افزایش پوشش واکسیناسیون زمان پیک بعدی را عقب می اندازد

به گزارش وبلاگ شخصی من، خبرنگاران/گلستان قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: با افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور، زمان وقوع پیک بعدی کرونا که در اواخر آبان و اوایل آذر پیش بینی شده را به عقب می اندازیم.

افزایش پوشش واکسیناسیون زمان پیک بعدی را عقب می اندازد

محمدجواد کبیر به وبلاگ شخصی من گفت: گلستان جزو استان های با فرایند نزولی شیوع کرونا در کشور است. در این دوره سیر نزولی فرصت کمی برای مداخلات یاری کننده در مدیریت کرونا داریم.

وی اعلام کرد: متخصصین ایمونولوژیست پیش بینی نموده اند پیک بعدی کرونا در کشور اواخر آبان یا اوایل آذر اتفاق خواهد افتاد و ما باید طی این پوشش واکسیناسیون را افزایش دهیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش فرایند ورود واکسن به کشور، اضافه کرد: مقرر شده تا در شهریور 40 میلیون دوز و مهرماه هم 30 میلیون دوز واکسن وارد کشور گردد. البته در کنار این ها واکسن های فراوری داخل هم در اختیار ما قرار می گیرد.

کبیر تأکید کرد: اگر این امر محقق گردد، پیکی که زمان آن اواخر آبان و اوایل آذر پیش بینی شده را با یک تا یک ماه و نیم تأخیر خواهیم داشت. این تأخیر فرصتی را برای ما فراهم می نماید تا هم پوشش واکسیناسیون را افزایش دهیم و هم نسبت به دوز بوستر (دوز سوم) برنامه ریزی مدون داشته باشیم.

وی اعلام کرد: اگر پیک بعدی به عقب بیافتد می توان انتظار داشت که این پیک را با شدت و حدت کمتری پشت سر بگذاریم.

کبیر گفت: آمارهای ما نشان می دهد افرادی که واکسن زده اند، وخامت حال کمتری در زمان ابتلا به کرونا داشته اند و مرگ ومیر در این افراد هم میل به صفر داشته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان توضیح داد: با انجام واکسیناسیون فعالیت های عادی جامعه از جمله مشاغل می تواند ادامه پیدا کند؛ البته تزریق واکسن به معنی رها کردن مراقبت هایی که در گذشته بر آنها تأکید شده، نیست.

وی گفت: امیدواریم با ادامه فرایند واکسیناسیونی که در کشور شروع شده، جزو کشورهایی قرار بگیریم که این بیماری را به صورت آندمیک داشته باشیم و بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

کبیر اعلام کرد: این بیماری را بین دو تا سه سال آینده با بیماری زایی کمتر همچون H1N1 خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش پوشش واکسیناسیون زمان پیک بعدی را عقب می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش پوشش واکسیناسیون زمان پیک بعدی را عقب می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید