آموزش ضبط مکالمات در اندروید و آیفون

به گزارش وبلاگ شخصی من، گاهی اوقات تمایل داریم تا به دلایل مختلف مکالمات تلفنی خود را ضبط کنیم. به عنوان مثال وقتی یک جلسه تلفنی مهم دارید، به خاطر آوردن جزییات تماس بعد از اتمام آن ممکن است چندان ساده نباشد.

آموزش ضبط مکالمات در اندروید و آیفون

به همین علت، استفاده از یک ابزار برای ضبط مکالمات می تواند به ما در یادآوری نکات مهم یاری کند. اما چگونه می توان همزمان با صحبت کردن مکالمات را ضبط کرد؟

خوشبختانه راه چاره های مختلفی برای ضبط مکالمات در اندروید و آیفون وجود دارد که برای همه افراد قابل استفاده هستند. در این مقاله تصمیم داریم تا برترین راه چاره های ضبط تماس را به شما معرفی کنیم.

قبلا درباره نحوه صحبت کردیم.

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • روش های ضبط مکالمات
    • استفاده از برنامه تلفن (اندروید)
    • استفاده از Google Voice (اندروید یا iOS)
    • استفاده از یک دستگاه تلفن دیگر
    • استفاده از سایر دستگاه های ضبط نماینده صدا
    • استفاده از برنامه های ضبط صدا
  • برترین برنامه ضبط مکالمه اندروید
    • اپلیکیشن Boldbeast Call Recorder
    • اپلیکیشن Call Recorder
    • اپلیکیشن Cube ACR
  • برترین برنامه ضبط مکالمه آیفون
    • IntCall Call Recorder
    • Phone Call Recorder-ACR
    • کلام سرانجامی

روش های ضبط مکالمات

قبل از پرداختن به موضوع اصلی بحث، باید عنوان کنیم که ضبط مکالمه باید در چارچوب قوانین انجام گردد. ضبط صدا یا مکالمه بدون رضایت طرفین یا ضبط تماسی که در آن شرکت ندارید، در بعضی مواقع جرم تلقی می گردد.

با این حال در اغلب اوقات و در صورت رضایت می توانید با روش های مختلف اقدام به ضبط مکالمات خود کنید که در اینجا بعضی از این راه چاره ها را معرفی می کنیم.

  1. استفاده از برنامه تلفن (اندروید)
  2. استفاده از Google Voice (اندروید یا iOS)
  3. استفاده از تلفن دیگر
  4. استفاده از دستگاه های ضبط نماینده صدا
  5. استفاده از برنامه ضبط مکالمات

در ادامه در خصوص هر یک از این روش ها صحبت می کنیم.

استفاده از برنامه تلفن (اندروید)

جالب است بدانید که بعضی از تلفن های Android ضبط تماس را مستقیماً در برنامه های بر پایه گوگل یا برنامه هایی که مستقیما بر روی گوشی تعبیه شده است، انجام می دهند.

اما ظاهر شدن این قابلیت بر روی گوشی همراه شما تا حد زیادی به سازنده تلفن، شرکت مخابراتی و منطقه ای که در آن هستید بستگی دارد. اگر گوشی اندروید شما دارای این ویژگی باشد، به وسیله انجام مراحل زیر می توانید آن را فعال کنید:

  1. برنامه تلفن را باز کنید.
  2. روی سه نقطه عمودی در بالا سمت راست (یک نماد چرخ دنده در بعضی از تلفن ها) ضربه بزنید.
  3. تنظیمات را انتخاب کنید.
  4. روی Call Recording (ضبط تماس ها در بعضی از تلفن ها) ضربه بزنید.
  5. هنگامی که این ویژگی را روشن کردید، در طول هر تماس، باید دکمه ضبط را نیز روی صفحه مشاهده کنید. روی توقف ضبط ضربه بزنید یا به سادگی تماس را پس از اتمام کار سرانجام دهید.
  6. می توانید در بخش Recent در برنامه به تماس های ضبط شده گوش دهید یا روی نام تماس گیرنده ضربه بزنید، صدای ضبط شده را از فهرست تماس ها انتخاب کنید و برای گوش دادن روی پخش ضربه بزنید.

استفاده از Google Voice (اندروید یا iOS)

باید توجه داشته باشید که سرویس گوگل ویس اگرچه ابزار بسیار مفیدی برای ضبط مکالمات به شمار می رود، اما امکان دسترسی به آن فقط برای کاربران ساکن آمریکا و بعضی از کشور های اروپایی امکانپذیر است.

اگر اصرار به استفاده از این سرویس در ایران دارید، می توانید اکانت خود را با یک شماره آمریکایی ایجاد کنید. برای فعال کردن ضبط تماس ها به وسیله این سرویس به شکل زیر عمل کنید:

  • به Google Voice بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • روی نماد چرخ دنده در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • تماس ها را در سمت چپ انتخاب کنید.
  • گزینه های تماس ورودی را تغییر دهید.
  • اکنون می توانید در حین مکالمه به سادگی 4 را روی صفحه شماره گیری فشار دهید تا ضبط را آغاز و متوقف کنی.
  • برای گوش دادن به تماس های ضبط شده، از منوی برنامه یا وب سایت Google Voice، گزینه Recorded را انتخاب کنید.

استفاده از یک دستگاه تلفن دیگر

یک روش ساده و البته کاربردی برای ضبط مکالمات، استفاده از یک دستگاه تلفن همره دیگر است.

در حین ضبط، احتمالاً مجبور خواهید بود صدای تماس را افزایش دهید یا آن را روی بلندگو قرار دهید تا این کار موثر باشد. البته همه این ها به شرطی قابل انجام است که دستگاه تلفن دیگری در اختیار شما باشد.

استفاده از سایر دستگاه های ضبط نماینده صدا

اگر چه برنامه های ضبط نماینده صدا و میکروفون های تلفن هوشمند امروزه بسیار پرکاربرد هستند، اما برای کسانی که سخت افزار اختصاصی برای ضبط تماس ها احتیاج دارند نیز گزینه هایی وجود دارد.

بعضی از دستگاه های ضبط نماینده صدا به صورت جداگانه به فروش می رسند.

به عنوان مثال دستگاه هایی که وبلاگ شخصی من در هنگام ضبط مکالمات از آن استفاده می نمایند، در همین دسته قرار می گیرند.

با این حال باید توجه داشته باشید که نویز ناشی از تماس ممکن است بر کیفیت صدای ضبط شده به وسیله این رکوردر ها اثر بگذارد.

بنابراین اگر نتوانید در یک فضای نسبتاً ساکت تماس بگیرید، احتمالاً این دستگاه ها برای شما خوب کار نخواهد کرد.

البته مدل های مختلفی از این ضبط نماینده ها با امکانات فوق العاده نیز وجود دارند که البته از نظر قیمت طبیعتا در رده بالاتری قرار گرفته است.

به عنوان مثال بعضی نمونه ها به میزان کافی کوچک هستند که در پشت تلفن هوشمند شما قرار می گیرد، استفاده از آن آسان است و می تواند هر دو طرف تماس را بدون احتیاج به حالت بلندگو ضبط کند.

استفاده از برنامه های ضبط صدا

اگر هیچ یک از روش های عنوان شده، برای شما کارآمد نبود، می توانید از اپ یا برنامه های اختصاصی ضبط مکالمات بهره ببرید. این برنامه ها به شما امکان می دهد صدای خود یا طرف مقابل را در طول مکالمه ضبط کنید. در ادامه بعضی از پرطرفدارترین اپلیکشن های ضبط صدا در ایران را معرفی می کنیم.

برترین برنامه ضبط مکالمه اندروید

اپلیکیشن Boldbeast Call Recorder

این اپلیکیشن یکی از محبوبترین برنامه های ضبط صدا در اندروید است که به علت کاربری ساده، هواداران زیادی دارد. علاوه بر این، این اپلیکیشن با طیف وسیعی از دستگاه های اندروید سازگار است. زمانی که حافظه گوشی شما پر می گردد اپلیکشن به صورت اتوماتیک، فایل های قدیمی تر را حذف می نماید.

دانلود اپلیکیشن Boldbeast Call Recorder: ،

اپلیکیشن Call Recorder

این اپلکیشن محبوب اندرویدی نیز یکی از متمایزترین اپلیکیشن های ضبط مکالمات است. که در گوشی های اندروید قابل اجرا است. کاربری مجذوب کننده و راحت این دستگاه آن را نسبت به سایر اپ ها برجسته تر می نماید. شما می توانید فایل های ضبط شده به وسیله این اپ را بر روی کارت SD ذخیره کنید.

دانلود اپلیکیشن Call Recorder: ،

اپلیکیشن Cube ACR

Cube ACR یکی از مجذوب کننده ترین و پیچیده ترین اپلیکیشن های اندروید برای ضبط صدا است که به علت ویژگی های خاص خود در بین کاربران محبوب شده است. امکان ضبط اتوماتیک و دستی، قابلیت قفل برنامه، ذخیره سازی بر روی کارت SD و… از ویژگی های این برنامه هستند.

دانلود اپلیکیشن Cube ACR: ، ،

برترین برنامه ضبط مکالمه آیفون

اگر از کاربران آیفون هستید هم برنامه هایی برای ضبط صدا برای شما در نظر گرفته شده است. این برنامه ها در نسخه های پولی و رایگان در دسترس کاربران هستند.

IntCall Call Recorder

این برنامه به صورت رایگان امکانات ضبط را در اختیار کاربران قرار می دهد. امکان ضبط تماس های بین المللی و داخلی به وسیله این برنامه وجود دارد.

دانلود اپلیکیشن IntCall Call Recorder:

Phone Call Recorder-ACR

کاربران اپ استور امتیاز بالایی را برای این برنامه در نظر گرفتند و این به علت کاربری راحت و امکان ضبط نامحدود تماس های ورودی و خروجی است. این برنامه نیز به صورت رایگان عرضه شده است. امکان ذخیره فایل های ضبط شده بر روی Dropbox ،iCloud و Google Drive وجود دارد.

دانلود اپلیکیشن Phone Call Recorder:

کلام سرانجامی

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث گردد بخواهید یک تماس تلفنی را ضبط کنید. به این منظور روش های مختلف ضبط مکالمه وجود دارد که می توانید از آن ها یاری بگیرید.

بعضی از مهمترین این روش ها در این عنوان مورد آنالیز قرار گرفتند. به خاطر داشته باشید که به منظور حفظ حریم خصوصی افراد از ضبط مکالمات بدون اجازه خودداری کنید.

منبع: شبکه چی

به "آموزش ضبط مکالمات در اندروید و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ضبط مکالمات در اندروید و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید