جمع آوری درب بطری برای خرید ویلچر

به گزارش وبلاگ شخصی من، بطری های پلاستیکی، نقش بسیار زیادی در تخریب محیط زیست ما دارد. در این میان، درب های بطری که آلیاژ متفاوتی نسبت به خود بطری ها دارند نیز بی نصیب نیستند و آسیب های جبران ناپذیری از طریق همین درب های کوچک به طبیعت ما رسیده است. اما حالا با جمع آوری درب های بطری، هم به محیط زیست یاری نموده اید و هم یک کار خیر انجام داده اید!

جمع آوری درب بطری برای خرید ویلچر

برای تحویل درب بطری به لینک مقابل مراجعه کنید: http://hastamet.com/places/

کمپین هستمت از کجا شکل گرفت؟

آغازگر کمپین هستمت دختری اهل تبریز به نام سپیده جلالی بود. او در سفر به ترکیه، با چنین کمپینی آشنا شد و نخستین بار آن را در تبریز به پا کرد. حاصل فعالیت نخست کمپین هستمت خرید 6 ویلچر برای معلولین بود. رفته رفته این کمپین در سراسر ایران توسعه پیدا کرد. چنانچه این روزها اغلب مردم و شهروندان اعضای این کمپین هستند. در واقع کمپین هستمت یک گروه اجتماعی است.

وبلاگ شخصی من امکان جمع آوری درب بطری ها را ندارد و این مطلب فقط برای اطلاع رسانی به دوستانی که تمایل دارند در این کمپین شرکت نمایند، تهیه شده است.

درباره کمپین هستمت (کمپین جمع آوری درب بطری)

ما درب های پلاستیکی بطری ها را به ویلچر تبدیل می کنیم تا هم طبیعت خوشحالتر گردد، هم آن هایی که ویلچر ندارند. این شعار کمپین هستمت است. این روزها کمپینی به منظور بازیافت درب بطری ها شکل گرفته، که با جمع آوری درب های بطری (این ماده قابل بازیافت) آسیب کمتری به طبیعت برسانیم. داستان کمپین هستمت از روزهای آخر اسفند 93 آغاز شد. هستمت گروهی از شهروندان عادی است که درهای پلاستیکی جمع می نماید، آن ها را به غرفه های بازیافت شهرداری می فروشد و از عایدی حاصل از آن برای معلولین صندلی چرخ دار می خرد؛ به همین سادگی! هستمت با این کار، هم یاری بزرگی به محیط زیست می نماید و هم کار بزرگی برای آن هایی که نیازمند به ویلچر هستند.

  • برای اطلاع از چگونگی مشارکت، محل تحویل درب های بطری و... به سایت هستمت.کام مراجعه فرمایید.

چرا کمپین هستمت؟

یاری به محیط زیست: همانطور که اشاره کردیم، مواد پلاستیکی آثار مخربی در محیط زیست دارند و به راحتی تجزیه نمی شوند. با پیوستن به کمپین هستمت از آثار مخرب این مواد کم کنیم.

یاری به نیازمندان: بسیاری از سالمندان و بیماران به ویلچر نیازمند هستند که متاسفانه توانایی خرید آن را ندارند. با یاری به کمپین هستمت به نیازمندان یاری کنیم.

مسئولیت پذیری شهروندان: یاری به این کمپین یعنی مسئولیت پذیری شهروندان و یاری به اطرافیان.

محک درب بطری جمع نمی نماید!

توجه داشته باشید که جمع آوری درب بطری به محک مربوط نمی گردد و به دلیل آشنا نبودن بعضی دوستان با کمپین هستمت، شایعه جمع آوری درب بطری به وسیله محک به وجود آمد.

چطور زباله کمتری فراوری کنیم؟

راه حلی ساده برای افرادی که به طبیعت پا می گذارند برای استفاده کمتر از بطری های آب معدنی، استفاده از قمقمه است تا در حین برنامه سفر خود آن را شارژ نموده و در راستا از آن استفاده نمایند. قمقمه از تجهیزات ضروری سفرهای طبیعت گردی به شمار می آید.

درب های جمع آوری شده را چطور به گروه هستمت برسانم؟

این متن فقط برای اطلاع رسانی است و وبلاگ شخصی من درب های بطری را جمع نمی نماید؛ اما مکان های تحویل متعددی در تهران و شهرستان ها، این درب ها را می توانند از شما تحویل بگیرند و به گروه هستمت برساند. آدرس این اماکن این مکان ها در سایت هستمت موجود است. (محل تحویل درب بطری)

پاسخ به بعضی سوالات متداول:

با همه این توضیحات، ممکن است سوالات بی شماری فکر تان را خصوص جزئیات فعالیت کمپین هستمت مشغول نموده باشد. سوالاتی از قبیل: چرا از میان زباله ها درب های پلاستیکی بطری را جمع آوری کنیم؟ سرنوشت درب های جمع آوری شده چه می گردد؟ ویلچرها چگونه به دست نیازمندان می رسد و غیره. پیشنهاد می کنیم برای پاسخ به سوال های تان به بخش سوالات متداول وب سایت هستمت مراجعه کنید.

برای تحویل درب بطری به لینک مقابل مراجعه کنید: http://hastamet.com/places/

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ شخصی من

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "جمع آوری درب بطری برای خرید ویلچر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری درب بطری برای خرید ویلچر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید