، رستوران، فروشگاه محصولات فرهنگی و کتاب و موزه بانک عثمانی که ورود به آن برای عموم رایگان است، اشاره نمود.

  • آدرس: Azapkapı, Bankalar Cd. No: 11, 34420 Beyoğlu
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 7 عصر
  • شماره تماس: 090(0)2123342200

خیابان استقلال و میدان تکسیم

امکان ندارد نام استانبول بیاید و حتی کسانی که تابه حال به این شهر سفر ننموده اند، یاد خیابان استقلال و میدان تکسیم نیفتند. اغراق نیست اگر این ناحیه را قلب استانبول بنامیم و هیچ گردشگری نیست که بدون قدم زدن در خیابان استقلال و میدان تکسیم این شهر را ترک کند. از این رو، تعدادی از برترین رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید استانبول در خیابان استقلال و میدان تکسیم واقع شده اند.

مشاهده زندگی روزمره مردم استانبول در بازار محلی بومونتی

یکی از لذت بخش ترین سرگرمیاتی که هنگام سفر می توانید تجربه کنید، مشاهده زندگی عادی و روزمره مردم آن شهرها است. اگر دوست دارید از فرهنگ مردم استانبول بیشتر بدانید، حتما در روزهای یک شنبه به بازار محلی بومونتی مراجعه کنید. علاوه بر بازار بزرگ استانبول، بازار محلی بومونتی از دیگر بازارهایی است که بدون بازدید از آن ها نباید استانبول را ترک کنید.

  • آدرس: Cumhuriyet, Semt Pazarı No: 8, 34380 Şişli
  • ساعت بازدید: یک شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 6:30 عصر

گوش دادن به موسیقی خیابانی

شهر استانبول به خیابان های زنده و پرجنب وجوش خود معروف است. در برخی از خیابان های استانبول - به ویژه منطقه ها گردشگری - گروه های موسیقی در ساعات مختلفی از شبانه روز آغاز به نواختن آهنگ می نمایند و در حال حاضر، یکی از برترین سرگرمیات مهیج و رایگان در استانبول محسوب می گردد؛ البته اگر بخواهید می توانید به ازای لذتی که از هنرشان برده اید به آن ها پول بدهید، اما هیچ اجباری در این کار نیست.

بازدید از پارک گلخانه استانبول

به عنوان یک سرگرمی رایگان استانبول که بسیار لذت بخش و به یادماندنی است، می توان بازدید از پارک گلخانه را نام برد. این پارک با درختان سرسبز، گل های رز و آب نماهای زیبای خود شما را به وجد می آورد و برخی از نواحی آن که به پیک نیک اختصاص پیدا نموده اند، مناظری باورنکردنی از شهر و ساحل مرمره را به شما عرضه می نماید. پارک گلخانه استانبول، مکانی سرسبز و فرح بخش برای فرار از شلوغی های شهر است.

  • آدرس: Cankurtaran Mh., Kennedy Cd., 34122 Fatih
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 6 صبح تا 10:30 شب
  • شماره تماس: 90(0)2124551300+

بازدید از موزه هنرهای مدرن ترکیه

موزه هنرهای مدرن، یکی از برترین موزه های رایگان استانبول است. این موزه در منطقه بی اوغلو استانبول قرار گرفته است و تاریخ افتتاح آن به سال 2004 بازمی گردد. در موزه هنرهای مدرن آثار هنرمندانی از ترکیه و سایر کشورهای دنیا نگهداری می گردد و بازدید از آن در روزهای 5 شنبه رایگان است. این موزه دو طبقه دارد که در طبقه اول آن آثار هنری به نمایش گذاشته شده اند و در طبقه دوم نیز یک کافه و یک فروشگاه صنایع دستی قرار گرفته است.

  • آدرس: Istanbul Museum of Modern Art, Asmalımescit Mahallesi, Meşrutiyet Caddesi No:99, 34430 Beyoğlu
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر (غیر از دوشنبه ها)
  • شماره تماس: 90(0)2123347300+

قطارهای قرمز استانبول

کافی است تنها یکبار به استانبول سفر کنید تا تصویر قطارهای قرمز استانبول تا ابد در ذهنتان حک گردد. هر چند که این قطارها بسیار قدیمی هستند و در حال حاضر تعداد کمی از آن ها در استانبول دیده می گردد، اما همچنان یکی از لذت بخش ترین سرگرمیات مهیج و رایگان در استانبول است و برای سوارشدن به آن ها باید به خیابان استقلال و میدان تکسیم مراجعه کنید.

هر چند که سوارشدن بر این قطارها کاملا رایگان نیست، اما پرداخت 4 لیر در مقایسه با لذتی که نصیبتان می گردد و عکس هایی که به یادگار می ماند، مبلغ بسیار ناچیزی است.

قدم زدن در محله کاراکوی استانبول و تماشای چترهای رنگارنگ آن

محله کاراکوی درست مثل یک استودیوی عکاسی رایگان است؛ در آن هرچقدر که بخواهید می توانید قدم بزنید و عکس یادگاری بگیرید. این محله در بخش جنوبی میدان تکسیم قرار گرفته است و با رسیدن به آن، تعداد زیادی پله رنگی، چترهای رنگارنگ آویزان از سقف خیابان و نقاشی های گرافیتی مقابل دیدگانتان قرار خواهد گرفت.

کاراکوی در واقع یک نمایشگاه دائمی و رایگان در استانبول است که نه تنها بازدید از آن هیچ خرجی روی دست شما نمی گذارد بلکه کلی عکس یادگاری هم نصیبتان خواهد شد.

  • آدرس: Sultan Ahmet, Atmeydanı Cd. No: 7, 34122 Fatih

سخن پایانی

برای گردشگرانی که ترجیح می دهند سفری مقرون به صرفه و مالی را به یک کشور خارجی تجربه نمایند، استانبول گزینه بسیار مناسبی است. علاوه بر نزدیکی به ایران، استانبول تعداد زیادی سرگرمی رایگان دارد که در عین حال که لحظات لذت بخش و خاطره انگیزی را برای شما خلق می نمایند، حتی به میزان یک لیر هم خرج روی دست شما نمی گذارند.

در مطلب حاضر تعدادی از برترین سرگرمیات رایگان استانبول را به همراه اطلاعات ضروری شان در اختیار شما قرار دادیم. کدام یک از سرگرمیاتی را که در بالا از آن ها نام برده شد تجربه نموده اید؟ شما چه سرگرمیی را به لیست ما اضافه می کنید؟

منبع: فلای تودی

به "معرفی برترین تفریحات رایگان استانبول در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین تفریحات رایگان استانبول در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید