مردی که دنبال طلا بود اتفاقی گنجی ارزشمندتر پیدا کرد، عکس

به گزارش وبلاگ شخصی من، محققان مقاله علمی ای را منتشر نموده و در آن به توصیف این شهاب سنگ 4.6 میلیارد ساله پرداختند. آنها این شهاب سنگ را مریبورو نام گذاری کردند؛ نام همان منطقه ای که این شهاب سنگ در آنجا یافت شده است.

مردی که دنبال طلا بود اتفاقی گنجی ارزشمندتر پیدا کرد، عکس

به گزارش وبلاگ شخصی من ، در سال 2015، فردی به نام دیوید هول در پارک منطقه ای ماریبورو در نزدیکی ملبورن استرالیا در حال گشت و گذار بود. او یک فلزیاب به همراه داشت و در همان هنگام به چیزی غیرعادی برخورد. یک سنگ بسیار سنگین و مایل به قرمز که در مقداری خاک رس زرد قرار داشت.

اگرچه محققان هنوز نمی دانند که شهاب سنگ ها از کجا می آیند و ممکن است از چه زمانی روی زمین بوده باشند، اما در این باره حدس هایی می زنند.

منظومه شمسی ما، روزگاری توده ای از گرد و غبار و سنگ های کندریت بوده و در نهایت گرانش، مقادیر زیادی از این مواد را به سیارات کشانده ولی به جای مانده آنها اکثرا به یک کمربند سیارکی بزرگ منتهی شدند.

  • تلسکوپ جیمز وب در فضا همبرگر پیدا کرد/ عکس

  • پرده برداشتن از طراحی گوشی میان رده تازه سامسونگ/ عکس

  • نجات جان بیماری که می گفتند چند هفته بیشتر زنده نمی ماند/ معجزه چاپ سه بعدی/ عکس

هنری در این رابطه شرح داد: این شهاب سنگ خاص، به احتمال زیاد از کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری بیرون آمده و به وسیله بعضی سیارک ها که با یکدیگر برخورد می نمایند، از آنجا به بیرون پرتاب شده و روزی به کره زمین برخورد نموده است.

تاریخ یابی کربنی حکایت از آن دارد که این شهاب سنگ بین 100 تا 1000 سال روی کره زمین بوده و تعدادی از شهاب سنگ ها بین سال های 1889 تا 1951 مشاهده شده اند که این تاریخ ها می تواند با ورود این شهاب سنگ به کره زمین مطابقت داشته باشد.

شهاب سنگی ارزشمندتر از طلا

محققان بر این باورند که شهاب سنگ مریبورو به مراتب کمیاب تر از طلاست و همین ارزش آن را برای دانشمندان به مراتب بیشتر از طلا نموده است. این یکی از تنها 17 شهاب سنگی است که تا به امروز در استان ویکتوریای استرالیا ثبت شده و بعد از یک شهاب سنگ بزرگ 55 کیلوگرمی که در سال 2003 شناسایی شده بود، این دومین شهاب سنگ بزرگ به شمار میرود.

هنری ادامه داد: این یکی از 17 شهاب سنگی است که در ویکتوریا کشف شده؛ جایی که در آن هزاران قطعه طلا یافت شده بود.

در گزارش داستان یک شهاب سنگ استثنایی بیشتر درباره این شهاب سنگ بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "مردی که دنبال طلا بود اتفاقی گنجی ارزشمندتر پیدا کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردی که دنبال طلا بود اتفاقی گنجی ارزشمندتر پیدا کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید