جشنواره زعفران مرند در تقویم رویدادهای گردشگری آذربایجان شرقی ثبت شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، گواهینامه جشنواره زعفران شهرستان مرند در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 4 آذر 1402 با شماره 20201529به ثبت رسید و ابلاغ شد .

جشنواره زعفران مرند در تقویم رویدادهای گردشگری آذربایجان شرقی ثبت شد

وبلاگ شخصی من: ناصر غلامی هوجقان : مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ثبت جشنواره زعفران شهرستان مرند در تقویم رویدادهای گردشگریاستانی اطلاع داد.

احمد حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، در تشریح این خبر اضافه کرد: گواهینامه جشنواره زعفران شهرستان مرند در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 4 آذر 1402 با شماره 20201529به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد .

وی بیان نمود: با توجه به برگزاری جشنواره زعفران طی سالیان گذشته در شهرستان مرند، این جشنواره در سطح استانی به ثبت رسید که در صورت تداوم برگزاری جشنواره، امکان ثبت آن در سطح ملی نیز وجود دارد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره زعفران در شهرستان مرند که هرساله در بازه زمانی شانزدهم آبان ماه الی هفدهم آبان ماه برگزار می گردد و با توجه به اینکه شهرستان مرند خاستگاه زعفران است، جشنواره زعفران (طلای سرخ مرند) نیز در حال ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.

وی با بیان اینکه ثبت رویدادهای گردشگری در دستور کار این اداره کل واقع شده است ادامه داد: رویدادهای گردشگری محرک مهم در صنعت گردشگری استان هستند و در برنامه های توسعه و بازاریابی بسیاری از مقاصد نقش موثر و برجسته ای ایفا می نمایند و برای رقابت پذیری مقصد اهمیت زیادی دارند.

حمزه زاده گفت: وجود رویدادهای گردشگری متنوع در استان از جمله جشنواره های مربوط به برداشت محصولات کشاورزی مانند سیب، زعفران، انار و، آیین های سنتی، آیین هایی که مرتبط با نوروز هستند می تواند باعث ایجاد موج سفر به خصوص در فصل گردشگری استان باشند و ثبت رویدادها و اخذ گواهینامه ثبت آن از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باعث شناخته شدن بهتر رویداد در سطح کشور خواهد شد.

وی تاکید نمود: کوشش و رویکرد جامعه گردشگری استان در جهت معرفی این گونه آیین ها در قالب رویدادهای گردشگری کشور استمرار دارد و به عنوان رسالتی مهم در صنعت گردشگری آذربایجان شرقی به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره زعفران مرند می تواند در بازه زمانی 16تا 17 آبان ماه به منظور معرفی توانمندی های شهرستان به ویژه شناساندن محصول منحصر به فرد مانند زعفران مرند به وسیله دستگاه های اجرایی متولی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "جشنواره زعفران مرند در تقویم رویدادهای گردشگری آذربایجان شرقی ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره زعفران مرند در تقویم رویدادهای گردشگری آذربایجان شرقی ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید