چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می گردد ، معرفی کامل خودرو

به گزارش وبلاگ شخصی من، چانگان X5 پلاس قرار است با موتور 188 اسب بخاری توربو در کشورمان مونتاژ گردد. این خودرو کراس اوور چانگان که فیس لیفت Oshan X5 به شمار می رود می تواند در 7.51 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می گردد ، معرفی کامل خودرو
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - نه گروه خودروسازی سایپا و نه فردا موتورز برنامه مونتاژ چانگان X5 پلاس را در ایران ندارند. بلکه این کراس اوور Changan به احتمال قوی با اوشان موتورز وارد بازار خودرو کشور خواهد شد.

اوشان موتورز هفتم مهر ماه امسال به عنوان برند تازهی از شرکت شایان دیزل در ایران ثبت شد. از آنجایی که نام Oshan در سال 2010 به عنوان شرکت زیر مجموعه چانگان فعالیت خودرویی خود را در کشور چین آغاز کرد، می توان اعلام کرد که اوشان موتورز قصد دارند محصولات این برند را در ایران عرضه کند.

چانگان X5 پلاس هم تا سال 2022 با نام Oshan X5 در بازار خودرو چین حضور داشت. اما در همان سال فیس لیفتی بر روی مدل قبلی انجام شد و این خودرو را حالا در چین با نام Changan X5 PLUS می شناسند.

خرداد ماه امسال در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز عنوان شد که شایان دیزل میخواهد فعالیت های خودرویی خود را در ایران گسترده تر کند. از همین رو می توان اعلام کرد که چانگان X5 پلاس نخستین محصول اوشان موتورز به عنوان زیر مجموعه شایان دیزل خواهد بود.

تعیینات فنی چانگان X5 پلاس

X5 پلاس فقط با موتور JL473ZQ7 چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو در بازار خودرو چین قابل خرید است. این موتور می تواند در 5 هزار و 500 دور در دقیقه، 188 اسب بخار نیرو فراوری کند.

گشتاور خروجی آن هم به عدد 300 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1600 تا 4100 برترین عملکرد خود را به نمایش می گذارد. تمامی نیرو و گشتاور این موتور به وسیله گیربکس 7 سرعته DCT به محور جلو این کراس اوور 1410 کیلوگرمی منتقل می گردد.

شتاب رسمی صفر تا صد کیلومتر ایکس 5 پلاس 7.51 ثانیه اعلام شد و این خودرو می تواند تا 205 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

Changan X5 Plus یک کراس اوور آفرودی نیست. به همین علت هم زاویه ورود آن به موانع خارج از جاده فقط 16 درجه است. زاویه خروج آن هم به علت طراحی کوتاه سپر عقب، 29 درجه اعلام شد.

ایکس 5 پلاس برای حرکت دادن پنج سرنشین خود احتیاجمند 51 لیتر بنزینی است که حداقل اکتان 92 را دارا باشد. مصرف سوخت آن هم در ازای پشت سرگذاشتن هر صد کیلومتر 6.45 لیتر اعلام شد. یعنی با یک باک پر از بنزین می توان 791 کیلومتر را بدون احتیاج به سوخت گیری طی کرد.

تعلیق جلو چانگان X5 پلاس از نوع مک فرسون مستقل است. در محور عقب آن هم می توان بازوهای مولتی لینک مستقل را دیدن کرد. ایکس 5 پلاس بعلاوه در بازار خودرو چین با گارانتی 3 ساله یا 100 هزار کیلومتری به فروش می رسد.

امکانات رفاهی چانگان X5 پلاس

چانگان X5 پلاس هنوز تعیین نیست که در کدام تیپ وارد بازار خودرو ایران خواهد شد. اما بد نیست پیش از ورود این خودرو به کشور، امکانات رفاهی فول آپشن ترین تیپ این خودرو در کشور چین را آنالیز کنیم.

فول ترین تیپ ایکس 5 پلاس در چین با رینگ های 18 اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS و ایربگ های راننده، سرنشین کناری و جانبی به دست چینی ها می رسد.

سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی، هشدار خستگی راننده، ترمز پارک برقی، سامانه های کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، هشدار برخورد از جلو، سانروف پانورامیک و کیت اسپرت بدنه از جمله دیگر امکانات رفاهی تیپ فول این خودرو به شمار می روند.

به غیر از این موارد، امکاناتی مانند ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، جلو پنجره بازوبسته شونده، درب صندوق عقب برقی، فرمان چرمی با تنظیم دستی، نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان (7 اینچی در مدل های لوآپشن)، دوربین ثبت وقایع، شارژر بدون سیم تلفن همراه، تنظیم برقی صندلی راننده، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی مولتی مدیا (10.25 اینچی در مدل های لوآپشن)، سیستم صوتی SONY با 6 اسپیکر، چراغ های LED، سنسور باران، برف پاکن عقب، تهویه مطبوع تک کاناله با خروجی برای ردیف دوم و فیلترهای تصفیه هوای داخل کابین نیز در فهرست آپشن های مدل فول مشاهده می شوند.

البته از آنجایی که به احتمال زیاد شاهد تردد مدل فول در ایران نخواهیم بود، لذا بسیاری از امکانات یادشده در مدل های مونتاژی نیز وجود نخواهد شد.

اما دانستن این نکات می تواند به خریداران آینده این خودرو یاری نمایند که در ازای مبلغ پرداختی، چه خودرویی را تحویل خواهند گرفت. چینی ها برای مدل پایه چانگان X5 پلاس هزینه بسیار کمی را می توانند متقبل شوند. چرا که تخفیف های خوبی در نمایندگی های Changan برای ایکس 5 پلاس وجود دارد.

قیمت چانگان X5 پلاس در بازار خودرو چین

مدل پایه چانگان X5 پلاس در نمایندگی های این برند با تخفیف 18 هزار یوانی (151 میلیون و 920 هزار تومانی) به دست مشتریان چینی می رسد. این مدل پس از چنین تخفیفی، اکنون 73 هزار و 900 یوان قیمت دارد. چنین مبلغی را اگر براساس نرخ تبدیل ارز روز محاسبه کنیم، به رقم 623 میلیون و 716 هزار تومان می رسیم.

فول ترین تیپ این کراس اوور چانگان نیز را پس از پرداخت مبلغ 92 هزار و 900 یوان می توان سوار شد. این رقم با احتساب نرخ تبدیل ارز برابر با 784 میلیون و 76 هزار تومان است. یعنی کامل ترین نسخه 2023 این خودرو در چین، ارزانتر از دنا پلاس دنده ای ساده مدل 1402 در بازار خودرو ایران است!

در حال حاضر، شرکت شایان دیزل را با کشنده دافران 480 H7 می شناسیم. این شرکت در سال 1395 تأسیس شد و حالا میخواهد یکی از کراس اوورهای چانگان را در شرکت زیر مجموعه خود مونتاژ کند.

اگر این شرکت بتواند چانگان X5 پلاس را در تیراژ بالا و با قیمتی کمتر از رقبای مدیران خودرویی و گروه بهمنی خود به بازار ارائه کند، می تواند بخش مهمی از بازار کراس اوورهای چینی را در اختیار بگیرد. در غیر این صورت، چانگان ایکس 5 پلاس و مونتاژ آن در کشور تبدیل به یکی از شکست خورده ترین پروژه های خودرویی در ایران خواهد شد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

منوچهر منطقی برکنار شد / سرپرست تازه معاونت حمل و نقل وزارت صمت معرفی گردید

کوپه جی تی منطقه ها کم برخوردار / تیپ پایه 228 اسب بخاری نتا GT در راه ایران

فراوری پژو پارس ادامه دارد؛ خریداران این خودرو حتما بخوانند

سمند سورن پلاس را با کدام موتور خودرو باید خرید؟

چانگان هانتر پلاس در ایران مونتاژ می گردد / معرفی خودرو و زمان عرضه به بازار

مدیرعامل گروه بهمن تغییر کرد؛ محمدی میراث دار جریمه گرانفروشی بهمن کیست؟

منبع: بیت ران

به "چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می گردد ، معرفی کامل خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می گردد ، معرفی کامل خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید