تعریفی از آمیخته های بازاریابی و برآورد نوع محصول

به گزارش وبلاگ شخصی من، آمیخته های بازاریابی مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل بازاریابی است که شرکت آن ها را در بازار هدف و برای ایجاد واکنش مورد احتیاج خود ترکیب می نماید. این ترکیب شامل هر نوع اقدامی است که شرکت بتواند برای کالای خود و به منظور تحت تأثیر قرار دادن تقاضا، انجام دهد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تعریفی از آمیخته های بازاریابی و برآورد نوع محصول

متغیرها را می توان در 4 گروه مختلف جمع آوری کرد که به چهار پی معروفند:

ـ محصول (Product)

ـ قیمت (Price)

ـ توزیع (Place)

ـ پیشبرد (Promotion)

محصول

محصول را به عنوان آن چیزی می دانیم که بتوان در بازار برای جلب توجه ، تملک ،استفاده یا مصرف عرضه کرد و احتمالا توان برطرف یک احتیاج یا خواسته را داشته باشد. انتخاب کالا در اتحادیه تعاونیهای مصرف جهت عرضه می باید با ظرافت و دقت خاصی انجام گیرد و به گونه ای باشد که بتواند احتیاج یا خواسته تمامی اعضاء و یا مشتریان تعاونیهای عضو را برطرف کند .

برای نیل به هدفی که اشاره شد ضروری است بدانیم که وقتی از محصول نام می بریم ضروری است از (Product mix) ابعاد مختلف محصول را بشناسیم این ابعاد که تحت عنوان آمیخته کالا آن ها نام برده می شود عبارتند از :

ـ میزان کالا

ـ حجم کالا

ـ مارک کالا

ـ کیفیت کالا

ـ گارانتی

ـ بسته بندی

ـ طراحی و..

گفتنی است که قبل از آنالیز و تصمیم گیری در خصوص اجزاء مختلف آمیخته کالائی می باید در خصوص نوع کالاهائی که در اتحادیه ها خریداری می شود و حجم هر کدام از کالاها تصمیم گیری نمود . براساس نگرش مشتری گرائی کالائی می باید در اتحادیه خریداری شود که مورد احتیاج اعضاء و تعاونی ها باشد و برای آگاهی از این موضوع آنالیز های دقیقی می باید انجام گیرد.

یکی از راه های نیل به این هدف آنالیز آمار فروش کالاهای مختلف در گذشته است .

فروش گذشته می تواند مبنایی برای برآورد آینده باشد و هرچه آمار فروش گذشته به زمان حال نزدیک تر باشد این آمار مورد اعتمادتر است و برآورد فروش آینده از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار است بر این اساس ضروری است در اتحادیه تعاونی های مصرف آمار و اطلاعات مربوط به فروش و خرید و .. بطور دقیق نگهداری و مدیریت شود .شرکت می بایست سیستم مناسبی را برای این منظور طراحی نماید و نظرسنجی از تعاونیهای عضو می تواند مبنای مناسب دیگری برای برآورد کالاهای مورد احتیاج جهت خریداری در اتحادیه باشد ، این برآورد می تواند در ابتدا سال و در مقاطع 3 ماهه در طول سال انجام شود ، این شیوه می تواند مطمئن ترین روش برای آگاهی از نوع کالاهای مورد احتیاج جهت خریداری در اتحادیه باشد .

منبع: الی گشت

به "تعریفی از آمیخته های بازاریابی و برآورد نوع محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریفی از آمیخته های بازاریابی و برآورد نوع محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید