هدستی که در دنیای واقعی انسان را می کشد

به گزارش وبلاگ شخصی من، یکی از بنیان گذاران Oculus co هدست واقعیت مجازی طراحی نموده که باعث مرگ گیمرها در واقعیت می شوند.

هدستی که در دنیای واقعی انسان را می کشد

پالمر لاکی یکی از بنیان گذاران Oculus co درپست وبلاگ خود اظهار داشت که هدست واقعیت مجازی طراحی نموده که اگر گیمرها در بازی کشته شوند در دنیای واقعی نیز می میرند.

او بعلاوه نوشت: این هدست NerveGear نام دارد و دارای سه شارژ انفجاری توکار است.

گفته شده این قطعات در مقابل پیشانی فرد قرار می گیرند و می توانند بلافاصله مغز کاربر را از بین ببرند. این انفجار مرگبار زمانی فعال می گردد که حسگر نوری بتواند نور یک صفحه قرمز در فرکانس های خاص را شناسایی کند. در نتیجه، زمانی که صفحه Game Over نمایش داده گردد، فرد در واقعیت کشته می گردد.

لاکی تأکید نموده که هدست کشنده او در حال حاضر، صرفاً یک اثر هنری است. بنیان گذار Oculus co می گوید هنوز جرأت آزمایش این هدست را پیدا ننموده چون این دستگاه به دلایل بسیار زیادی ممکن است خطا داشته باشد و کاربر را به اشتباه بکشد.

او درباره ایده طراحی این هدست گفت: ایده اصلی ساخت هدست، از داستان ژاپنی معروف Sword Art Online SAO به ذهنم رسید که درباره یک بازی واقعیت مجازی MMORPG با همین نام است. این داستان روایت می نماید که در ماه نوامبر سال 2022 فردی بازیکنان را در هدست NerveGear به دام می اندازد و به آن ها می گوید که اگر در حین بازی بمیرند، در دنیای واقعی نیز کشته خواهند شد.

منبع:pcgamer

وبلاگ شخصی من علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هدستی که در دنیای واقعی انسان را می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدستی که در دنیای واقعی انسان را می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید