تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و فراوری

به گزارش وبلاگ شخصی من، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و فراوری و راه اندازی 83 خانه بهداشت کارگری اطلاع داد.

تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و فراوری

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ شخصی من محمد چکشیان در نشست خبری نمایشگاه دستاورد های 180 روزه وزارت مردم گفت: در حوزه اجتماعی دغدغه سلامت جامعه کار و فراوری را داریم و اقداماتی مانند سند ملی ارتقای سلامت روان تدوین و رونمایی شد.

وی با بیان این که معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت مردم در سه حوزه فعالیت می نماید، گفت: این وزارت در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه های مختلفی دارد.

وی بیان نمود: اکنون 3 هزار و 777 خانه بهداشت کارگری داریم که یک میلیون نفر را پوشش می دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود 288 مجموعه ورزشی ویژه کارگران گفت: این مجموعه ها احتیاج به ارتقای کیفی و کمی دارند.

وی اضافه نمود: مسابقات و رویداد های ملی در حوزه ورزش کارگری به صورت مستمر به وسیله فدراسیون ورزشی کارگری برگزار می گردد؛ بعلاوه 37 رویداد ملی در 27 رشته ورزشی برای جامعه کارگری برگزار گردیده است.

چکشیان با اشاره به برنامه ها در حوزه فرهنگی گفت: نخستین جشنواره تجربه های ماندگار؛ نخستین جشنواره ملی تاریخ شفاهی بازنشستگان آغاز شده است؛ زیرا استفاده از تجربیات و دستاورد های زندگی فردی و شغلی بازنشستگان عزیز، برای جوانان گام دوم انقلاب لازم است.

بعلاوه در راستای ارتقای فرهنگ کار (کارآفرینی، مهارت آموزی، تعاون و...) عموم افراد جامعه، دبیرخانه ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار با رویکرد ایرانی-اسلامی در وزارت مردم تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهان ارائه پیشنهادات و ایده های خلاقانه برای تحول در حوزه ورزش کارگری شد.

وی با اشاره به اینکه به سمت توسعه ورزش همگانی حرکت می کنیم، گفت: زمانی این ورزش شکل می گیرد که مردم در آن به معنای واقعی کلمه نقش آفرینی نمایند.

چکشیان از ارائه مدل ورزش کارگری بانوان اطلاع داد و گفت: از این جهت که بانوان کارگر نقش آفرین در دو حوزه خانواده و فراوری هستند، ورزش بانوان کارگر مورد اهتمام ویژه قرار گرفته است و به همین دلیل، پنجمین المپیاد ورزشی بانوان کارگر نیز برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید