هر کارمند سالانه چقدر مالیات می پردازد؟

به گزارش وبلاگ شخصی من، در افزایش اندازه مالیات یا وصول عایدی های مالیاتی که در ماه های اخیر صورت گرفته، هیچ تفاوت و تمایز بنیادی در پایه و نرخ های مالیاتی نسبت به این نرخ ها در سال گذشته صورت نگرفته است.

هر کارمند سالانه چقدر مالیات می پردازد؟

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز برنامه ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: باید توجه داشت که در مشاغل خرد برای مثال در مشاغل مرتبط با حقوق بگیران دولتی، این افراد به طور میانگین سالانه 9 میلیون تومان مالیات پرداخت می نمایند، این در حالی است که سایر مشاغل از کل مالیات ابراز شده از سوی 4 میلیون و 400 هزار نفر حدود 11 هزار میلیارد تومان بوده است. به عبارت دیگر هر کدام از این مشاغل ابراز کردند که سالانه 2 میلیون و 500 هزار تومان مالیات بپردازند.

مهدی موحدی بکنظر درباره نقدها مطرح شده مبنی بر ایجاد فشار بر روی اصناف برای افزایش عایدی های مالیاتی گفت: در افزایش اندازه مالیات یا وصول عایدی های مالیاتی که در ماه های اخیر صورت گرفته، هیچ تفاوت و تمایز بنیادی در پایه و نرخ های مالیاتی نسبت به این نرخ ها در سال گذشته صورت نگرفته و افزایش اندازه مالیات حاصل از افزایش پایه ها و نرخ های مالیاتی نبوده و همان اعداد و ارقام سال گذشته است.

وی ادامه داد:، اما عامل موثر اتفاقی بوده که در حوزه مالیات شاغل رخ داد که رسیدگی به مالیات حوزه مشاغل به تدریج شروع شد و بنا به اظهارنامه ای که صاحبان مشاغل در خرداد ماه 1401 به سازمان امور مالیاتی تسلیم کردند این رسیدگی ها شروع و به تحقق رسید. نکته حائز اهمیت این است، تفاوتی که نسبت به سال گذشته ایحاد شد در ساماندهی حساب های فروش بود.

رئیس مرکز برنامه ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اضافه نمود: در رسیدگی های مالیاتی در حوزه مشاغل سال گذشته شواهد و قرا ئن دیگری حاکم بود، اما سال جاری شرایط به گونه دیگری تغییر پیدا نموده به طوریکه در یک سال گذشته به واسطه اجرای بند م تبصره 12 قانون بودجه 1400 که ناظر بر حساب های متصل به دستگاه های پوز و درگاه های پرداخت بود که به عنوان حساب فروش تلقی می شوند؛ شفافیت بخشی در حوزه عایدی و فروش صاحبان مشاغل انجام شد. یعنی در عایدی فروش که صاحبان مشاغل ابراز می کردند، تحولی صورت گرفت و باعث شد که اعداد و ارقام حساب های فروش یک واکشی اطلاعات صورت بگیرد.

منبع: فرارو

به "هر کارمند سالانه چقدر مالیات می پردازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر کارمند سالانه چقدر مالیات می پردازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید