بازسازی نارین قلعه نائین در حال انجام است

به گزارش وبلاگ شخصی من، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده و خبرهای منتشر شده، بازسازی نارین قلعه نائین در حال انجام است.

بازسازی نارین قلعه نائین در حال انجام است

محمود مدنیان اظهار کرد: بازسازی نارین قلعه شهر نایین به عنوان قدیمی ترین بنای این شهر در حال انجام است.

وی ادامه داد: بنای تاریخی نارین قلعه به عنوان دژ و کهن دژ شهر نایین و به عنوان قدیمی ترین بنای تاریخی شهر متعلق به دوره پارتیان است که با توجه به گذشت نزدیک به 2000 سال از قدمت این اثر ارزشمند و به تبع آن فرسودگی شدید ایجاد شده در این مدت، نیاز به بازسازی های اضطراری و حفاظتی داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین افزود: با پیگیری های متعدد به این مرحله از بازسازی مبلغ 10 میلیارد ریال اختصاص یافت و با تعیین پیمانکار مجرب و انعقاد قرارداد با ایشان و بررسی های فنی از طریق کارشناسان مربوطه، بازسازی بنای مذکور آغاز شد.

مدنیان گفت: در این مرحله از بازسازی، عملیات بازسازی با هدف جلوگیری از آسیب های بیشتر و به جهت استحکام بخشی بدنه ها و پی ها و مقاوم سازی و محافظت از دیوارها انجام می گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه مالکیت بنای تاریخی نارین قلعه با پیگیری های انجام گرفته به اداره میراث فرهنگی واگذار شده، در نظر داریم این بنای ارزشمند را به سایت موزه تبدیل و در معرض دید گردشگران قرار دهیم.

منبع: همگردی

به "بازسازی نارین قلعه نائین در حال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی نارین قلعه نائین در حال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید