استمرار آلودگی هوای تهران در آخرین روز مهر ماه ، گرد و غبار در جنوب و جنوب غربی شهر

به گزارش وبلاگ شخصی من، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (30 مهر) هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

استمرار آلودگی هوای تهران در آخرین روز مهر ماه ، گرد و غبار در جنوب و جنوب غربی شهر

به گزارش وبلاگ شخصی من، بر اساس پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته و افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

با افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها تسهیل خواهد شد، هرچند با احتمال وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر، گسیل گردوخاک در منطقه ها مستعد به ویژه در جنوب غربی و جنوب شهر تهران و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه از تجمع آلاینده ها جلوگیری خواهد کرد، بااین حال ترافیک شامگاهی و حضور گردوخاک در برخی منطقه ها، سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 101 و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 102 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه های حساس، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد. برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز. فعالیت سنگین عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد. برای مثال دویدن.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود؛ بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول (سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: همشهری آنلاین

به "استمرار آلودگی هوای تهران در آخرین روز مهر ماه ، گرد و غبار در جنوب و جنوب غربی شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استمرار آلودگی هوای تهران در آخرین روز مهر ماه ، گرد و غبار در جنوب و جنوب غربی شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید