این چری برقی گزینه واردات به ایران است؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، برخلاف بسیاری از محصولات چری که هنوز در قالب مدل مفهومی هستند، چری اومودا 5 برقی شبیه به یک نسخه تولید انبوه است.

این چری برقی گزینه واردات به ایران است؟

شرکت خودروسازی چری که مصرف کنندگان ایرانی به خوبی با آن آشنا هستند، حضور قدرتمندی در نمایشگاه خودرو شانگهای داشته است. این شرکت از زیر برندهای تازه و همچنین محصولات تازه ای رونمایی کرد.

یکی از محصولات تازه این شرکت در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023، چری اومودا 5 برقی بود. این خودرو نسخه الکتریکی فونیکس FX محسوب می شود که هم اکنون در بازار ایران حضور دارد.

برخلاف بسیاری از محصولات چری که هنوز در قالب مدل مفهومی هستند، چری اومودا 5 برقی شبیه به یک نسخه تولید انبوه است که برای عرضه به بازار آماده می شود. انتظار می رود تا این خودرو تا اواخر سال 2023 میلادی به بازار چین و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا عرضه شود.

مشخصات فنی چری اومودا 5 برقی

چری اومودا 5 الکتریکی به تک موتور برقی مجهز خواهد بود که حداکثر 204 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور ارائه می دهد. باتری این خودرو 64 کیلووات ظرفیت دارد. برد آن نیز مطابق چرخه WLTP برابر 450 کیلومتر عنوان شده است.

چری اومودا فایو الکتریکی از شارژ سریع متناوب پشتیبانی می کند که قادر است باتری خودرو را در عرض 40 دقیقه از صفر درصد به 80 درصد برساند. البته شارژ کامل این خودرو با برق شهری حدود 5 ساعت به طول می انجامد.

همان گونه که انتظار می رود، چهره چری اومودا 5 برقی در مقایسه با نسخه درون سوز آن فرق دارد. جلوپنجره مشبک از این خودرو به کلی حذف شده است و به جای آن یک جلوپنجره و سپر تازه را مشاهده می کنیم.

در کابین خودرو تفاوت ها میان نسخه برقی و بنزینی کمتر هستند. اهرم تعویض دنده نیز در این خودرو حذف شده است. این خودرو در برخی بازارها با برند اومودا و در بازارهای دیگر با برند چری عرضه خواهد شد.

رینگ های خودرو نیز در مقایسه با نسخه درون سوز متفاوت هستند و طرح دو رنگ دارند. چری هنوز قیمت نهایی و زمان عرضه این خودرو به بازار را اعلام نکرده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "این چری برقی گزینه واردات به ایران است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این چری برقی گزینه واردات به ایران است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید