در تور 4 شب و 5 روز آذربایجان از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، در 5 روز چگونه می توان از تمام جاذبه های باکو دیدن کرد و از لحظه لحظه سفر به این شهر زیبا لذت برد؟ اگر تور آذربایجان را برای مقصد بعدی خود انتخاب نموده اید، داشتن برنامه ریزی در سفر به شما یاری می نماید تا بتوانید همه چیز را مدیریت نموده و در نهایت سفری بهتر را پیش رو داشته باشید.

در تور 4 شب و 5 روز آذربایجان از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

وقتی صحبت از سفر به کشورهای همسایه ایران به میان می آید، همواره و همواره در صدر لیست مسافران قرار می گیرد. احتیاج نداشتن به دریافت ویزا، کوتاه بودن طول پرواز، دیدن فرهنگ ها و آداب و رسوم آشنا، آب و هوای عالی و جاذبه های تاریخی نادر، همه آن چیزی ست که آذربایجان و شهر باکو را برای مسافران ایرانی جذاب نموده است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می توان در 5 روز از تمام جاذبه های شهر باکو، پایتخت زیبای آذربایجان دیدن کرد. (خرید بلیط باکو)

روز اول: باکو گردی در تور آذربایجان

پیشنهاد می کنیم تور آذربایجان را با یک باکوگردی حسابی آغاز کنید. چرا که قدم زدن در باکو آن هم در ابتدای سفر شما را با حال و هوا و فرهنگ مردم این شهر آشنا خواهد نمود. برای آغاز به محله قدیمی باکو بروید. این محله سنگ فرش شده زیبا ایچری نام داشته و بیش از نیمی از تاریخ باکو را از زرتشیان و هخامنشیان گرفته تا عثمانی ها و روس ها را در کوچه پس کوچه هایش می توان دید.

قصر قرن پانزدهمی شیروانشاه، دروازه مراد، برج دختر و … از بناهای تاریخی شهر قدیم باکو هستند. پس از بازدید از منطقه قدیمی می توانید یکی از رستوران های محلی را برای صرف نهار انتخاب کنید.

بعدازظهر را به قدم زدن در بلوار ساحلی باکو اختصاص دهید. بلواری 3.5 کیلومتری که در امتداد دریای خزر کشیده شده و یک پیاده روی عالی را همراه با نسیم دریا به شما هدیه می دهد. اگر هم خواستید می توانید قایق سواری در ونیز کوچک باکو را تجربه نموده یا سوار بر چرخ و فلک عظیم باکو شده و چشم اندازی بی نظیر از شهر را مقابل خود داشته باشید.

با تاریک شدن هوا به دیدن برج های شعله، نماد کشور آذربایجان بروید. این برج ها با نورپردازی بسیار خارق العاده ای که دارند برای عکاسی بسیار مناسب هستند. رستوران های شیک اطراف برج نیز آماده اند تا با سرو یک شام عالی از گردشگران تور آذربایجان پذیرایی نمایند.

روز دوم: بازدید از جاذبه های تاریخی باکو

روز دوم از تور آذربایجان ویژه کشف تاریخ در این کشور است و برای این کار باید کمی از فضای شهر فاصله بگیرید. پس با تورهای گروهی همراه شده و به دیدن کوه های اعجاب انگیز برنینگ می رویم. این کوه ها داستان های جالبی را از تاریخ آتش زرشتت بیان می نمایند. همانطور که می دانید نام آذربایجان از کلمه آذر به معنای آتش گرفته شده است. همچنین زرتشتیان دارای پیشینه تاریخی قوی در این کشور هستند. وجود کوه های عجیب برنینگ به خوبی این ادعا را ثابت می نمایند.

در این کوه ها شکافی عجیب دیده می شود که آتشی همواره روشن آن را گرم نگاه داشته است و جالب اینکه این آتش در تمام روزهای سال، حتی هنگام باریدن برف و باران هم روشن و فروزان است. عکاسی از این آتش همواره روشن مجاز بوده و شما می توانید زمینه ای جادویی را در عکس های خود داشته باشید.

آتشگاهی با قدمت هزاران ساله جاذبه دیگری ست که در کوه های برنینگ خواهید دید. این آتشگاه فضایی بسیار نوستالژیک داشته و گواهی بر قدمت پرستش دین زرشت در کشور آذربایجان می باشد.

پس از بازگشت از این تور تاریخی اگر خواستید می توانید گشتی در مراکز خرید باکو داشته و شام را نیز در یکی از رستوران های زیبای مجتمع های تفریحی سرو کنید.

روز سوم: به دیدن شهر گنجه بروید

بی شک نظامی گنجوی، سراینده لیلی و مجنون را می شناسید. در ادامه گشت در تور آذربایجان به دیدن شهر این شاعر عظیم می رویم. شهر گنجه شهری تاریخی که قدمتش به قرن 6 میلادی بازمی شود اما امروزه با حفظ میراث تاریخی، چهره ای مدرن به خود گرفته است.

از باکو تا شهر گنجه حدودا 4 ساعت راه در پیش دارید اما مطمئن باشید که دیدن گنجه ارزش چند ساعت نشستن در ماشین را دارد. بنابراین اگر صبح را برای حرکت انخاب کنید هنگام ظهر به گنجه می رسید، پس صرف نهار اولین کاری است که می توانید در این شهر انجام دهید.

پس از نهار می توانید گشت وگذار در گنجه را آغاز کنید. یادبود نظامی گنجوی، موزه مردم شناسی، مسجد تاریخی شاه عباس، باتل هاوس و قدم زدن در بازارهای محلی و خرید سوغاتی از جاذبه های شهر گنجه هستند.

پس از اتمام گشت دو را پیش رو دارید اول اینکه شب را در یکی از هتل های گنجه سپری نموده و صبح با باکو برگردید یا اگر خسته نیستید بعد از بازدید از شهر مجددا بازگشت به شهر باکو را انتخاب کنید.

روز چهارم: بازدید از طبیعت باکو

در تور آذربایجان بازدید از طبیعت بکر و البته شگفت انگیز این کشور را نباید از دست داد. پس روز چهارم به دل طبیعت می رویم. پارک ملی گابوستان که در 60 کیلومتری شهر باکو قرار گرفته مقصد اصلی ما برای دیدن مناظر طبیعی آذربایجان است.

وجود سنگ نبشته های عجیب وغریب متعلق به دوران باستان این مکان را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داده و بازدید از آن را برای گردشگران هیجان انگیزتر می نماید. بیش از 6000 حکاکی و قدیمی ترین آرم های جهان را بر روی سنگ ها می توان دید. صخره های گال داش از دیگر مکان های جذاب این سایت تاریخی هستند. معروفیت این صخره ها به دلیل صدای موسیقی عجیبی است که با ضربه زدن بر روی صخره ایجاد می شود. به گفته باستان شناسان انسان های اولیه برای برگزاری مراسمات مذهبی خود دور صخره جمع شده و از این صدا به عنوان موسیقی استفاده می کردند.

بعد از بازدید از این مکان های عجیب و سحرآمیز می توانید تا رسیدن زمان بازگشت از مناظر طبیعی و هوای بسیار عالی لذت ببرید.

روز پنجم: بازگشت به ایران

برنامه این روز به ساعت پرواز شما بستگی دارد. اگر پروازهای صبح را برای برگشت انتخاب نموده اید، راهی جز بستن چمدان ندارید. اما اگر زمان پرواز شما ظهر به بعد است می توانید تا رسیدن ساعت پرواز از مرکز توریستی حیدرعلی اف باکو دیدن نموده و تور آذربایجان را با گشت و گذار در مراکز خرید به سرانجام برسانید.

بیشتر بخوانید…

منبع: ستاره ونک

به "در تور 4 شب و 5 روز آذربایجان از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تور 4 شب و 5 روز آذربایجان از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید