معرفی اینترنت ایده آل استارتاپ ها و کسب وکارهای کوچک

به گزارش وبلاگ شخصی من، اینترنتی که استارتاپ ها احتیاج دارند؛ با اینترنت خانگی، اینترنت فریلنسرها و اینترنت سازمان ها فرق دارد. اینترنت استارتاپ ها همان ویژگی هایی را باید داشته باشد که از ذات یک گروه استارتاپی انتظار داریم؛ یعنی چابکی در نصب و راه اندازی، انعطاف پذیری در استفاده، ظرفیت نامحدود و سرعت بالا برای دانلود و آپلود چند نفره. حالا در ایران، چه سرویس های اینترنتی این ویژگی ها را دارند؟

معرفی اینترنت ایده آل استارتاپ ها و کسب وکارهای کوچک

انتخاب اینترنت در ایران یک چالش است. انتخاب اشتباه می تواند کل پروژه و هدف شما را به شکست برساند و یک انتخاب درست می تواند شتاب دهنده موفقیت شما باشد. اگر یک گروه کوچک کسب وکاری باشید یا یک تیم استارتاپی که به تازگی در دفتر نوی مستقر شده و دور هم جمع آمدید؛ اینترنت برایتان از نان شب واجب تر است و پیدا کردن یک سرویس اینترنت، اولین کار و اولویت دارترین تسک شما خواهد بود.

در این مطلب، می خواهیم نگاهی به انواع سرویس های اینترنت مناسب استارتاپ ها و کسب وکارهای کوچک بیندازیم؛ بدون اینکه اهداف تبلیغاتی یا گزارش آگهی داشته باشیم:

استارتاپ ها به چه اینترنتی احتیاج دارند؟

یک تیم استارتاپی چند نفره را تصور کنید. یکی در حال وب گردی و یافتن منابع و تصاویر نو است؛ دیگری دارد ویدئوی آماده شده را روی سایت آپلود می نماید؛ بعدی یک تولیدنماینده محتوا است و باید به طور آنلاین ویرایش فیلم و عکس انجام بدهد؛ نفر بعدی پشتیبانی سرویس آنلاین سایت را برعهده دارد و البته یک یا چند نفری هم در گوشه و کنار دارند توی شبکه های اجتماعی گشت می زنند یا با موبایل بازی می نمایند!

بیشتر بخوانید:

همه این افراد یک اینترنت سریع و روان با کمترین تاخیر را انتظار دارند و کوچک ترین کندی و قطعی و محدودیت حجم را برنمی تابند. اصلا، شرکت چابکی در یک گروه جوان و با انگیزه و نوپا، همین نداشتن هیچ محدودیتی و هوشمند بودن است.

حالا، شما چه سرویس اینترنتی را به این گروه پیشنهاد می کنید؟

ADSL؟ حتما دارید شوخی می کنید؟ VDSL؟ کمی بهتر از ADSL است ولی نایاب است و از کجا بگیریم؟

اینترنت موبایل؟ خیلی گران می گردد؛ ضمناً با تاخیر و مسائل انتن دهی اش چه کنیم؟

اینترنت TD-LTE؟ بد نیست ولی خیلی خوب هم نیست و احتمالا چند مودم و سیم کارت برای پوشش دادن کل افراد در شرکت احتیاج است.

خوب؛ پس چه سرویسی پیشنهاد می کنید؟

استارت آپ ها یک اینترنت سریع، نامحدود، پینگ و تاخیر بسیار کم، قابلیت استفاده همزمان چند دستگاه و دارای انعطاف پذیری بالا احتیاج دارند. بسته های اینترنت 10 گیگ و 20 گیگ و 100 گیگ برای یک استارتاپ شوخی است. شاید مصرف اینترنت یک روز این کسب وکارهای نوپا 100 گیگ باشد و شاید هم بسیار بیشتر.

همه چیز استارتاپ ها روی اینترنت و به صورت آنلاین است. همزمان ده ها دستگاه به اینترنت وصل هستند و اگر سرویسی خریداری نموده باشید که با اتصال چند گوشی و لپ تاپ، سکته کند؛ عملا یعنی اینترنت نداریم!

وقتی می خواهید برای یک استارتاپ، سرویس اینترنت انتخاب کنید؛ باید همه این فاکتورها را در نظر بگیرید.

انتخاب نخست: اینترنت فیبر نوری

در هر کجا زندگی می کنید؛ در هر استان و شهری هستید؛ اولویت نخست شما گرفتن سرویس باشد؛ آن هم فیبر نوری اختصاصی با پهنای باند کاملا ویژه برای خودتان.

به مرکز مخابرات منطقه خود مراجعه کنید و درخواست سرویس فیبر نوری اختصاصی بدهید. احتمالا، باید هزینه های کابل کشی را خودتان بپردازید و یک خرج اولیه درست و حسابی روی دست تان می افتد ولی در عوض تا سال های طولانی دغدغه اینترنت را ندارید.

پرونده ویژه:

اینترنت فیبر نوری می تواند سرعت ها چند صد گیگابیتی به شما بدهد و کمترین تاخیر و قطعی و نویز را دارد. کاملا مناسب برای استفاده در کسب وکارهای کوچک و استارتاپی است و اینکه ده ها دستگاه ثابت و موبایل همزمان به اینترنت وصل شوند.

سرعت دانلود شما از 100 مگابیت شروع شده و می تواند تا 1 گیگابیت و بیشتر افزایش پیدا کند؛ سرعت آپلود شما نیز چند صد مگابیت است و کاملا برای ارسال فیلم ها و تصاویر روی سایت یا خدمات آنلاین مناسب است.

ترکیب اینترنت فیبر نوری و یک به همراه کابل کشی های داخلی برای دسترسی کابلی در چند نقطه شرکت، همان اینترنت ایده آلی است که یک استارتاپ احتیاج دارد.

معمولا در سرویس های اینترنت فیبر نوری اختصاصی، بحث حجم مطرح نیست و شما می توانید سرویس های تقریبا نامحدود بگیرید.

انتخاب دوم: اینترنت بی سیم یا پوینت تو پوینت

اگر از دریافت سرویس اینترنت فیبر نوری ناامید شدید؛ سراغ سرویس دهنده های اینترنت بی سیم بروید. اینترنت بی سیم یا وایرلس یا پوینت تو پوینت، یک سرویس اینترنت رادیویی اختصاصی است که از یک نقطه به وسیله سرویس دهنده اینترنت برای دفتر کار شما ارسال شده و فقط خودتان مصرف نماینده آن هستید.

بیشتر بخوانید:

یک آنتن رادیویی در پشت بام نصب می گردد و شما می توانید سرویس اینترنت نامحدود ماهیانه با سرعت های 50 مگابیت یا 100 مگابیت یا حتی بیشتر از این ها خریداری و بهره ببرید.

این روزها، برترین و سریع ترین سرویس اینترنت برای دفاتر کوچک و حتی کاربران پرمصرف در شهرهای بزرگ، همین سرویس اینترنت بی سیم است. شرکت های مختلف این سرویس را ارائه می نمایند و شما باید تک تک با آن ها صحبت نموده تا بفهمید کدام یک در منطقه شما این نوع اینترنت را ارائه می دهند.

مزایای اینترنت بی سیم این است که احتیاجی به خط تلفن ثابت یا در انتظار ماندن برای مخابرات و کابل کشی فیبر نوری و رسیدن اینترنت به دم دفترتان ندارید. یک سرویس اینترنت کاملا اختصاصی برای شما است و دقیقا اجازه می دهد چندین دستگاه به طور همزمان روی اینترنت ترافیک دانلود و آپلود داشته باشند؛ بدون اینکه افت سرعت و کیفیتی را ببینیم.

این سرویس اینترنت نامحدود ارائه می گردد و شما در ماه 1 میلیون تومان یا 1.5 میلیون تومان می دهید و در عوض کل روزهای ماه می توانید یک اینترنت پایدار با سرعت بالا و ظرفیت نامحدود بهره ببرید. پس از چند ماه، اصلا فراموش خواهید کرد قبلا چه مسائلی با اینترنت داشتید و دائم نگران تمام شدن بسته اینترنت بودید.

انتخاب سوم: زی تل برای تهران و کرج

زی تل یک سرویس اینترنت TD-LTE نامحدود و اختصاصی برای کاربران خانگی و شرکتی است. مهندسان زی تل برای شما یک مودم بیرونی نصب می نمایند و تنظیمات آن را روی روتر داخلی انجام داده و شما را صاحب یک سرویس اینترنت نسبتا سریع و نامحدود پایدار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

سرعت اینترنت خانگی زی تل به 50 مگابیت می رسد و هزینه یک ماهه آن 500 هزار تومان است. بسیاری از شرکت های کوچک و استارتاپی در تهران و کرج از سرویس اینترنت زی تل استفاده می نمایند. متاسفانه زی تل فقط در این دو شهر در دسترس است و در سایر شهرها یا استان های کشور، باید سراغ یکی از سرویس های اینترنت TD-LTE رفت.

انتخاب آخر: TD-LTE یا VDSL

اینترنت VDSL با سرعت های 50 مگ یا 70 الی 80 مگ برای استارتاپ ها مناسب است ولی مسئله اینجا است که به سختی بتوان در یک شهر سرویس وی دی اس ال گرفت. کلا در سراسر کشور تا کنون حدود 400 هزار پورت VDSL نصب و راه اندازی شده است. سرعت دانلود و آپلود VDSL خوب است و اگر یک روتر دو بانده قوی داشته باشید؛ می توانید همزمان 10 الی 15 دستگاه را به اینترنت پرسرعت وصل کنید.

پرونده ویژه:

در نهایت، اگر دست شما به اینترنت فیبر نوری، اینترنت بی سیم، اینترنت اختصاصی مانند زی تل و VDSL نرسید؛ سراغ بروید. این روزها، پوشش دهی شبکه TD-LTE خیلی بهتر شده و تقریبا در غالب نقاط شهری در دسترس است و سرعتی حدود 40 مگابیت می دهد. بسته های اینترنت TD-LTE نامحدود نیستند ولی بسته های با حجم بالا و مدت دار بخرید تا مقرون به صرفه تر تمام گردد.

اگر در یک شرکت یا استارتاپ با تعداد افراد زیادی هستید؛ مثلا 20 نفر دارند با هم در یک دفتر کار می نمایند. خرید یک سرویس اینترنت تی دی ال تی و یک مودم خوب مانند یا کافی نیست و پیشنهاد می گردد دو یا سه مودم با سیم کارت TD-LTE بخرید و هر چند نفر به یک مودم وصل شوند.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "معرفی اینترنت ایده آل استارتاپ ها و کسب وکارهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اینترنت ایده آل استارتاپ ها و کسب وکارهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید