خبرنگاران واردات 10 میلیون واکسن کرونا به کشور تا نیمه خرداد

به گزارش وبلاگ شخصی من، تهران - خبرنگاران - رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محموله جدید واکسن خارجی پنجشنبه این هفته یا حداکثر اوایل هفته آینده به میزان حدود یک میلیون و 500 هزار دوز وارد ایران می گردد.

خبرنگاران واردات 10 میلیون واکسن کرونا به کشور تا نیمه خرداد

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ شخصی من از وبدا، صادق تبریزی اضافه کرد: اگر تامین واکسن کرونا طبق برنامه به خوبی پیش برود، پیش بینی این است که تا نیمه خرداد حدود 10 میلیون واکسن کرونا به دست ما برسد.

وی ادامه داد: تا آخر خرداد واکسن کرونای فراوری داخل نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و واکسن پاستور که با مشارکت کوبا فراوری می گردد و واکسن کوایران برکت تا خاتمه خرداد تایید و فراوری می گردد و به دست وزارت بهداشت می رسد.

رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت گفت: پیش بینی این است که تا خاتمه خرداد حداقل دو واکسن ایرانی فراوری داخل را در اختیار داشته باشیم، شاید هم زودتر به دست ما برسد و بعد از آن علاوه بر واکسن خارجی که تعداد آن زیاد نخواهد بود، با واکسن داخلی کار را جلو می بریم و به این ترتیب سرعت واکسیناسیون بیشتر می گردد.

به گزارش وبلاگ شخصی من، بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تا به امروز حدود سه میلیون و 200 هزار دوز واکسن خارجی از چهار نوع واکسن اسپوتنیک روسیه، واکسن چینی، کوواکسین هند و آسترازنکا کره جنوبی وارد شده است.

وزارت بهداشت اعلام نموده، تا به امروز یک میلیون و 378 هزار و 744 نفر دوز اول واکسن کرونا و 276 هزار و 667 نفر نیز دوز دوم را تزریق نموده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و 655 هزار و 411 دوز رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران واردات 10 میلیون واکسن کرونا به کشور تا نیمه خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واردات 10 میلیون واکسن کرونا به کشور تا نیمه خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید