سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری و اشتغال 85 هزار نفری

به گزارش وبلاگ شخصی من، ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما، در آیین شروع عملیات اجرایی 48 پروژه بزرگ صنعتی کشور که در 13 استان و 27 شهرستان اجرا خواهندشد، حضور پیدا کرد.

سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری و اشتغال 85 هزار نفری

به گزارش گروه مالی وبلاگ شخصی من، دولت سیزدهم از روزی که سر کار آمد، شعار تکیه به توان داخلی داشت و برخلاف دولت های پیشین که توسعه کشور را مشروط به سرمایه گذاری خارجی و اتفاقات سیاسی می دانستند، معتقد بود می توان با به کارگیری ظرفیت های موجود در کشور، فراوری را در دستور کار قرار داد و به رشد مالی رسید. اتفاقی که روز گذشته و با دستور رئیس جمهور وارد مرحله اجرایی شد و قرار است با بهره گیری از توان چند غول صنعتی کشور، طرح های بزرگی به بهره برداری برسد. طرح هایی که ارزش دلاری آن ها حدود 17میلیارد دلار است و یاری بسیار زیادی به ایجاد اشتغال و توسعه کشور در بخش های مختلف می کنند. آن طور که رئیس جمهور و تیم دولت اعلام نموده اند، عمده سرمایه این پروژه های بزرگ صنعتی را شرکت های فولادی و پتروشیمی تامین خواهند کرد و قرار است طی چند سال آینده شاهد به نتیجه رسیدن آن ها باشیم.

ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما، در آیین شروع عملیات اجرایی 48 پروژه بزرگ صنعتی کشور که در 13 استان و 27 شهرستان اجرا خواهندشد، حضور پیدا کرد. رئیسی با اشاره به این که هدف گذاری دولت در بودجه 1401 برای رشد مالی 8 درصدی است، گفت: رشد مالی به عنوان یک ضرورت، نیازمند گروه و جریان پیشتازی است که با شجاعت و همت عالی بتوان آن را در کشور محقق سازد. رئیس جمهور با طرح این پرسش که کدام بخش می تواند پیشران مالی در کشور باشد، گفت: بی تردید نگاه به درون ایجاب می نماید که باید به دستان باکفایت کارآفرینان و فعالان مالی که امتحان پیروزیت آمیزی پس داده اند، اعتماد داشته باشیم. رئیسی با اشاره به همگرایی، همکاری، همراهی و هم اندیشی گروه پیشرانان پیشرفت ایران اظهار کرد: کوشش و همکاری این گروه در مدت کوتاه 110روزه، توانست موانع پیش رو را کنار گذاشته، مجوز های لازم را اخذ کند و برای حرکت جهادی در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات و رونق فراوری هم پیمان شوند، که اقدامی بسیار فرخنده و مبارک است. رئیس جمهور گفت: مهم تر از اجرای 48 پروژه بزرگ در 13 استان و 27 شهرستان، همگرایی و هم افزایی شرکت های بزرگ مالی کشور است و امروز به عنوان یک تجربه پیروز، پیش روی همه فعالان مالی برای انجام طرح های بزرگ قرار گرفته است. رئیسی پویایی، امید، ایستادگی، اعتماد به نفس و اعتماد به نیرو های خلاق کارآفرین و فراوریکننده داخلی را مهم ترین پیغام حرکت گروه پیشرانان پیشرفت ایران دانست و مطرح نمود: این پیغام باید به همه کسانی که دچار یاس و ناامیدی شدند و تصور می کنند که کشورمان به خاطر موانع، تهدید ها و تحریم ها دچار وقفه و توقف شده است، مخابره گردد.

ادامه خنثی سازی تحریم

رئیس جمهور در این جلسه بیان نمود: یکی از راه های مهم دور زدن و خنثی کردن تحریم ها، چنین اقدامات ماندگاری است و بنای دولت هم این است که برای خنثی سازی تحریم ها، فعالیت و کوشش روزافزون را در دستور کار خود قرار دهد. رئیسی تاکید نمود: بدون تردید اگر شرکت های بزرگ، بانک ها، بخش خصوصی و کارآفرینان فعال شوند، می توان سرمایه گذاری های قابل توجهی در بخش های مختلف انجام داده و مشکل فراوری و اشتغال در کشور را رفع کرد. رئیس جمهور نقش دولت در فعالیت های مالی را راهنمایی، حمایت و نظارت برشمرد و یادآورشد: فعالان مالی یقین داشته باشند که دولت در این میدان از فعالیت آن ها حمایت خواهد نمود. رئیسی گفت: اقدام گروه پیشرانان پیشرفت ایران پیغامی به ایرانیان خارج از کشور و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد که با مشاهده تضیمن سود و افزایش بهره وری و امنیت سرمایه گذاری به فعالیت در این حوزه تشویق شوند. رئیسی گفت: ممکن است دولت یاری ها و مساعدت هایی در زمینه مالی به مردم داشته باشد، اما بی تردید اقتصاد کشور را نمی توان برمبنای این گونه یاری های موقتی بنا کرد. بلکه اقتصاد کشور نیازمند اقدامات بزرگ و ماندگار در عرصه کار و فراوری است که در مبانی دینی نیز بر آن تاکید شده است. رئیس جمهور با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار برای فعالان مالی گفت: وزارتخانه ها و دستگاه های اداری ضروری است فعالیت مالی را برای فعالان این عرصه تسهیل کنند و مجوز های لازم را به سرعت صادر کنند. رئیسی اضافه کرد: دولت بعلاوه از فعالیت کارگاه ها و بنگاه های کوچک و زودبازده به منظور افزایش اشتغال حمایت می نماید. رئیسی با اشاره به نقش صندوق توسعه ملی در رشد و توسعه مالی کشور تاکید نمود: اساس تشکیل صندوق توسعه ملی برای پیشرفت کشور بوده و در این زمینه نقش آفرینی خواهدکرد. رئیس جمهور بعلاوه با تاکید بر تدوین نقشه جامع صنعت کشور یادآورشد: دولت از ابتدا این موضوع را در دستور کار خود داشته است و با تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب، این سند هرچه زودتر نهایی خواهدشد.

اشتغال 85 هزار نفری

سیدمهدی سدیدی، عضو و دبیر گروه پیشرانان پیشرفت ایران، شروع عملیات اجرایی 48 پروژه صنعتی را شروع فصل جدیدی از سرمایه گذاری و نحوه تعامل دولت و شرکت های بزرگ دانست. وی هفت غول صنعتی فولادی و پتروشیمی کشور را ارکان این گروه معرفی و اشاره نمود با انجام این پروژه ها و در زمان بهره برداری، سالانه 54 میلیون تن محصول فلزی و پلیمری به ظرفیت کشور اضافه کرده و 11میلیارد دلار به عایدی صادراتی کشور اضافه خواهد شد. سدیدی ارزش این بسته سرمایه گذاری را معادل 17 میلیارد دلار و اشتغالزایی آن را بیش از 85هزار نفر مطرح نمود. وی 13 استان و 27 شهرستان را پایلوت این سرمایه گذاری ها معرفی کرد. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت گروه توسعه نفت و گاز پارسیان به عنوان گروه پیشرانان پیشرفت ایران مسؤولیت سرمایه گذاری در این 48 پروژه بزرگ صنعتی را بر عهده دارند. 11 میلیارد دلار صادرات سالانه، فراوری 54 میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل 20 میلیارد دلار عایدی سالانه پس از بهره برداری و ایجاد 21 هزار شغل مستقیم و 64 هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت ها و ظرفیت های این پروژه های بزرگ پس از بهره برداری است.

منبع: جام جم

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری و اشتغال 85 هزار نفری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری و اشتغال 85 هزار نفری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید