تشخیص اتیسم با ازمایش خون

به گزارش وبلاگ شخصی من، محققان با انجام آزمایش خون تازه روی بچه ها مبتلا به اوتیسم دریافتند که پروتئین های موجود در پلاسمای خون این بچه ها به دلیل مواد قندی و مولکول های مضر حاوی اکسیژن، دچار آسیب می شوند.

تشخیص اتیسم با ازمایش خون

تشخیص زود هنگام اوتیسم بچه ها با آزمایس خون

متخصصان تست خون و ادراری ارائه کردند که می تواند بیماری اوتیسم را در بچه ها شناسایی کند.

گروهی از متخصصان انگلیسی با بیان اینکه این تست در نوع خود اولین است یادآورد شدند که می تواند به تشخیص سریع اختلال طیف اوتیسم در بچه ها منجر گردد و در نتیجه درمان مناسب زودتر آغاز گردد.

اختلال اوتیسم در اصل بر تعاملات و ارتباطات اجتماعی افراد تاثیر می گذارد و علائم آن شامل بیش فعالی، اضطراب، عدم سازگاری با محیط های نو، اختلال گفتاری و مسائل رفتاری می گردد.

از آنجایی که علائم این اختلال گسترده است تشخیص آن به خصوص در مراحل اولیه بیماری می تواند سخت و غیرقطعی باشد.

متخصصان انگلیسی معتقدند در مطالعه شان رابطه ای بین اختلال اوتیسم و آسیب وارد شده به پروتئین ها در پلاسمای خون مشاهده شده است.

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛

آزمایش خونی که بتواند اوتیسم را در بچه ها با دقت 90 درصدی تشخیص دهد طی یک سال آینده امکان پذیر می گردد و در حال حاضر مراحل آزمایشگاهی خود را سپری می کند.

دانشمندان دانشگاه وارویک اعلام کرده اند که نتیجه این آزمایش طی چهار ساعت ارائه و در آن مسائل مغزی مرتبط با علائم اوتیسم شناسایی می گردد. آنها 5 سال روی این آزمایش خون فعالیت کرده اند و معتقدند که این آزمایش اهمیت بالایی برای بچه ها و خانواده های آنها دارد به طوری که می توان درمان های مداخله ای را زودتر از حد معمول آغاز کرد.

تحقیقات بیشتری باید روی تشخیص شاخص های زیستی روی بچه ها در سنین پایین تر صورت گیرد. حدود 700 هزار نفر در بریتانیا مبتلا به اوتیسم هستند که از هر 100 نفر، یک نفر را شامل می گردد. بچه ها مبتلا معمولا در تکلم و برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل می شوند.

تست های فیزیکی که محققان در سال های اخیر برای تشخیص اوتیسم از آنها استفاده می کردند، اسکن هایی بوده اند که تفاوت میزان مغز این قبیل بچه ها را به ویژه در نقاطی که مسئول پردازش زبان است، بررسی می کردند.

محققان با انجام آزمایش خون نو روی بچه ها مبتلا به اوتیسم دریافتند که پروتئین های موجود در پلاسمای خون این بچه ها به دلیل مواد قندی و مولکول های مضر حاوی اکسیژن، دچار آسیب می شوند.

با این آزمایش، آسیب های وارده به پلاسما و اثرات ادراری و ردپای ترکیبات با تغییرات مضر را شناسایی می کند. اما محققان همچنان معتقدند که تا ابداع آزمایشی واقعی که بتواند اوتیسم را به درستی تشخیص دهد راه درازی در پیش است.

آنها این آزمایش خون را روی بچه ها هفت تا هشت سال انجام دادند اما اطلاعاتی مبنی بر این وجود ندارد که بچه های که سنین پایین تری دارند نیز دارای چنین الگوهای متابولیکی هستند یا نه. عوامل ژنتیکی عامل حدود یک سوم موارد ابتلا به اوتیسم هستند در حالی که این تست ها نشان می دهد که ترکیبی از عوامل محیطی در کنار جهش ها و متغیرهای ژنتیکی باعث بروز اوتیسم می شوند.

آزمایش ساده دو دقیقه ای در تشخیص اختلال اوتیسم در بچه ها نوپا

با مراجعه بهنگام، تشخیص به موقع، و پیگیری درمان فرزند مبتلا به اوتیسم خود می توانید آینده را از آن خود و فرزندتان سازید که تنها شرط ضروری آن آگاهی و پذیرش است.

انجام یک آزمایش ساده و دودقیقه ای می تواند اختلال اوتیسم را در بچه ها نوپا تشخیص دهد. درواقع پاسخ های والدین به این پرسشنامه می تواند این بیماری را به طور زودهنگام در بچه ها مشخص سازد.

پژوهشگران پرسشنامه ای نو و دودقیقه ای را برای والدین بچه ها نوپا طراحی و ایجاد کرده اند که با کمک آن متخصصین اطفال یا سایر مراقبین اصلی بچه ها می توانند بیماری اوتیسم را در این بچه ها تشخیص دهند. این تشخیص زودهنگام می تواند نقش حیاتی برای آینده بچه ها ایفا کند.

بعضی از سؤالات پرسشنامه غربالگری PDQ-1 برای والدین عبارت اند از:

1.آیا کودک به نقاط یا حرکات علاقه مند می گردد و یا به آنها توجه نشان می دهد؟

2.آیا کودک به نام خود عکس العمل نشان داده و پاسخ می دهد؟

3.آیا کودک به بازی بچه هاه دالی موشه علاقه نشان داده و آن را دنبال می کند؟

4.آیا کودک صحبت کردن را با ادای کلمات آغاز کرده است؟

5.آیا کودک با دیگران ارتباط برقرار می کند؟

ابزار نو می تواند یک جایگزین عملی برای فهرست اصلاح شده اوتیسم در بچه ها نوپا و پیگیری آن باشد که نیاز به مصاحبه تلفنی علاوه بر غربالگری دارد. محققان بر این باورند که نتایج به دست آمده از روش نو غربالگری بیماری اوتیسم بسیار امیدوارکننده بوده و مستلزم کاربرد و مطالعه وسیع است، درحالی که تشخیص زودهنگام بیماری اوتیسم چالش برانگیز است و هیچ روش رفتاری یا مشاهده ای برای همه بچه ها نمی تواند قابل اعتماد باشد.

با روش های درمان بیماری اوتیسم آشنا شوید

بعد از اینکه از طریق ارزیابی های مختلف روانپزشک و روانشناس، اوتیسم فرد شناخته شد. بهتر است بلافاصله فرایند درمان آغاز گردد. به خصوص اگر فرد در سنین پیش از ورود به مدرسه باشد؛ چرا که در سن بحرانی تری واقع شده است و البته پذیرش درمان در سنین پایین بیشتر است.

در درمان اختلال اوتیسم بهتر است واژه های فرایند درمانی و یا مجموعه ٔ درمانی را به کار ببریم. زیرا از آنجایی که این اختلال در فرایند رشد فرد مبتلا اختلال ایجاد کرده و چند حیطه از کارکردهای فرد را دچار اختلال می کند، باید از جوانب مختلف نیز درمان گردد. بعلاوه اینکه این افراد دچار مسائل خواب، مسائل گوارشی و مسائل تکانشی هستند، پس باید دارو درمانی بعنوان پایه و شرط اول درمان قرار گیرد.

در کنار دارو درمانی، درمان های مکمل اعمال می گردد. درمان های مکمل مثل:رفتار درمانی، گفتار درمانی، یکپارچگی حسی، کار درمانی ذهنی و جسمی(در صورت لزوم)، بازی درمانی و موسیقی درمانی. همهٔ این درمان ها در کنار هم برای فرد مبتلا به اوتیسم لازم است و بسته به شدت و ضعف افراد مبتلا در میزان اختلال، این درمان ها به نوبه خود ارائه می گردد.

نکته ٔ حائز اهمیت اینکه، درمان های مبتنی بر بهداشت روان فرد مبتلا و خانواده نیز باید در خلال درمان های دیگر، مورد توجه قرار گیرد. انجام مشاورات خانواده، زوجین، گروه درمانی، خانواده درمانی و... نیز از این نوع درمان ها هستند.

منبع: سایت سیمرغ

سایت جی پلاس

سایت نمناک

منبع: راسخون

به "تشخیص اتیسم با ازمایش خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص اتیسم با ازمایش خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید