سفری مقرون به صرفه به جنوب شرق آسیا

به گزارش وبلاگ شخصی من، اقامت و غذایی کم خرج در جنوب شرق آسیا

جنوب شرق آسیا در ماه های گرم نوامبر تا آپریل شاهد حضور بیشترین تعداد توریست در این کشورها است و بسیاری از مردم در فرار از آب و هوای سرد اروپا، به این منطقه ها خوش آب و هوا سفر می نمایند. علی رغم وسعت زیاد این سرزمین ها، یک پارچگی حرکت و حضور توریستان در این سرزمین ها بیشتر از اروپا بوده و هزینه ها تقریبا در همه منطقه ها مشابه و یکسان است. حمل و نقل عمومی و گزینه های پیش رو نیز در این منطقه ها تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و مشابه هستند. با خبرنگاران همراه باشید:

سفری مقرون به صرفه به جنوب شرق آسیا

محل اقامت:

هزینه های محل اقامت در جنوب شرق آسیا واقعا مقرون به صرفه است. شما می توانید یک تخت خواب در خوابگاه عمومی را در کامبوج و لائوس با 2 الی 5 دلار اجاره کنید. در تایلند عموما با پرداخت 200 تا 440 بات برابر با 6 الی 13 دلار در هر شب می توان در خوابگاه به سر برد. در ویتنام این مبلغ بین 5 تا 8 دلار بوده و در اندونزی نیز بین 8 تا 10 دلار است. در تمامی این منطقه ها برای اجاره یک اتاق اختصاصی با کولر باید بین 15 تا 20 دلار در هر شب هزینه نموده و البته این مبلغ در شهرهای بزرگ و منطقه ها گردشگری و به ویژه جزایر گردشگرپذیر کمی بیشتر و در منطقه ها روستایی کمی مقرون به صرفه تر است. در این کشورها واقعا با صرف هزینه کمی می توان اقامت نموده و استفاده از خدمات سایت هایی مانند Couchsurfing و Airbnb احتیاج نیست. در هر منطقه ای از جنوب شرق آسیا شما خواهید توانست با صرف هزینه 10 تا 20 دلار برای هر شب، هتلی برای اقامت پیدا نموده و از همه مهم تر، رزرو هتل پیش از سفر، چندان رایج نبوده و بک پکرها و سایر گردشگران می توانند مستقیما در محل مقصد خود برای پیدا کردن هتل اقدام نمایند. پیشنهاد می کنیم در سفر به این منطقه ها در هنگام ورود به هر شهری، فقط برای شب اول از قبل در یک هتل اتاق رزرو کنید، زیرا معمولا در روز نخست خسته بوده و توانایی گشت و گذار و پیاده روی برای پیدا کردن هتل را ندارید. پس استراحت برترین راه برای آماده شدن برای گشت و گذاری مفرح در ادامه سفر است.

خورد و خوراک:

به طور کلی غذا در منطقه ها جنوب شرقی آسیا بسیار مقرون به صرفه است و صرف هزینه زیاد برای خورد و خوراک در سفر به این منطقه ها، کار اشتباهی محسوب می گردد. حتی با انتخاب تعادل بین مصرف غذاهای محلی و بین المللی و غربی، فکر نمی کنم احتیاجی به هزینه بیش از 15 دلار در روز برای خورد و خوراک وجود داشته باشد. البته اگر بخواهید غذاهای گران قیمت مانند سوشی را امتحان کنید، شرایط کمی متفاوت خواهد بود. در کشورهای جنوب شرقی آسیا، غذاهای خیابانی بسیار رایج و محبوب بوده و معمولا این غذاها بیش از 1 و نیم دلار نیستند. شما این غرفه های خیابانی را در همه بخش های این منطقه از دنیا مشاهده نموده و در تمامی خیابان های اصلی و بازارها می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. در تایلند بازارهایی ویژه غذاهای خیابانی وجود داشته و در سنگاپور، شما می توانید انواع غذای خیابانی را با قیمت 3 دلار تهیه کنید. این هزینه حتی در رستوران های محلی کوچک، چندان بیشتر نخواهد بود. به طور کلی اگر غذایی خاص در غرفه های خیابانی 1 و نیم دلار باشد، همان غذا در رستوران های محلی بیش از 3 تا 5 دلار نخواهد بود. در این کشورها انواع فست فودها و غذاهای غربی مانند پیتزا، برگر و ساندویچ در حدود 5 دلار قیمت داشته و بسته به رستوران و بودجه شما می توانید بیشتر گردد. اگر در پی غذاهایی با کیفیت بالا و مشابه خانه خود هستید، باید هزینه ای حدود 10 دلار بپردازید. یک بشقاب پاستای با کیفیت حدود 8 دلار قیمت داشته و برای استیک نیز باید حدود 20 دلار هزینه کنید. حتی اگر در این منطقه ها غذاهای غربی را در خانه درست کنید باز هم به نسبت غذاهای خیابانی گران تر بوده و شما می توانید با مدیریت انتخاب و تهیه غذای خود، از هزینه ها تا حد زیادی بکاهید.

منبع: الی گشت

به "سفری مقرون به صرفه به جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری مقرون به صرفه به جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید