تکمیل باند رفت فاز 2 آزادراه تهران ، شمال؛ کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی

به گزارش وبلاگ شخصی من، پروژه آزادراه تهران - شمال در سال 1373 به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال 1376 شروع شد. پس از افتتاح منطقه یک آزادراه تهران شمال در ششم اسفندماه سال 1398، مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که فاز دوم این پروژه را تا خاتمه سال 1399 یا نهایتا تا خاتمه دولت دوازدهم یعنی بهار سال 1400 خواهند ساخت، اما این وعده عملی نشد.

تکمیل باند رفت فاز 2 آزادراه تهران ، شمال؛ کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی

در دولت سیزدهم هم البته تکمیل باند رفت منطقه دو آزادراه تهران - شمال، چند بار به زمان دیگری موکول شد؛ ازجمله اینکه وعده داده شده بود تا انتها سال 1401، این آزادراه بازگشایی گردد؛ اما در نهایت 17 تیرماه 1402، باند رفت منطقه دو آزادراه تهران - شمال به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شمال - جنوب کشور با هدف کاهش زمان سفر، تسهیل و روانسازی ترافیک منطقه و افزایش ایمنی سفر طراحی و اجرا شد.

البته باند برگشت آزادراه هنوز عملیاتی نشده؛ اما مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی -درباره مسیر برگشت فاز دوی آزادراه تهران - شمال وعده داده که مسیر برگشت فاز دوم آزادراه تهران - شمال تا دهه فجر سال آینده افتتاح می گردد. به گفته او، تکمیل این مسیر 15 هزار میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد.

پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی می ماند که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران شروع شده و به طول 47 کیلومتر ادامه پیدا نموده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می گردد. به گفته محمود ملازینل - مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه ها - کار مطالعاتی منطقه سوم آزادراه تهران - شمال در حال اجرا است و مذاکرات اولیه با چین اجرا شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه را اجرا نمایند؛ با وجود این در قراردادها ذکر شده که برای این پروژه 80 درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده گردد.

منبع: گردشبان

به "تکمیل باند رفت فاز 2 آزادراه تهران ، شمال؛ کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل باند رفت فاز 2 آزادراه تهران ، شمال؛ کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید