مصرف چهار هزار لیتر در ثانیه از پساب اصفهان در صنعت و فضای سبز

به گزارش وبلاگ شخصی من، مدیر دفتر مطالعات و آنالیز های فنی فاضلاب شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: هم اکنون چهار هزار لیتر در ثانیه از پساب فراوری شده در استان، در صنعت و فضای سبز مصرف می گردد.

مصرف چهار هزار لیتر در ثانیه از پساب اصفهان در صنعت و فضای سبز

سعید شمسایی گفت: طی قرارداد های منعقد شده با واحد های صنعتی، 2 هزار لیتر در ثانیه پساب در اختیار صنعتگران و 2 هزار لیتر در ثانیه برای آبیاری فضای سبز و استفاده در کشاورزی غیر مثمر تخصیص داده شده است.

او با اشاره به اینکه یکی از راه های دسترسی به آب و توسعه پایدار استفاده از پساب در مصارف صنعتی و کشاورزی غیر مثمر است، اضافه نمود: اکنون 30 تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان در مدار بهره برداری واقع شده است.

مدیر دفتر مطالعات و آنالیز های فنی فاضلاب اصفهان با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع آب موجود و توجه بیشتر به منابع جایگزین آب، امری لازم است خاطر نشان کرد: بازیابی و استفاده مجدد از آب خاکستری یکی از راه حل های مناسب و پایدار برای کاهش اندازه مصرف آب شرب در منازل، صنایع، ساختمان های تجاری و اداری و نیز آبیاری فضای سبز و تغذیه آبخوان هاست.

شمسایی یاری به احیای رودخانه زاینده رود را یکی از مزیت های استفاده از بازچرخانی آب دانست و اظهارداشت: با استفاده از پساب در صنعت می توان به احیای رودخانه امیدوارتر بود چرا که هر چقدر بهره برداری از این رود برای مصارف صنعتی کمتر گردد احتمال احیای دائم آن بیشتر می گردد.

او با اشاره به وقوع مستمر پدیده خشکسالی در دهه اخیر در کشور توضیح داد: محدودیت شدید منابع آبی یکی از تبعات ناشی از پدیده خشکسالی است که بهره برداران از منابع آبی را با چالش های متعدد روبرو نموده و بر این اساس بازچرخانی آب و استفاده از پساب یکی از راه حل های برون رفت از این چالش و دسترسی به آب پایدار است.

وبلاگ شخصی من اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مصرف چهار هزار لیتر در ثانیه از پساب اصفهان در صنعت و فضای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف چهار هزار لیتر در ثانیه از پساب اصفهان در صنعت و فضای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید