پرونده ویژه: 20 ترفند کاهش مصرف اینترنت در مودم، ویندوز 10، اندروید و آیفون

به گزارش وبلاگ شخصی من، حتی اگر بسته اینترنت چند صد گیگابایت خریداری نموده باشید؛ حتی اگر اینترنت نامحدود شبانه داشته باشید؛ حتی اگر مسئله ای برای خرید بسته های اینترنت پشت سر هم نداشته باشید و حتی اگر برایتان مهم نباشد که چقدر اینترنت مصرف می کنید؛ باز هم باید مصرف اینترنت خودتان را مدیریت و نظارت کنید.

پرونده ویژه: 20 ترفند کاهش مصرف اینترنت در مودم، ویندوز 10، اندروید و آیفون

بسیاری از اپلیکیشن ها به صورت غیر ضروری در حال مصرف اینترنت و پهنای باند شما هستند و باید آن ها را متوقف کنید. در بسیاری از مواقع، با چند تنظیم ساده می توانید مصرف اپلیکیشن های مهمی مانند اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و تلگرام را کاهش دهید و برای خودتان حجم دیتای بیشتری پس انداز کنید.

حتی مدیریت و کنترل مصرف اینترنت و دیتا می تواند روی سرعت اینترنت شما هم تاثیرگذار باشد.

چه روی گوشی های اندرویدی یا آیفون، چه روی ویندوز و مک و چه روی مودم؛ احتیاج به ترفندها و اپلیکیشن هایی برای مانیتور مصرف اینترنت دارید و احتمالا روش هایی که بتوانید این مصرف را کاهش دهید.

نگاهی به این چند مقاله زیر در پرونده ویژه این هفته ما بیندازید؛ شاید چند ترفند و اپلیکیشن کاربردی و مفید برای خودتان پیدا کنید:

چگونه مصرف اینترنت دیتا روی گوشی های اندرویدی را کاهش دهیم؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دایم از دست تمام شدن بسته اینترنت موبایل شان گله دارند و تصور می نمایند اینترنت شان زود به زود تمام می گردد؛ این مطلب را از دست ندهید.

اگر می خواهید در آیفون مصرف دیتای کمتری داشته باشید؛ این تنظیم ساده را انجام دهید

همه ما از اینترنت همراه گوشی های هوشمند استفاده می کنیم. نه تنها برای چک کردن ایمیل ها یا پیغام های رسیده در تلگرام و اینستاگرام؛ بلکه برای تماشای زنده فوتبال، سریال ها و فیلم هایی که دوست داریم و حتی بازی های آنلاین. پس، طبیعی است که مصرف اینترنت اسمارت فون های ما افزایش یافته باشد و دایما از دست بسته های اینترنتی که زود به زود تمام می شوند؛ کلافه و شاکی باشیم.

معرفی اپلیکیشن: مدیریت و کاهش مصرف دیتا به علاوه افزایش امنیت روی گوشی های سامسونگ

سامسونگ با معرفی اپلیکیشن Samsung Max برای گوشی های اندرویدی و به طور ویژه برای گوشی های سری گلکسی خودش؛ می خواهد فرصت استفاده از مزایای اپرا مکس را به کاربران بدهد.

با اپلیکیشن Datally گوگل مصرف دیتای گوشی تان را مدیریت و 30 درصد کاهش دهید

اپلیکیشن Datally توسط خود گوگل توسعه داده شده است و سازگاری کاملی با دستگاه های اندرویدی دارد. این اپلیکیشن می تواند مصرف اینترنت موبایل هر اپلیکیشن را به کاربران نشان داده و پرمصرف ترین اپ ها را تعیین کند. کاربران می توانند اپلیکیشن هایی که مصرف دیتای زیادی دارند را متوقف نموده و اپلیکیشن های پس زمینه با مصرف دیتای بالا را ببندند تا این گونه در مصرف اینترنت صرفه جویی گردد.

ترفند مخفی کاهش مصرف دیتا و وای فای در IOS 13

در سیستم عامل iOS 13 ویژگی جدیدی به نام Low Data Mode ارائه شده است که باعث کاهش مصرف دیتا و استفاده از شبکه موبایل یا وای فای می گردد. این ویژگی برای هر دو نوع شبکه وای فای و اینترنت موبایل عرضه شده است و سبب می گردد اپلیکیشن ها کاهش مصرف اینترنت روی دستگاه داشته باشند.

5 ترفند برای حداکثر استفاده از حجم بسته های اینترنت موبایل

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

اگرچه بعضی از شرکت ها مانند گوگل و سامسونگ با معرفی اپلیکیشن های بومی مانند و سعی می نمایند در این زمینه به کاربران یاری نمایند و شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک هم حالت هایی برای کاهش مصرف دیتا دارند؛ ولی باز هم اسمارت فون به یک خورنده دیتا تبدیل شدند.

3 روش مشاهده مصرف اینترنت نرم افزارهای مختلف در ویندوز 10

دلایل زیادی برای مشاهده مصرف اینترنت نرم افزارهای مختلف در هر پلتفرمی وجود دارد. مدیریت مصرف اینترنت بدون اطلاع از میزان مصرف هر نرم افزار غیرممکن است. شما باید بدانید هر نرم افزاری که روی ویندوز 10 یا حتی اندروید و iOS نصب می کنید؛ چقدر مصرف اینترنت دارد تا بتوانید برآوردی از مصرف کلی اینترنت خود بدانید و در صورت احتیاج آن ها را محدود کنید.

آموزش غیر فعال کردن اینترنت 5G در گوشی های اندرویدی

بهتر است اگر در شهر و منطقه ای هستید که هنوز 5G راه اندازی نشده است؛ فعلا اینترنت 5G را غیرفعال کنید و هر زمان که دوباره اینترنت 5G در دسترس نهاده شد؛ این تنظیمات را برگردانید.

چگونه اینترنت 5G آیفون را به خاطر کاهش مصرف باتری غیرفعال کنیم؟

بسیاری از کاربران آیفون های 12 فعلا ترجیح می دهند قابلیت اینترنت 5G گوشی را خاموش و غیرفعال نمایند و در صورت احتیاج آن را روشن بگذارند. مثلا، زمانی که شما در خانه هستید و به وای فای وصل شدید؛ اصلا احتیاجی به اینترنت 5G ندارید و بهتر است آن را خاموش کنید.

منبع: شبکه چی

به "پرونده ویژه: 20 ترفند کاهش مصرف اینترنت در مودم، ویندوز 10، اندروید و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ویژه: 20 ترفند کاهش مصرف اینترنت در مودم، ویندوز 10، اندروید و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید