داستان مشهورترین عکسی که از یک وعدۀ ناهار گرفته شد

به گزارش وبلاگ شخصی من، عکس نمادین و مشهوری که با عنوان ناهار بالای آسمانخراش در تاریخ عکاسی جاودانه شده است، در 20 سپتامبر سال 1932 یعنی 93 سال قبل گرفته شد. در این عکس سیاه و سفید یازده آهنگر ساختمانی بی باک، بر روی یک شاخۀ تیرآهن در ارتفاع 260 متری از زمین، بالای سر خیابان های محلۀ منهتن نیویورک نشسته اند و دارند ناهار می خورند.

داستان مشهورترین عکسی که از یک وعدۀ ناهار گرفته شد

به گزارش فرادید؛ این عکس در طبقۀ شصت و نهم ساختمان مرکز راکفلر گرفته شده؛ ساختمانی که امروز به نام راکفلر پلازای 30 معروف است. این تصویر در زمان خودش به بخشی از یک کارزار تبلیغاتی برای ساخت آسمان خراش های بلندمرتبه تبدیل شد؛ تصویری که قدرت مهندسی و بی باکی فردی را همزمان به مخاطب القا می کرد.

ساختمان راکفلر در سال 1933

در این عکس نه تنها شکوه و عظمت ساختمان بلکه همدلی و پیوند بین کارگران تازه مهاجرت نموده نیز خودنمایی می کرد؛ آن ها با حالتی عادی و صمیمانه در ارتفاعی کاملا غیرعادی مشغول تبادل نظر و صرف غذا بودند.

بر اساس تحقیقات نشریۀ نیویورک پست، بعد ها خیلی ها ادعا نموده بودند که یکی از افراد داخل عکس هستند. در سال 2012 مستندی با عنوان مردانی در حال صرف ناهار به تحقیق دربارۀ دو مورد از این ادعا ها پرداخت که از سوی دو مهاجر ایرلندی مطرح شده بودند. کارگردان این مستند در سال 2013 اطلاع داد که می خواهد سایر ادعا ها را نیز که از جانب چند سوئدی مطرح شده بودند دنبال کند.

فیلم سال 2012 هویت دو مرد ایرلندی و حضورشان در عکس را تایید می نماید؛ یکی از آن ها جوزف اکنر (نفر سوم از سمت چپ) است و دیگری جو کورتیس (نفر سوم از راست). هویت این افراد به وسیله عکس های دیگری که همان روز گرفته شده بودند تایید شد.

اشلی کراس، یکی از گزارشگران نیویورک پست، این عکس را مشهورترین تصویر از یک وعدۀ ناهار در تاریخ نیویورک نامیده است؛ عکسی که بار ها به وسیله سایر ساختمان سازان مورد تقلید نهاده شد. مجلۀ تایم در سال 2016 این عکس را در لیست 100 عکس تاثیرگذار تاریخ قرار داده است؛ این عکس در زمان رکود بزرگ گرفته شد و این واقعیتی است که اهمیت آن را دوچندان می نماید.

متاسفانه هویت عکاسی که این عکس را گرفته به صورت دقیق معین نیست. اغلب آن را به اشتباه به لوئیس هاین منسوب می نمایند که در آن موقع عکاس پروژه های ساختمانی بود. در سال 1988 تامی ابتس هان، ساکن ویلمینگتون در کارولینای شمالی پوستری از این عکس را در خانه پیدا کرد و حدس زد که شاید این یکی از عکس های پدرش چارلز ابتس بوده باشد.

تصویری از خود چارلز ابتس در بالای ساختمان راکفلر

اما تحقیقاتی که بعدا صورت گرفتنشان داد که در آن روز و در آن مکان سه عکاس از جمله چارلز ابتس به همراه توماس کلی و ویلیام لفتویچ حاضر بوده اند و بنابراین تشخیص اینکه کدامیک از آن ها این عکس را گرفته غیرممکن است.

عکسی که چارلز ابتس از لورل و هاردی گرفته است

با این حال پیشینۀ حرفه ای ابتس به عنوان بدلکار سینما این حدس را تقویت می نماید که این عکس تاریخی نیز کار او باشد. دختر ابتس وبسایتی راه اندازی نموده که عکس های خارق العادۀ پدرش را در آن به اشتراک گذاشته است. یکی از این عکس ها مربوط به یکی از مشهورترین و دوست داشتنی ترین صحنه های تاریخ سینمای کمدی است که لورل و هاردی را بالای یک ساختمان نیمه ساز در ارتفاعی بسیار زیاد نشان می دهد.

منبع: فرارو

به "داستان مشهورترین عکسی که از یک وعدۀ ناهار گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان مشهورترین عکسی که از یک وعدۀ ناهار گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید