نام های احتمالی برای توله یوزهای پیدا شده در توران

به گزارش وبلاگ شخصی من، معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: نام های آذر و توران برای توله یوزهای پیدا شده پیشنهاد شده، اما این اقدام منوط به تصمیم کمیته نامگذاری این سازمان است.

نام های احتمالی برای توله یوزهای پیدا شده در توران

به گزارش وبلاگ شخصی من، حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور درباره نام گذاری 2 توله یوزپلنگ پیداشده در پارک ملی توران گفت: محیط زیست استان سمنان پیشنهاد داده به دلیل اینکه توله ها در آذرماه و در منطقه توران پیدا شده اند، به نام های آذر و توران نام گذاری شوند.

وی گفت: البته تصمیم گیری در زمینه نامگذاری ها به وسیله کمیته نامگذاری در سازمان محیط زیست انجام می گردد که با مدیریت معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان فعالیت می نماید که معمولا برای نامگذاری ساختمان ها، پاسگاه ها و گونه های جانوری در این کمیته تصمیم گیری می گردد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: بر این اساس نام توله یوزها هم در جلسات این کمیته معین تکلیف خواهد شد که احتمالا هفته آینده معین می گردد، البته نمایندگانی از معاونت ها و بخش های مختلف سازمان در این کمیته عضو هستند و قطعا در تصمیم گیری نهایی نظر آن ها و بعلاوه محیط زیست استان سمنان هم گرفته می گردد تا نام مناسبی انتخاب گردد.

به گفته وی، معاونت طبیعی و تنوع زیستی بیشتر کارهای فنی این قضیه را انجام می دهد.

لازم به ذکر است روز یازدهم آذر، 2 توله یوزپلنگِ بین 18 تا 20 روزه به وسیله یک چوپان در منطقه توران (استان سمنان) پیدا و زنده گیری شدند. محیط زیست بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع، توله ها را به محل زنده گیری برگرداند تا شاید مادرشان پیدا گردد، اما این اتفاق نیفتاد و به دلیل سردی هوا، توله ها به پاسگاه محیط بانی برگردانده شدند. اکنون باید برای مکان زندگی و بعلاوه نام شان تصمیم گیری گردد.

منبع: فرارو

به "نام های احتمالی برای توله یوزهای پیدا شده در توران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام های احتمالی برای توله یوزهای پیدا شده در توران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید