هفت ویژگی جالب اندروید 13 که باید بدانیم

به گزارش وبلاگ شخصی من، سیستم عامل نو اندروید 13 را می توان آخرین نمونه از کوشش های مداوم گوگل برای بهبود خدمات خود دانست. ویژگی های نو این سیستم عامل این امکان را به کاربران می دهد تا از تلفن هوشمند خود به طور مؤثرتری برای ارتباطات و تفریح بهره ببرند.

هفت ویژگی جالب اندروید 13 که باید بدانیم

به گزارش وبلاگ شخصی من به نقل از rahnamato، اندروید اخیرا 7 ویژگی تازه این سیستم عامل را معرفی نموده است که در این مطلب به آنالیز آن ها می پردازیم.

به روزرسانی های ویجت Google Drive و Google Keep

یکی از نوآوری های تازه گوگل ویجت ذخیره سازی ابری ارتقاء یافته است. این ویژگی سبب می گردد تا کاربران تنها با یک ضربه به فایل های Google Docs، Google Slides و Google Sheets خود دسترسی پیدا نمایند. هر یک از این سرویس ها دکمه مخصوص به خود را در صفحه آغاز دارند. بعلاوه با طراحی مجدد ویجت Keep و افزایش مقدار فونت، یادداشت برداری ها، یادآوری ها و فهرست کار ها ساده تر شده اند.

انتقال آساتر فایل ها بین دستگاه ها

با استفاده از Near Share می توانید به سرعت و به صورت ایمن، فایل ها را بین تلفن های اندروید، تبلت ها و کروم بوک ها مبادله کنید. برای انتقال فایل بین این دستگاه ها، فقط باید دستگاه های اندرویدی را که به حساب گوگل شما وارد شده اند، از منو انتخاب کنید. این قابلیت حتی در حالت خاموش بودن صفحه نمایش نیز کار می نماید. این عملکرد به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

Google Meet

کاربران اندروید می توانند با استفاده از Google Meet ویدئو های یوتیوب را پخش نمایند و با حداکثر 100 عضو خانواده، دوستان یا هر شخصی که انتخاب می نمایند، در بازی های چند نفره شرکت نمایند. دستگاه ها و تبلت های اندرویدی هم اکنون آغاز به دریافت این قابلیت نموده اند. بعلاوه می توانند افراد مهم تر را در این اپلیکیشن پین نموده و تعامل با آن ها را آسانتر نمایند.

سفارشی سازی بیشتر

اندروید 13 چندین ویژگی تازه برای سفارشی سازی تجربه کاربری و بهبود ارتباطات ایموجی کاربران در نظر گرفته است که در ادامه به آنالیز مهم ترین آن ها می پردازیم.

پیدا کردن ایموجی ایده آل با استفاده از Emojify

با ویژگی تازه اندروید، می توانید کلمات را به وسیله Gboard به ایموجی تبدیل کنید. می توانید به سادگی یک جمله تایپ کنید، طرح انتخابی خود را در Emojify انتخاب کنید و سپس ارسال را فشار دهید. Gboard Beta اکنون به زبان انگلیسی در دسترس قرار گرفته است و به زودی در نسخه پایدار نیز ارائه خواهد شد. برای ارائه آن در زبان های دیگر باید مدتی صبر کنید.

Emoji Kitchen

با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند دو ایموجی را با یکدیگر ترکیب نموده و استیکر مخصوص خود را بسازند.

ساعت Wear OS خود را منحصر به فرد سازید

Wear OS با یک ضربه انگشت شما را قادر می سازد اطلاعات موردنیاز خود را برای فعالیت های روزمره انتخاب کنید. عملکرد تازه keep در این سیستم عامل، سبب می گردد بتوانید یادداشت ها و چک فهرست ها را به وسیله ساعت هوشمند خود مدیریت کنید.

بعلاوه می توانید یادداشت ها و چک فهرست های ایجاد شده در دستگاه های دیگر را نیز به وسیله ساعت هوشمند خود مدیریت کنید. می توانید با استفاده از برنامه و افزونه Bitmoji آواتار منحصر به فرد خود را طراحی و آن را بر روی مچ دست خود مشاهده کنید. این آواتار ها بر اساس محیط، سطح فعالیت یا زمان قابل تغییر خواهند بود.

ابزار های دسترسی مفید تازه اندروید

اعلان های صوتی در برنامه Live Transcribe & Notifications می توانند صدا های مهم خانه مانند هشدار های آتش، آب جاری و ضربه زدن به درب را تشخیص دهند و در صورت وقوع این اتفاقات، به شما هشدار دهند.

اگر از هدفون یا ساعت هوشمند استفاده می کنید، با لرزش یا چراغ چشمک زن هشدار هایی در خصوص این صدا ها دریافت خواهید کرد. این ویژگی بسیار مفیدی برای افراد ناشنوا و کم شنوا خواهد بود. کاربران بعلاوه می توانند صدا های سفارشی برای هشدار های خود تعریف نمایند.

Google TV توضیحات صوتی ویدئو های زنده را به طور همزمان پخش می نماید. این قابلیت مفیدی برای افراد نابینا و کم بینا خواهد بود. Google Assistant اکنون کاربران را به مجموعه ای از فیلم های انتخاب شده در Google TV راهنمایی می نماید که شامل توضیحات صوتی است.

منبع: فرارو

به "هفت ویژگی جالب اندروید 13 که باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت ویژگی جالب اندروید 13 که باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید