تنگ بستانک یا بهشت گمشده؛طبیعت حیرت انگیز استان فارس

به گزارش وبلاگ شخصی من، استان فارس از جمله استانهای توریست پذیر ایران است که جاذبه های توریستی زیادی را در خود جای داده است. این استان در ایام تعطیلات نوروز شاید از پر توریستترین مناطق ایران است. آب و هوای خوب و معتدل آن به ویژه در بهار و پاییز و همچنین دارا بودن امکانات توریستی در حد بسیار خوب از جمله دلایلی است که سبب شده است استان فارس به یک گزینه بسیار خوب برای توریستی تبدیل گردد.

تنگ بستانک یا بهشت گمشده؛طبیعت حیرت انگیز استان فارس

از جمله جاذبه های طبیعی این استان تنگ بستانک یا بهشت گمشده است که با وجود طبیعتی سبز و چشمه های پر آبی که در برخی نقاط در دل کوه چشم اندازی شبیه به آبشار را ایجاد کرده اند، به مکانی بسیار زیبا و دنج تبدیل شده است. گردشگرانی که با خرید آنلاین بلیط هواپیما به شیراز و استان فارس سفر می کنند می توانند بازدید از این مکان را در لیست مقاصد خود قرار دهند و از نزدیک با این جاذبه طبیعی بسیار زیبا آشنا شوند.

چرا بازدید از تنگ بستانک یا بهشت گمشده پیشنهاد می گردد؟

این منطقه یک منطقه خوش آب و هواست و در فصولی مانند بهار و پاییز به دلیل هوای خنکی که دارد بی نظیر ترین طبیعت را برای گردش دارد.

گردشگران و افرادی که به دنبال عکاسی حرفه ای از طبیعت هستند می توانند از این منطقه سرسبز، زیبا و تمیز برای دریافت عکس های جذاب استفاده کنند.

برای گردشگرانی که از فاصله های نزدیک و استانهای مجاور قصد سفر به تنگ بستانک یا بهشت گمشده را دارند این جا گزینه بسیار عالی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است.

گردشگرانی که از سایر شهر ها با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به استان فارس می کنند، با بازدید از این طبیعت زیبا می توانند خاطره بازدید از یک طبیعت بی نظیر را در کنار سایر جاذبه های تاریخی استان فارس برای خود و همراهانشان ثبت کنند.

تاریخچه تنگ بستانک یا بهشت گمشده

تنگ بستانک یا بهشت گمشده با توجه به نامی که دارد سالهای سال یک مکان بکر بوده و کمتر کسی برای گردشگری به این مکان سفر می کرد. از اوایل دهه 60 گردشگری در این مکان رونق یافت و علاوه بر مردم محلی برای ساکنان دیگر شهرها نیز به عنوان منطقه گردشگری مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان به بعد به دلیل زیبایی های کشف نشده ای که داشت بهشت گمشده نام گرفت.

منطقه تنگ بستانک یا بهشت گمشده با مساحت 14960 هکتار در مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست واقع شده است. این منطقه عمدتا پوشیده از درختان جنگلی و کوهستانی با ارتفاع متوسط 1700 تا 3700 متر بالاتر از سطح دریا است. آب و هوای این منطقه دارای تابستان های خشک و زمستان های بسیار سرد همراه با برف و یخبندان است. میانگین دمای منطقه بین 14-16 درجه سانتی گراد و متوسط بارندگی 427 میلی متر است.

درختان تنومند و با شکوه بسیاری در این ناحیه از جمله چنار، بلوط و گردو وجود دارند که که برای دیدن نور خورشید با هم در رقابت هستند و به همین دلیل در هم تنیده شده اند و خنکای بسیار لطیفی در زیر سایه آنها ایجاد شده است.

البته علاوه بر این درختان، درختان و درختچه های دیگری شامل زرشک، بادام، پسته، گیاهان شنیپاروس و گیاهان مرتعی مانند خیار، شیرین بیان و گرامینوم نیز در این منطقه وجود دارد.

آب های چشمه های این منطقه جلوه ای بسیار روح نوازی را ایجاد کرده اند و در مناطق سخت و صخره ای نمایی از آبشارهای کوچک و جذاب را به وجود آورده اند. به دلیل پر آب بودن منطقه پرورش ماهی و کشاورزی نیز در تنگ بستانک یا بهشت گمشده رونق دارد.

حیوانات این منطقه همچنین شامل قوچ، میش، بز وحشی، خرس، کلاغ و گونه های متعددی از پرندگان هستند. البته بهتر است اگر برای گردش یا گذراندن پیک نیک به این منطقه می رویم زباله های خود را جمع آوری کنیم تا در محل زندگی گونه های جانوری مختلف این منطقه آلودگی ایجاد نکنیم و در حفظ پاکیزگی طبیعت سهیم باشیم.

چگونه به تنگ بستانک یا بهشت گمشده برویم؟

برای گردشگرانی که علاقه مند به سفر به سمت بهشت گمشده یا تنگ بستانک هستند، یکی از بهترین راهها جاده یاسوج-شیراز است که در جهت منتهی به بیضا به راحتی با تابلوهای نصب شده برای راهنمایی مسافران می توانید تنگه بستانک یا بهشت گمشده را پیدا کنید. البته اگر مبدا سفرتان تخت جمشید باشد از جهت مرودشت-کامفیروز که جاده ای بسیار سرسبز دارد نیز می توانید به سمت بهشت گمشده یا تنگ بستانک بروید.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از تنگه بستانک یا بهشت گمشده

مدت زمانیکه در این مکان بسیار زیبا سپری می کنید به خودتان بستگی دارد ولی بی شک می توانید نصف روز را در این جا سپری کرده و از طبیعت آن لذت ببرید. تنگه بستانک یا بهشت گمشده یک جاذبه طبیعی است و برای ورود به این منطقه نیازی به پرداخت ورودیه ندارید.

سایر محل های دیدنی نزدیک به تنگه بستانک یا بهشت گمشده

شهر کامفیروز: 4.3 کیلومتر

رستوران های نزدیک به تنگه بستانک یا بهشت گمشده

رستوران و بیرون بر صوفی کرمی: 3.7 کیلومتر

منبع: گردشبان

به "تنگ بستانک یا بهشت گمشده؛طبیعت حیرت انگیز استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگ بستانک یا بهشت گمشده؛طبیعت حیرت انگیز استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید