تحریم ها جهت ورود ایران به بازار روسیه را باز می نماید

به گزارش وبلاگ شخصی من، سید مصطفی موسوی، نایب رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران با بیان اینکه شرایط فعلی روسیه ظرفیت مناسبی از بازار این کشور را در اختیار ایران قرار خواهد داد، گفت: با بسته شدن راستا اروپا و تحریم های غرب علیه روسیه، بازار این کشور نیازمند جایگزینی برای تأمین مواد موردنیاز خود است.

تحریم ها جهت ورود ایران به بازار روسیه را باز می نماید

او با بیان اینکه روسیه برای تأمین کالاهای مورد احتیاج بازار خود احتیاجمند واردات از بلوک شرق است، گفت: چین یکی از کشورهایی است که می تواند در این زمینه جایگزین اروپا گردد، اما ایران به علت همسایگی با روسیه مزیت های بیشتری برای افزایش تجارت با این کشور دارد.

موسوی با اشاره به راستاهای دریایی و زمینی ایران با روسیه، توضیح داد: شرایط فعلی نشان می دهد که ایران می تواند سهم مناسبی از بازار روسیه را به خود اختصاص دهد و کالاهای بسیاری را به این کشور صادر کند و این ظرفیت در ایران برای توسعه تجارت وجود دارد.

او با بیان اینکه بزرگ ترین چالش ایران در توسعه تجارت با روسیه مسائل ارزی است، تاکید نمود: محدودیت های به وجود آمده با قطع ارتباط بانکی و بسته شدن راستا سوئیفت، مسائل بسیاری را برای این کشور به همراه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران، گفت: در طولانی مدت محدودیت های ارزی این کشور موجب مسائل بسیاری می گردد و تبادلات بانکی نیز باید به صورت سنتی انجام گردد، به همین علت احتیاجمند برنامه ریزی مناسب در زمینه توسعه تجارت با این کشور هستیم.

او با تاکید بر اینکه نباید از این فرصت به صورت احساسی استفاده کنیم، گفت: مسائل به وجود آمده برای روسیه موجب می گردد که این کشور شرایط تجاری را تسهیل کند و به همین علت احتیاج داریم تا وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکیل کارگروهی در این زمینه به تجار بخش خصوصی یاری کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تحریم ها جهت ورود ایران به بازار روسیه را باز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها جهت ورود ایران به بازار روسیه را باز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید